iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kan niet gebeld worden/geen SMS ontvangen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/40645-niet-gebeld-worden-geen-sms-ontvangen.html)

macamba 30-07-09 10:24

Kan niet gebeld worden/geen SMS ontvangen
 
Hallo,

Sinds vrijdag heb ik een T-Mobile iPhone (3G). Omdat ik nog een maand moet wachten heb ik hem gejailbreaked opdat ik met mijn Vodafone SIM verder kan. Gisteren merkte ik dat ik geen SMS ontvang, en niet gebeld kan worden. Ik heb zelf gebeld van mijn land lijn, en werd meteen naar Voicemail doorgeschakeld. Wel werd ik gebeld door de Voicemail. Heeft iemand hier ervaring mee?

Macamba

PS: De volgende posts bekeken, die mij niet verder hielpen:
Geen 3G icon en kan niet gebeld worden
Na update naar 3.0 geen smsjes meer ontvangen en kan niet gebeld worden.
Kan niet bellen gebeld wordenof sms ontvangen sturen??(vodafone)
Kan niet gebeld worden!
Iphone 3g 2.2 Kan niet bellen, wel sms, internet gebeld worden.

evmw 30-07-09 10:25

Je hebt het over een jailbreak, maar je moet hem wel unlocken (dat is iets anders) om de T-Mobile lock er af te krijgen.

macamba 30-07-09 10:27

OK. Mijn onbekendheid met de gebruikte terminologieën. Reds0w gebruikt om te jailbreaken, vervolgens met Cydia open gezet. Ik kan nu bellen via het Vodafone netwerk. Maar niet gebeld worden, of SMS'jes ontvangen.

evmw 30-07-09 10:29

Even voor de zekerheid, wat heb je via Cydia gebruikt om te unlocken ('open gezet'?)?

macamba 30-07-09 10:37

De ipsw file die op mijn harde schijf staat:
C:\Documents and Settings\macamba\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates\iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw

evmw 30-07-09 10:44

Dat is blijkbaar geen custome restore. Ik begrijp dus dat je de originele firmware op je iPhone hebt gezet, en alleen redsnow hebt gebruikt voor de jailbreak?

macamba 30-07-09 10:45

Mja... Ik denk het wel.

evmw 30-07-09 10:47

Ik heb het idee dat je maar half weet waar je mee bezig bent cq wat je hebt gedaan. Als bovenstaande klopt dan heb je dus nog geen unlock uitgevoerd en zit de simlock dus nog steeds op je toestel.

macamba 30-07-09 10:48

Maar dat zou dan inhouden dat ik er niet mee kan bellen, en geen SMS'jes versturen kan. En dat lukt dus weer wel. Ik zal nog eens aan de wizkids vragen of mijn systeem nu daadwerkelijk gekraakt is.

evmw 30-07-09 10:50

Dat vind ik inderdaad ook opvallend, dus ik denk dat er iets niet goed is gegaan of je hebt iets gedaan zonder dat je het doorhebt. Waarschijnlijk kun je het beste even van voor af aan beginnen:

- restore firmware via itunes
- redsnow gebruiken
- ultrasnow gebruiken

Mag geen problemen geven.

macamba 30-07-09 11:05

Ik zie nu welke stappen ik gedaan heb (aankondiging):
  1. Ensure you have upgraded to iPhone OS 3.0.
  2. Jailbreak the device using PwnageTool or Redsnow.
  3. Run Cydia to install Ultrasnow.
  4. Please add the repo repo666.ultrasn0w.com (Macamba: ingevuld)
  5. Search for Ultrasnow and install it.
  6. Reboot your iPhone 3G.

evmw 30-07-09 11:10

Ja that's it vreemd dat je dan problemen hebt. Blijkbaar kom je niet 'ingelogd' op het Vodafone netwerk. Je kan je SIM even in een andere telefoon doen en dan weer terugstoppen in je iPhone dan wordt deze geforceerd zich opnieuw aan te melden op het vodafone netwerk. Wellicht dat dit helpt.

macamba 30-07-09 11:27

Dat zal voor later zijn. Ik heb mijn SIM kaart nu geblokkeerd :eek:. Ik zal dus eerst de PUK code moeten opzoeken :D.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:36.