iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   totale vastloper - Geen beeld - 1st gen. iPhone Versie 1.1.3 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/40420-totale-vastloper-geen-beeld-1st-gen-iphone-versie-1-1-3-a.html)

Floris_k 26-07-09 19:25

totale vastloper - Geen beeld - 1st gen. iPhone Versie 1.1.3
 
iPhonevrienden!

Mijn eerste generatie iPhone vertoont rare capriolen. Zo'n twee weken geleden viel die uit, om vervolgens niet verder op te starten dan het bekende apple logo en een grijs scherm.
Ik was op vakantie, dus ik heb hem niet aan de pc gehangen maar slechts aan de oplader in de hoop dat de accu leeg was.

Vervolgens gaf hij helemaal geen beeld meer, en reageert de telefoon ook niet meer op de standaard 'hard reset' procedure. Het scherm blijft tot op de dag van vandaag zwart. Typisch is dat de telefoon wel in leven leek omdat hij nog wel trilde als je schakelde tussen stille en normale modus met de knopje aan de zijkant. Eenmaal thuis heb ik de telefoon aan iTunes gehangen en de herstelfunctie gebruikt, hoewel het een gesimlockte en gejailbreakte versie betreft, dat is van later zorg.

Inmiddels krijg ik 0 beeld en zegt iTunes dat die iPhone niet kan worden geactiveerd omdat er geen simkaart aanwezig is/geen code is ingevoerd. Ik krijg geen beeld dus een code intypen zit er ook niet in..

Wat nu!

Alvast bedankt voor julie reacties

Shorty007 26-07-09 19:30

om te beginnen "moet" je m wel restoren met een custom MET ACTIVATIE...

evmw 26-07-09 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 329649)
om te beginnen "moet" je m wel restoren met een custom MET ACTIVATIE...

Dat zal voor de werking van zijn display weinig gaan uitmaken denk ik zo ;)

Als je vanuit DFU restored, met wat voor firmware dan ook, en je krijgt nog geen beeld kun je het wel schudden eerlijk gezegd dat je het kan oplossen. Dan zal er hardwarematig iets mis moeten zijn (kan al een los stekkertje zijn).

Floris_k 26-07-09 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 329649)
om te beginnen "moet" je m wel restoren met een custom MET ACTIVATIE...

Ok, wat is een custom met ACTIVATIE ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 329655)
Dat zal voor de werking van zijn display weinig gaan uitmaken denk ik zo ;)

Als je vanuit DFU restored, met wat voor firmware dan ook, en je krijgt nog geen beeld kun je het wel schudden eerlijk gezegd dat je het kan oplossen. Dan zal er hardwarematig iets mis moeten zijn (kan al een los stekkertje zijn).


Ik hoop niet dat mijn scherm 'zum jaffa' is, hij ging vorige week nog wel een paar keer aan (niet verder dan het apple logo)..

ButcherJF 26-07-09 20:19

Je moet allereerst zien dat je hem echt úit krijgt. Hou de home- en sleepknop tegelijk 15 à 20 seconden ingedrukt, mogelijk flitst het scherm even wit. Daarna kijken of je hem in DFU kunt krijgen, zo niet, dan nogmaals uitzetten als beschreven.
Lukt niet altijd in een keer, volhouden dus.
Is DFU gelukt, dan shift/herstel in iTunes naar 3.0 en redsn0w voor de jailbreak en unlock.
Omdat je wel het appeltje hebt gezien zal je scherm denk ik toch niet kapot zijn.

Floris_k 27-07-09 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 329673)
Je moet allereerst zien dat je hem echt úit krijgt. Hou de home- en sleepknop tegelijk 15 à 20 seconden ingedrukt, mogelijk flitst het scherm even wit. Daarna kijken of je hem in DFU kunt krijgen, zo niet, dan nogmaals uitzetten als beschreven.
Lukt niet altijd in een keer, volhouden dus.
Is DFU gelukt, dan shift/herstel in iTunes naar 3.0 en redsn0w voor de jailbreak en unlock.
Omdat je wel het appeltje hebt gezien zal je scherm denk ik toch niet kapot zijn.

De home - sleepknop procedure levert niets op. Hij reageert niet..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:35.