iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   sms probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/40846-sms-probleem.html)

pia 02-08-09 11:56

sms probleem
 
ik kan maar niet begrijpen dat er zoveel problemen zijn met de iphone.ik heb zelf een nieuwe en heb er totaal niets meegedaan als alleen muziek er op via itunes, en toch na de update 3 geen normale sms zendingen meer mogelijk, kan wel sms en maar omslachtig.
kan het maar niet begrijpen!:mad:

King1987 02-08-09 12:10

Wil je iets duidelijker zijn, hier kunnen we weinig mee. Kan je, je probleem even precies omschrijven. Want muziek en SMS hebben totaal niets met elkaar te maken.

Wat werkt er niet?

//topic titel aangepast, "een leek" zegt niet zoveel

pia 02-08-09 12:14

zoals ik dus al melde ik heb niets met de telefoon gedaan, geen jailbreak ofzoiets, dus hij is vrij clean.toch na update 3 heb ik niet het normale sms[chatt]programma terug

Timmeh_ 02-08-09 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pia (Bericht 332603)
zoals ik dus al melde ik heb niets met de telefoon gedaan, geen jailbreak ofzoiets, dus hij is vrij clean.toch na update 3 heb ik niet het normale sms[chatt]programma terug

De sms-applicatie is weg? Probeer eerst eens een harde reset (Home- en Lock-button ingedrukt houden totdat het Apple-logo in beeld verschijnt.

Mocht dat niet helpen: hang je iPhone aan je PC en druk dan in iTunes op Herstel. Daarna geen reservekopie terugzetten (dan loop je de kans dat de softwarefout weer wordt teruggezet). Het nadeel is dan wel dat je je apps opnieuw moet installeren en dan dus ook bijvoorbeeld je highscores van games kwijt bent, maar dan kan je wel weer smsen ;)

pia 02-08-09 18:53

gedaan wat me werd aanbevolen maar helaas m,n chatprogramma[sms] werkt niet

macron 02-08-09 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pia (Bericht 332587)
ik kan maar niet begrijpen dat er zoveel problemen zijn met de iphone.ik heb zelf een nieuwe en heb er totaal niets meegedaan als alleen muziek er op via itunes, en toch na de update 3 geen normale sms zendingen meer mogelijk, kan wel sms en maar omslachtig.
kan het maar niet begrijpen!:mad:

Hoe kun je dan SMS'en zonder dat de applicatie er nog is? Of is hij er wel maar functioneert niet goed?
En wellicht kun je nog iets beter omschrijven wat er wel en niet gebeurd.

pia 03-08-09 06:46

de applicatie is er wel maar functioneert niet goed, als ik een bericht krijg kan ik hier niet gelijk op antwoorden door op send te drukken maar moet ik via een omweg beantwoorden

dirkuijt 03-08-09 07:10

...en wat is die omweg...?

pia 03-08-09 07:12

ik moet dan terug naar berichten en dan rechts boven op het 4kantje drukken, dan kan ik hem schrijven en versturen

Timmeh_ 03-08-09 07:35

Als herstellen niet werkt, kan je je iPhone in DFU-mode zetten (zie Wiki) en dan herstellen in iTunes.

pia 24-09-09 06:08

sms problemen
 
ik blijf sms problemen houden en zoek nu een reparatie winkel die het op kan lossen.
wie weet een zaak in de buurt van rotterdam?

memyself71 25-09-09 21:26

wat zijn de problemen dan. Ik heb ook SMS problemen. Indien sms krijg bewaart hij deze niet. Zijn dat dezelfde problemen als die van jou??

pia 26-09-09 07:35

ik kan naar iedereen sms,en behalve naar 1 persoon in het buitenland.
nummer is goed ,sms centrale gebeld,is goed,tich keer opnieuw gereset, alles er af gegooid,maar niets help.:mad:

ps:wanneer ik mijn simkaart in een ander soestel doe, werkt het verzenden wel!

pia 07-10-09 20:14

sms,en
 
ik kom nog een keer met m,n probleem,na update 3 kan ik niet normaal sms,en.ik moet eerst sms verwijderen, dan ga ik een bericht sturen, dan krijg ik antwoord maar dan kan ik niet meer terug antwoorden en moet ik eerst weer gaan verwijderen.
wie weet wat het probleem is?

Timmeh_ 07-10-09 22:28

// Discussies even samengevoegd, meerdere topics zijn niet nodig ;)

Ik heb je eerder geadviseerd te herstellen (dan al niet in DFU-mode), dat heeft niet geholpen?

pia 08-10-09 09:27

sms problemen
 
ik geloof dat het sms probleem nu eindelijk opgelost is nadat ik hem in dfu heb bewerkt wat ik eerst niet durfde, maar ik dacht zo heb ik niets aan phone als het voor mij belangrijkste niet werkt.hoop dat het nu goed is en bedankt voor het advies.
mvg pia:)

pia 08-10-09 13:35

sms problemen
 
helaas te hard geroepen! het is weer precies hetzelfde als voorheen.

ButcherJF 08-10-09 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pia (Bericht 362439)
ik geloof dat het sms probleem nu eindelijk opgelost is nadat ik hem in dfu heb bewerkt wat ik eerst niet durfde, maar ik dacht zo heb ik niets aan phone als het voor mij belangrijkste niet werkt.hoop dat het nu goed is en bedankt voor het advies.
mvg pia:)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pia (Bericht 362566)
helaas te hard geroepen! het is weer precies hetzelfde als voorheen.

Als je na het restoren de backup hebt teruggezet, is daarmee de oude fout ook weer teruggezet. Nogmaals restoren zónder de backup terug te zetten helpt dan wellicht. Denk wel even om je contacten e.d.

pia 08-10-09 19:11

sms probleem
 
nee ik heb geen backup teruggezet, ik heb hem als nieuwe phone aangemeld.
ik baal als een stekker van dat ding! juist omdat ik de phone heb gekocht om geen sms meer kwijt te raken.
mvg pia

S¡mon 08-10-09 19:32

Volgens mij doe je zelf nog al wat dingen fout en snap je er niet veel van want je vind het al lastig om het probleem hier te omschrijven.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:09.