//

iPhone gestolen, Mobile me (find my phone)

iPhone gestolen, Mobile me (find my phone) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Afgelopen zaterdag is tijdens een feestje mijn iPhone 3g me ontvreemd. Ik heb er de hele nacht niet van kunnen slapen. Uiteraard heb ik mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-07-09, 23:55
Iphonekickfix Iphonekickfix is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Millingen aan de Rijn
Berichten: 6
Smile iPhone gestolen, Mobile me (find my phone)

Afgelopen zaterdag is tijdens een feestje mijn iPhone 3g me ontvreemd. Ik heb er de hele nacht niet van kunnen slapen. Uiteraard heb ik mijn nummer gebeld maar kreeg meteen de voicemail. Dit lijkt erop alsof de 'dader' de telefoon heeft uitgezet. Ik heb uiteraard meteen de sim laten blokkeren. Afgelopen zondag heb ik alles nagelopen wat op de iPhone zou kunnen staan (wachtwoorden email etc) en dit allemaal veranderd. De gegevens zijn voor de dader niet écht interessant meer. Daarbij heb ik aangifte gedaan.

Anyway, vandaag heb ik een GS besteld. Dit kon met bijbetaling van de toestelkosten + moet mijn contract verlengen wat ik geen probleem vind aangezien T-mobile mij goed bevalt. De levertijd bedraagt 2 à 3 weken en kon zo lang een leentoestel krijgen (gratis!). Superservice....

Heeft er iemand hier ervaringen met Mobile Me + het traceren van een verloren/gestolen toestel? Moet het toestel hier niet voor aanstaan? Mijn gestolen toestel is namelijk niet aan te zetten met deze simkaart omdat er een pincode op zit... en wat als de dader er een andere simkaart van t-mobile inzet, werkt het 'find my phone' dan weer? Of werkt dat op simkaart? Als het op IMEI zou werken dan zou dat nl. veel handiger zijn...en dat zou het tarief van 79 euro op jaarbasis waard zijn.

Alvast bedankt voor alle antwoorden!

ps: iPhone rules!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-07-09, 10:42
beakerflo beakerflo is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Voorburg
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar beakerflo
Standaard

eigenlijk had je het direct moeten doen, dan had je nog kans gehad dat je had geweten waar je iPhone zou zijn. Het is wel iets wat je van te voren aan moet zetten en vervolgens moet de iPhone internet hebben (geloof ik).


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphonekickfix Bekijk bericht
Afgelopen zaterdag is tijdens een feestje mijn iPhone 3g me ontvreemd. Ik heb er de hele nacht niet van kunnen slapen. Uiteraard heb ik mijn nummer gebeld maar kreeg meteen de voicemail. Dit lijkt erop alsof de 'dader' de telefoon heeft uitgezet. Ik heb uiteraard meteen de sim laten blokkeren. Afgelopen zondag heb ik alles nagelopen wat op de iPhone zou kunnen staan (wachtwoorden email etc) en dit allemaal veranderd. De gegevens zijn voor de dader niet écht interessant meer. Daarbij heb ik aangifte gedaan.

Anyway, vandaag heb ik een GS besteld. Dit kon met bijbetaling van de toestelkosten + moet mijn contract verlengen wat ik geen probleem vind aangezien T-mobile mij goed bevalt. De levertijd bedraagt 2 à 3 weken en kon zo lang een leentoestel krijgen (gratis!). Superservice....

Heeft er iemand hier ervaringen met Mobile Me + het traceren van een verloren/gestolen toestel? Moet het toestel hier niet voor aanstaan? Mijn gestolen toestel is namelijk niet aan te zetten met deze simkaart omdat er een pincode op zit... en wat als de dader er een andere simkaart van t-mobile inzet, werkt het 'find my phone' dan weer? Of werkt dat op simkaart? Als het op IMEI zou werken dan zou dat nl. veel handiger zijn...en dat zou het tarief van 79 euro op jaarbasis waard zijn.

Alvast bedankt voor alle antwoorden!

ps: iPhone rules!
  #3  
Oud 28-07-09, 10:51
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

1. je moet natuurlijk een Mobile Me abo hebben.
2. je moet het in je MobileMe account aanzetten (via safari of explorer).
3. je moet het op je iPhone ook aanzetten!

Verder kan de dief met een eigen simkaart je iPhone aanzetten, tenzij jij natuurlijk een 4 cijferige extra code op je toestel zelf hebt aangezet (via instellingen). In laatste geval kan de dief het toestel volgens mij nog steeds restoren en alles wissen, als nieuwe iPhone instellen. Maar dan worden ook al jouw gegevens gewist

Volgende keer dus stap 1 t/m 3 en gelijk op afstand je iPhone wissen via MobileMe als ie weer gestolen wordt maar dat hoop ik natuurlijk niet voor je!
  #4  
Oud 28-07-09, 10:52
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Als hij de iPhone herstelt heeft dan werkt het niet meer. Je kan wel een berichtje heen sturen 'als' het nog werkt, die krijgt verschijnt dan wel (maakt niet uit of simkaart er in zit of niet)
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #5  
Oud 23-02-14, 17:06
babylove babylove is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Locatie: belgie
Berichten: 4
Standaard iphone verloren

Hallo mijn dochter is haar iphone verloren en had de app zoek mijn iphone niet geactiveerd, kan er mij misschien iemand wat uitleg geven of ik al dan niet dat toestel toch kan blokkeren?

alvast bedankt
  #6  
Oud 23-02-14, 17:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babylove Bekijk bericht
Hallo mijn dochter is haar iphone verloren en had de app zoek mijn iphone niet geactiveerd...
De app Find my iPhone is om andere iDevices te zoeken. Find my iPhone moet in iCloud geactiveerd zijn op de iPhone. Ga naar www.icloud.com en kijk in Find my iPhone of je het toestel kan vinden.
  #7  
Oud 25-02-14, 00:19
babylove babylove is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Locatie: belgie
Berichten: 4
Standaard

ze had die icloud nog niet gebruikt daar ze eerst een iphone had die niet werkte en ze had moeten wachten op een nieuwe en die had ze dus nu nog maar pas dus die instellingen had ze nog niet gedaan maar nu is mijn vraag of we dat toestel op één of andere manier alsnog kunnen blokkeren
  #8  
Oud 25-02-14, 02:36
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Normaal staat het toestel wel in iCloud...da's d'office zo...

Zou toch maar eens gaan kijken o icloud.com en inloggen met haar account...

Anders zit er niks anders op dan een imei-block...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #9  
Oud 25-02-14, 12:05
babylove babylove is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Locatie: belgie
Berichten: 4
Standaard

er zit blijkbaar niks anders op dan het toestel te blokkeren via imei maar kan er mij ook iemand vertellen hoe ik dat doe?
  #10  
Oud 25-02-14, 12:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babylove Bekijk bericht
er zit blijkbaar niks anders op dan het toestel te blokkeren via imei maar kan er mij ook iemand vertellen hoe ik dat doe?
Dat vraag je aan bij de provider. Ik heb ooit wel eens een PV van diefstal moeten voorleggen alvorens de provider dat deed
  #11  
Oud 25-02-14, 13:01
babylove babylove is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Locatie: belgie
Berichten: 4
Standaard

oke bedankt pv is geen probleem dat hebben we al laten opmaken
  #12  
Oud 25-02-14, 15:45
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

En uiteraard dat je ook eigenaar bent van het toestel...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
i-phone 4 kopen in UK en je al bestaande i-phone t-mobile abonnement gebruiken? seevinck Koopinformatie Nederland 5 21-07-10 12:18
iPhone gestolen maar ik heb verzekering via T-Mobile snverhallen Odido (T-Mobile) 23 26-09-09 19:34
Mini iPhone i98 Dual SIM Mobile Phone - Black seminifeer iPhone algemeen 2 10-06-09 10:49
Officieel: iPhone via T-Mobile bij The Phone House! MJFM Chat en geruchten 20 10-07-08 20:48
W800 Smart Mobile Phone, GPS Navigation, Bluetooth, JAVA, Windows mobile 5.0 ruffrazor iPhone algemeen 14 14-05-08 21:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:33.