iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Elke nacht je iPhone opladen is dat kwadelijk? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/40394-elke-nacht-iphone-opladen-kwadelijk.html)

Yvarladze 25-07-09 23:57

Elke nacht je iPhone opladen is dat kwadelijk?
 
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn iPhone 3gs. Ik heb alles aan staan push, bluetooth, Wi-Fi, ect. Nu is mijn iPhone na een dag gebruik op ongeveer 50% maar twee dagen haalt ie net niet of net wel.
Ik heb mijn iPhone nu elke keer (heb hem sinds 26 juni) helemaal leeg laten lopen en dan pas opladen tot hij vol was.
Nu is mijn vraag, kan het kwaad om hem elke avond op te laden? Ik heb namelijk op mijn nachtkast een opladen staan voor mij telefoon. Ik kan hem daar makkelijk in zetten maar wil wel weten of het niet zo is dat hij na 1 jaar niet meer oplaad omdat de accu maar 300 keer opgeladen kan worden.

Ik hoor graag van iemand of dit een probleem is. Ik hoop het niet want dan is mijn accu probleem opgelost omdat het voor mij alleen maar makkelijker is om hem elka avond weer op te laden.

Groeten

BfromB 26-07-09 00:26

Een misverstand is dat hij slechts 300 maal opgeladen kan worden. In werkelijkheid is de capaciteit gegarandeerd 100% voor 300 "oplaadcycli", waarbij een cyclus een volledige oplading is. Indien je batterij dus 50% leeg is en je laad hem op is dit slechts een halve cyclus. Op de Apple web site (http://www.apple.com/nl/batteries/iphone.html):

"Laadcycli: Een op de juiste manier onderhouden iPhone-batterij heeft na 400 volledige laadcycli (volledig ontladen en opladen) nog ongeveer 80% van de oorspronkelijke capaciteit. Zodra de capaciteit niet meer aan je eisen voldoet, kun je de batterij het best vervangen."

PeterTe 26-07-09 00:52

De batterij dat in de iPhone zit(zit in elke mobiel, leptop enz) is het juist slecht om hem helemaal leeg te laten lopen!

Froggle 26-07-09 01:56

Je wil niet weten hoevaak mijn iPhone aan de oplader hangt. Als ik achter m'n notebook zit, gaat automatisch de iPhone in z'n dock. Dan is ie al aan het opladen en tevens ook aan het synchroniseren.

S¡mon 26-07-09 02:24

Het is onzin dat dat slecht is... de technologie is vooruit gegaan weet je...

Phoef 26-07-09 11:50

Ik dacht altijd dat je hem de eerste keer totaal leeg moet laten trekken, en dan pas helemaaaaaal opladen zodat de massa in de batterij 100% geladen is, en dat je hem dus volledig gebruikt.


even van de apple site:
Regelmatig gebruik van je iPhone

Voor een goed onderhoud van een lithiumbatterij is het belangrijk dat de elektronen in de batterij van tijd tot tijd in beweging zijn. Laad de batterij ten minste één maal per maand volledig op (tot 100% en dan weer helemaal laten leeglopen).

Timmeh_ 26-07-09 11:55

Ik laad m'n iPhone op wanneer het mij uitkomt.. Het is een beetje achterhaald dat je moet oppassen met opladen of dat je je apparatuur niet te lang aan het net moet laten hangen. De technologie is zodanig vooruitgegaan dat dit geen issue meer is.

jeroent 26-07-09 16:55

het gerucht dat je de batterij (van elk oplaadbaar toestel) niet volledig mag laten ontladen is onjuist. de iPhone gaat voldoende op tijd uit, voordat er schade kan ontstaan aan de batterij. wat je juist niet moet doen is het extra ontladen van de batterij, door de lege iPhone telkens weer aan te doen. daarmee draineer je de batterij en kan de lithium accu permanente schade oplopen. Bij het gewoon leeg laten lopen van je iPhone heb je hier geen last van. Ik laad hem persoonlijk vaak weer op als hij rond de 10% zit.

iMario 26-07-09 17:34

Hij hangt 99% van de tijd aan de PC wanneer ik er achter zit, dus zal allemaal wel wat meevallen. ;)

evmw 26-07-09 18:42

Gewoon zo vaak mogelijk aan de lader eigenlijk, dan gaat de accu van het type zoals in je iPhone het langste mee. Overladen kan ook niet, want die controle zit in de elektronika van je iPhone.

fgeer 26-07-09 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 329659)
Gewoon zo vaak mogelijk aan de lader eigenlijk, dan gaat de accu van het type zoals in je iPhone het langste mee. Overladen kan ook niet, want die controle zit in de elektronika van je iPhone.

Klopt precies, ik werk in de electronica. Lithium accu's altijd
s' avonds opladen. Gaan ze het langste mee.

Shorty007 26-07-09 19:50

ow nja dan ga ik dat ook maar eens geloven nu :)
van iemand die er echt in thuis is geloof ik het wel haha.
dus ook niet erg als je m zodra je thuis bent in een dock zet ofso en dan ook nog eens elke nacht aan de lader hang??? hoe meer hoe beter dus???
blijf t apart vinden mja technologie veranderd idd snel dus het zal welllll

Yvarladze 26-07-09 20:10

Bedankt voor jullie reacties,

Ik ga nu voortaan gewoon elke avond mijn iPhone opladen als het toch niet uitmaakt. Mijn iPhone houd het makkelijk een dag uit maar twee was soms net te lang.

Groeten

stadjer 27-07-09 00:10

Mijn vraag is, is het ook schadelijk als je de iphone niet geheel oplaadt ?

Froggle 27-07-09 00:43

Dat opladen op momenten dat het mij uitkomt deed ik al vanaf mijn Nokia 3510i. Nooit problemen met de accu gehad. En nu is het niet anders. 's-Nachts is de beste tijd om je telefoon op te laden, gezien je hem verder toch niet gebruikt, en je dan de volgende dag weer met een volle batterij weg kan.

cyberchase 27-07-09 11:29

Opladen iphone 3G 12v of 5v
 
Ik vraag mij af of er ook verschil is tussen het opladen met verschillende voltages. Is dit nu 12v of 5v??
Na het zoeken op internet ben ik er niet veel wijzer op geworden.

Wat is het beste voor de batterij van de 3G??

Timmeh_ 27-07-09 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cyberchase (Bericht 329865)
Ik vraag mij af of er ook verschil is tussen het opladen met verschillende voltages. Is dit nu 12v of 5v??
Na het zoeken op internet ben ik er niet veel wijzer op geworden.

Wat is het beste voor de batterij van de 3G??

// Discussies samengevoegd, kan hier prima bij ;)

evmw 27-07-09 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 329686)
ow nja dan ga ik dat ook maar eens geloven nu :)
van iemand die er echt in thuis is geloof ik het wel haha.
dus ook niet erg als je m zodra je thuis bent in een dock zet ofso en dan ook nog eens elke nacht aan de lader hang??? hoe meer hoe beter dus???
blijf t apart vinden mja technologie veranderd idd snel dus het zal welllll

Deeltjes in de accu moeten in beweging blijven, anders raken ze uitgeput en dat zorgt voor een accu die korter mee gaat.

@stadjer: het maakt niet uit als je hem niet tot 100% oplaadt

@cyberchase: spanning die je gebruikt maakt niet. Laden van de accu is een heel 'proces' wat door je iPhone wordt geregeld, ook de juiste spaningen worden hier geregeld. Maakt dus niet uit of je via 5V of 12V oplaadt.

cyberchase 27-07-09 13:04

Opladen iphone 3G 12v of 5v
Ik vraag mij af of er ook verschil is tussen het opladen met verschillende voltages. Is dit nu 12v of 5v??
Na het zoeken op internet ben ik er niet veel wijzer op geworden.

Wat is het beste voor de batterij van de 3G??


idd kan ook bij dit topic, ben toch wel benieuwd of er verschillen zijn.

Timmeh_ 27-07-09 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cyberchase (Bericht 329921)
Opladen iphone 3G 12v of 5v
Ik vraag mij af of er ook verschil is tussen het opladen met verschillende voltages. Is dit nu 12v of 5v??
Na het zoeken op internet ben ik er niet veel wijzer op geworden.

Wat is het beste voor de batterij van de 3G??


idd kan ook bij dit topic, ben toch wel benieuwd of er verschillen zijn.

Je vraag nog een keer stellen hoeft natuurlijk niet. ;)
Evmw heeft er ook al op gereageerd:

Citaat:

@cyberchase: spanning die je gebruikt maakt niet. Laden van de accu is een heel 'proces' wat door je iPhone wordt geregeld, ook de juiste spaningen worden hier geregeld. Maakt dus niet uit of je via 5V of 12V oplaadt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:19.