iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Plotseling sms geluid zonder sms te ontvangen. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/40530-plotseling-sms-geluid-zonder-sms-ontvangen.html)

Pascal717 28-07-09 13:54

Plotseling sms geluid zonder sms te ontvangen.
 
Hoi,

Gisteren avond was ik tv aan het kijken en plots hoorde ik het sms geluid van mijn iPhone. Wou de sms lezen en zag geen 1tje bij berichten staan en ook geen nieuw sms bericht.

Vanmiddag tijdens het middageten weer hetzelfde :confused:

Heeft misschien iemand van jullie hier ook al last van gehad? :)

Pascal

Bomans 28-07-09 14:01

Gebruik je de standaard sms app of een andere?

Pascal717 28-07-09 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 330535)
Gebruik je de standaard sms app of een andere?

De standaard sms app :rolleyes:

FlyingNoose 28-07-09 14:57

Misschien mailtje die binnenkwam? Vergis me soms ook? :)

pclahsen 28-07-09 16:30

Nee hoor ik heb het gisteren ook gehad! En had niet gedronken of zo:D
1 maal sms toontje (gebruik standaard app, geen jailbreak) en ik check mijn foon enne...helemaal niks, geen sms!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FlyingNoose (Bericht 330557)
Misschien mailtje die binnenkwam? Vergis me soms ook? :)


Pascal717 28-07-09 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FlyingNoose (Bericht 330557)
Misschien mailtje die binnenkwam? Vergis me soms ook? :)

Neen, voor mail heb ik een ander geluidje

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 330596)
Nee hoor ik heb het gisteren ook gehad! En had niet gedronken of zo:D
1 maal sms toontje (gebruik standaard app, geen jailbreak) en ik check mijn foon enne...helemaal niks, geen sms!

Dan ben ik niet de enigste :p

Pascal717 30-07-09 15:46

Juist weer aan de hand gehad. Zal eens een restore uitvoeren :o

evmw 30-07-09 15:59

Bij welke provider zitten jullie? Wellicht configuratieberichten die worden gestuurd naar je iPhone vanaf de telecom provider met nieuwe instellingen (configuratieberichten komen niet in de inbox terecht)?

pclahsen 30-07-09 16:24

ikke Vodafone. Gisteren alweer z'n ghost bericht :) Maar misschien klopt het wat je zegt, eerder trouwens nooit gehad (in de tijd van voor 3.0 en MMS, wat ik wel veel gebruik)...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 331437)
Bij welke provider zitten jullie? Wellicht configuratieberichten die worden gestuurd naar je iPhone vanaf de telecom provider met nieuwe instellingen (configuratieberichten komen niet in de inbox terecht)?


Pascal717 30-07-09 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 331437)
Bij welke provider zitten jullie? Wellicht configuratieberichten die worden gestuurd naar je iPhone vanaf de telecom provider met nieuwe instellingen (configuratieberichten komen niet in de inbox terecht)?

Ik bij mobistar. Worden de configuratieinstellingen dan niet via iTunes gedaan?

evmw 30-07-09 18:41

MMS en GPRS/3G instellingen komen via SMS-configuratieberichten binnen. Op 'normale' telefoons wordt je altijd om installatie gevraagd maar de iPhone doet dit allemaal op de achtergrond en daar merk je er dus niets van dat je die krijgt.

Anyway dan zal het toch wel iets anders zijn, bij 2 providers is iets teveel toeval.

madmark 05-01-10 12:01

Ik heb hier dus ook de laatste tijd regelmatig last van. Ben gelukkig niet de enige... Krijg gemiddeld 1-2 keer per week wel een spookbericht binnen. Ik heb geen jailbreak, gewoon een officiële T-Mobile versie. Paar keer restoren helpt ook niet. Mijn vriendin krijgt deze berichten niet, dus een configuratiebericht lijkt mij sterk... Ik snap er iig helemaal niks van.

christiandevos 03-03-11 18:11

Ik heb precies hetzelfde, maar wel iets vaker dan jullie. Ik krijg er meerdere per dag en soms 2 heel snel achter elkaar. Dit heb ik sinds 2 weken. Ik heb wel een jailbreak en gebruik de standaard sms app. Somebody help!!!

christiandevos 04-03-11 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door christiandevos (Bericht 647689)
Ik heb precies hetzelfde, maar wel iets vaker dan jullie. Ik krijg er meerdere per dag en soms 2 heel snel achter elkaar. Dit heb ik sinds 2 weken. Ik heb wel een jailbreak en gebruik de standaard sms app. Somebody help!!!

Ik denk de oplossing te hebben. Ik heb de app iRollerbank en het lijkt erop dat die als notificatie van een nieuwe politielocatie een sms geluid geeft. Ik heb nu bij berichtgeving dat geluid uitgezet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:47.