iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Verbindingen uitgeschakeld (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/40632-verbindingen-uitgeschakeld.html)

-M@rk- 30-07-09 00:12

Verbindingen uitgeschakeld
 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, heb al veel gelezen en zit toch met een aantal vragen waar ik niet helemaal uit kom.

Ik wil graag dat de iPhone enkel verbinding maakt als er een bekende Wi-Fi verbinding in de buurt is. Wi-Fi is dus ingeschakeld.
3G, Dataroaming, VPN, locatievoorziening en vragen om verbinding zijn allemaal uitgeschakeld.
Toch zie ik, als er geen Wi-Fi in de buurt is, het blauwe rondje.

Ik kan Safari openen en de Apple store benaderen. Ik heb gelezen dat er dan verbinding gemaakt word via GPRS.
Is het, zonder jailbreak, helemaal niet mogelijk om dit uit te zetten?

Flessendop 30-07-09 13:34

Heb je EDGE ook uitgeschakeld ?

-M@rk- 30-07-09 15:01

Onder instellingen - algemeen - netwerk heb ik niets staan van EDGE of
iets wat met mobiel netwerk data te maken heeft.
Ik heb de opties:

schakel 3G in
Dataroaming
VPN
Wi-Fi

Behalve Wi-Fi, staan alle andere opties uitgeschakeld. Ook locatievoorziening staat uit.

btw. ik wil dit doen omdat pas over een paar maanden mijn iPhone abo ingaat.

WDS001 30-07-09 15:09

Kan je surfen met Safari of enkel openen?
Het rondje staat er nl. (bij mijn weten) altijd

-M@rk- 30-07-09 15:15

Als ik www.google.nl intype en daar zoek op een of andere tekst
worden de pagina's in Safari gewoon geladen.

Flessendop 30-07-09 17:02

Heb jij die iPhone bij T-Mobile gehaald.... Zoja dan dacht ik dat EDGE standaard aanstaat... en hiermee kom je ook op Internet of AppStore

WDS001 30-07-09 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flessendop (Bericht 331439)
Heb jij die iPhone bij T-Mobile gehaald.... Zoja dan dacht ik dat EDGE standaard aanstaat... en hiermee kom je ook op Internet of AppStore

In Nederland is er toch geen EDGE :confused:
Wat je kan doen is jailbreaken en dan alles uitschakelen dmv SbSettings fzo..:o

EDIT
En het rondje is toch GPRS en niet EDGE?


Flessendop 30-07-09 19:57

dat klopt wel , maar dat ding staat standaard aan dacht ik.
Zet dat EDGE maar eens uit met SBSettings ( wel jailbreak voor nodig )

-M@rk- 30-07-09 21:11

Dus met andere woorden: Of Jailbreaken en met SBSettings alles uitzetten
of niet Jailbreaken en hiermee blijven rondlopen?

WDS001 30-07-09 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -M@rk- (Bericht 331524)
Dus met andere woorden: Of Jailbreaken en met SBSettings alles uitzetten
of niet Jailbreaken en hiermee blijven rondlopen?

Misschien als je verkeerde instellingen invoert het ook niet meer werkt..

-M@rk- 31-07-09 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 331548)
Misschien als je verkeerde instellingen invoert het ook niet meer werkt..


Welke instellingen bedoel je dan?

mapsmitzz 01-08-09 23:16

Toch ben ik hier ook benieuwd naar. Heb hetzelfde probleem. Pas over een tijdje gaat mijn databundel in. Ik wil ook dat de iphone niets doet. Maar mijne gaat ook gewoon internet op, terwijl alles uitstaat...

Iemand?

EDIT: volgens mij ben ik er achter. Zet bij APN bijv. gewoon 3x test neer... Nu krijg ik alleen maar meldingen dat hij geen dataverkeer kan doen... Dus volgens mij moet dat de oplossing zijn. Ik kan althans niets meer, alleen met Wi-Fi!

-M@rk- 02-08-09 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mapsmitzz (Bericht 332455)
Toch ben ik hier ook benieuwd naar. Heb hetzelfde probleem. Pas over een tijdje gaat mijn databundel in. Ik wil ook dat de iphone niets doet. Maar mijne gaat ook gewoon internet op, terwijl alles uitstaat...

Iemand?

EDIT: volgens mij ben ik er achter. Zet bij APN bijv. gewoon 3x test neer... Nu krijg ik alleen maar meldingen dat hij geen dataverkeer kan doen... Dus volgens mij moet dat de oplossing zijn. Ik kan althans niets meer, alleen met Wi-Fi!

Ik heb dat al meerdere keren voorbij zien komen, APN. Maar ik kan dat nergens vinden... :confused:

mapsmitzz 02-08-09 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -M@rk- (Bericht 332607)
Ik heb dat al meerdere keren voorbij zien komen, APN. Maar ik kan dat nergens vinden... :confused:

Ik heb OS3. Ga naar INSTELLINGEN, ALGEMEEN, NETWERK en dan MOBIEL DATANETWERK. Daar kun je APN, Gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Hier heb ik 3x test gezet, en heb geen verbinding meer.

Laat maar weten of het gelukt is.

Succes

-M@rk- 02-08-09 18:55

MOBIEL DATANETWERK, die optie heb ik dus nergens staan.
Ik heb alleen:

schakel 3G in
Dataroaming
VPN
Wi-Fi

WDS001 02-08-09 18:57

Kan je eigenlijk niet gewoon je simkaart uit je iPhone halen als je die toch nog niet mag/kan gebruiken?

mapsmitzz 02-08-09 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -M@rk- (Bericht 332813)
MOBIEL DATANETWERK, die optie heb ik dus nergens staan.
Ik heb alleen:

schakel 3G in
Dataroaming
VPN
Wi-Fi


Vreemd hoor!
Die optie zit er bij mij gewoon in. Iphone komt uit Belgie en heeft nu de laatste software er op zitten. Lijkt mij dat dat bij iedereen hetzelfde is??
Iemand dat dat misschien weet?

-M@rk- 02-08-09 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 332820)
Kan je eigenlijk niet gewoon je simkaart uit je iPhone halen als je die toch nog niet mag/kan gebruiken?

Ja, kan maar dat doe ik niet. Anders had is mijn vraag nogal overbodig....

Ik zoek naar een oplossing of mogelijkheid om eventueel dit uit te schakelen. En nu wordt er gezegd: wijzig je APN gegevens. Prima, maar die keuze staat er niet in. Waarom niet?

WDS001 02-08-09 21:12

Dus je hebt de optie Mobiel datanetwerk niet?
Misschien moet je 'ns restoren in iTunes, dan komt dat misschien te voorschijn..?
En een jailbreak en SbSettings kan ook makkelijk hoor.. Als je wil jailbreaken..

-M@rk- 02-08-09 21:42

Heb net een restore gedaan maar zonder succes. Ik las zojuist een artikel op wbs-online uit augustus 2008:

Als je met T-Mobile belt heb je geen toegang tot de GPRS instellingen, zoals dat bij 1.1.4 en ouder wel het geval was. Steek maar eens een in je iPhone en je zult zien dat je nu de GPRS instellingen wel kunt benaderen. Met een T-Mobile Sim werkt je Mobiel Internet zonder dat je instellingen hoeft te doen.

Ik weet niet of dit klopt maar dat verklaart enigszins wel dat ik de optie Mobiel datanetwerk niet kan vinden.

Kan ik er vanuit gaan dat zolang in het menu verbruik alles op 0 blijft staan en ik alleen via Wi-Fi verbinding maak, er geen verbinding gemaakt wordt met de dienst van de provider? Zo worden er dan ook geen extra kosten in rekening gebracht...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.