iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Probleem na update OS 3.0.1 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/40927-probleem-na-update-os-3-0-1-a.html)

dendirk 06-08-09 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aiwa (Bericht 334674)
Al je na de herstel weer OS 3.0.1 hebt, ligt het batterijprobleem dan wel aan de upgrade??

Als ik het goed begrijp is het dus het beste om de de iPhone te herstellen en dan als een nieuwe te herstellen. Hierdoor wordt er geen reservekopie teruggezet. Daarna de instellingen zelf even opnieuw doen en de apps installeren. Ben ik er dan, of mis ik nog iets?

klopt zo is het bij mij gelukt.

XIII 06-08-09 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dendirk (Bericht 334658)
Kan je niet al je 10 mail accounts door gmail laten ophalen, dan hoef je maar telkens 1 account in te vullen.

Dat zou kunnen, maar is dan een workaround.

Die 20 (Google Calendar) CalDav kalenders configureren; dat is pas erg!

(ja, dat kan ook in 1 keer via Google Sync, maar dan kloppen de kleurtjes niet...)

aiwa 06-08-09 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dendirk (Bericht 334683)
klopt zo is het bij mij gelukt.

en als ik wel de reservekopie zou terugzetten dan is het probleem er nog steeds?

dendirk 06-08-09 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aiwa (Bericht 334783)
en als ik wel de reservekopie zou terugzetten dan is het probleem er nog steeds?

Wel dat weet ik niet, ik weet enkel dat bij een verse iphone installatie het wel werkt.Probeer het eens zou ik zeggen, je merkt snel het verschil.

juliantomoriati 07-08-09 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aiwa (Bericht 334783)
en als ik wel de reservekopie zou terugzetten dan is het probleem er nog steeds?

Bij mij was er wel een probleem met de reservekopie. Bij Dendirk ook (neem ik aan?)

Ook mijn advies is als niks meer werkt (ook met reservekopie) dan ligt daar ergens de boosdoener die de problemen veroorzaakt.

Probeer het eens uit, Het kan geen kwaad. Het kost enkel iets meer moeite om alles terug te zetten. Die extra moeite is je vinger 1 extra klik te geven op de knop "synchroniseer" ;)

XIII 07-08-09 07:07

Ik heb eerst maar eens de restore met terugzetten van oude data gekozen.

15% kwijt in 7 uur standby deze nacht. Is dat normaal?

Astro 07-08-09 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 334846)
Ik heb eerst maar eens de restore met terugzetten van oude data gekozen.

15% kwijt in 7 uur standby deze nacht. Is dat normaal?

mijn 3G verloor deze nacht (ook ongeveer 7u) in standby 1%
ik heb GEEN reserverkopie teruggezet na update 3.0.1

XIII 07-08-09 11:04

Dan lijkt mijn 15% niet normaal...

Misschien nog iemand die net als ik een 3GS heeft met info over wat "normaal" is?

dendirk 07-08-09 11:10

wat staat er allemaal op ?

XIII 07-08-09 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dendirk (Bericht 334930)
wat staat er allemaal op ?

Qua programma's bedoel je?

Iets specifieks waar ik naar zou moeten kijken?

Enige applicatie met push notifications is RTM Pro, maar die berichtgeving heb ik uit staan...

juliantomoriati 07-08-09 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 335325)
Qua programma's bedoel je?

Iets specifieks waar ik naar zou moeten kijken?

Enige applicatie met push notifications is RTM Pro, maar die berichtgeving heb ik uit staan...

Zelfs met push notificatie zou je batterij niet zo snel leeg moeten zijn.

Ik moet zeggen, sinds FW 3.0.1 naar behoren werkt gaat de batterij echt extreem lang mee. Ik zit inmiddels op de derde dag na het opladen van de iPhone en de batterij heeft nog een percentage van 73%!!! Dat, terwijl ik toch al redelijk wat smsjes heb verstuurd, wat gebeld heb, de iPod aan had staan, apps gespeelt, push voor mail aan heb staan en voor Twitter. Ik ben echt uiterst tevreden.

@ Dendirk

Bij u ook alles naar tevredenheid sinds het herstellen van de iPhone?

XIII 07-08-09 23:33

Ik ben vandaag bij T-Mobile langs geweest en die vinden het ook niet normaal, maar denken dat het komt omdat de 3G verbinding op mijn huidige werkplek zo slecht is en het voortdurend proberen verbinding te maken veel stroom kost.

Eens zien dus of het dit weekend thuis beter gaat (en eventueel volgende week toch eens een dagje 3G uit, ook al hielp dat bij een andere poster niet).

En benieuwd of T-Mobile eindelijk eens met een oplossing of voorstel voor die al ruim een maand openstaande klacht komt (ben al 3x terug geweest naar de winkel - zonder resultaat)!

dendirk 08-08-09 08:05

@ juliantomoriati alles werkt ook naar behoren hier :)

btw percentage kan ik hier niet zien of heb jij een afzonderlijk progje?

XIII 08-08-09 09:32

Mogelijk interessant experiment...

's Nachts heb ik het Wi-Fi deel van mij Wi-Fi router altijd uitstaan. Eerder deze week verloor de iPhone zoals gezegd 15% van de stroom in 1 nacht. De mail stond toen nog op "iedere 15 minuten ophalen". Gisterenavond heb ik dat eens op handmatig gezet. In een iets langere nacht ging er nu maar 1% van af (dus 99% resterend ipv 85% resterend)! Ik heb hier binnen ook een waardeloze (=vaak geen) 3G dekking.

Zou het slechte bereik dan toch de reden zijn dat mijn iPhone zo snel leeg loopt?

Vraag me serieus af waarom Apple voor T-Mobile heeft gekozen als dat waar is... (kwestie van alleen geld?!)

juliantomoriati 08-08-09 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 335387)
Mogelijk interessant experiment...

's Nachts heb ik het Wi-Fi deel van mij Wi-Fi router altijd uitstaan. Eerder deze week verloor de iPhone zoals gezegd 15% van de stroom in 1 nacht. De mail stond toen nog op "iedere 15 minuten ophalen". Gisterenavond heb ik dat eens op handmatig gezet. In een iets langere nacht ging er nu maar 1% van af (dus 99% resterend ipv 85% resterend)! Ik heb hier binnen ook een waardeloze (=vaak geen) 3G dekking.

Zou het slechte bereik dan toch de reden zijn dat mijn iPhone zo snel leeg loopt?

Vraag me serieus af waarom Apple voor T-Mobile heeft gekozen als dat waar is... (kwestie van alleen geld?!)

Het zou kunnen dat door slecht bereik je batterij snel leeg is. Maar snel leeg door alleen zoekend naar 3G? Ik vind het een beetje apart.

Voordat ik kan oordelen, mijn iPhone geeft thuis vaak aan dat ik 3G heb, maar zodra ik op Safari ga of iets anders waarbij die die verbinding nodig heeft, springt die heel vaak over op 2G.

Bij jou ook, of heb je helemaal geen 2G/3G verbinding? Als dat laatste zo is, dan zou het inderdaad goed kunnen dat je batterij daardoor zo snel leeg is. Ik vlieg veel en laat per ongeluk wel eens mijn telefoon aanstaan in het vliegtuig. Na een vlucht van 10 uur dan is mijn batterij voor een kwart vol. dat komt, omdat die steeds zoekt naar bereik.

Mocht je in iedergeval een internetverbinding hebben, dan moet je batterij niet zo snel leeg kunnen zijn, lijkt mij.

XIII 08-08-09 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juliantomoriati (Bericht 335402)
Bij jou ook, of heb je helemaal geen 2G/3G verbinding?

Thuis (met Wi-Fi uit) hangt het van de locatie in huis af of ik 3G heb, of hij van 3G naar 2G springt en daar dan ook op blijft tot ik me verplaats.

Op mijn werk is het volkomen willekeur: wisselt op dezelfde vaste plek regelmatig tussen 3G en 2G; geen logica in te ontdekken...

juliantomoriati 08-08-09 12:01

Heb je inmiddels Herstel al geprobeerd zonder reservekopie? Ik weet dat het vervelend is om al je account weer te moeten activeren, maar misschien is het toch een oplossing.

Anders inderdaad toch maar even klagen bij T-Mobile en een oplossing eisen.

XIII 08-08-09 14:51

Ik ga voorlopig geen herstel als nieuwe telefoon doen omdat de T-Mobile medewerkers denken dat mijn telefoon niet goed is vanwege het slechte 3G bereik. Als ik binnen nu en 2 weken daarom een nieuw exemplaar zou krijgen wil ik niet twee keer die configuratie-ellende meemaken...

Andere dingen wil ik wel proberen.

XIII 09-08-09 16:03

Vannacht ander experiment gedaan: Wi-Fi aan, mail iedere 15 minuten controleren, telefoon op standby. In 11 uur tijd ging er bijna 30% van de batterij af...

Mijn aanname dat (slecht) 3G (bereik) de oorzaak is lijkt dus toch niet juist?

juliantomoriati 09-08-09 18:39

Hmmm, ik zou zo ook geen oplossing meer kunnen verzinnen. Een ding is zeker, je iPhone werkt niet naar behoren. Je kan hem wel door T-Mobile laten repareren, maar de kans is groot dat je dan ook alles opnieuw moet instellen.

Wist je van tevoren hoe de 3G dekking was in de buurt? Ik wist wel van te voren dt de dekking bij mij vrij wisselend was alvorens ik de iPhone ging aanschaffen vorig jaar. Ook de verkoper benadrukte nog eens dat ik niet altijd even goed 3G bereik zou hebben, maar er werd aan gewerkt. Ik was dus al van te voren gewaarschuwd.

In de tussentijd is de 3G dekking nog steeds niet denderend, maar ik heb het voor lief genomen. Dan maar 10 sec. langer wachten totdat de pagina geopend is. Maar dat het zoveel invloed heeft op je batterij is inderdaad niet normaal. Mijn Batterij moet ik vanavond voor het eerst op de oplader leggen, en dan zijn we vier dagen verder. Dat zegt eigenlijk al genoeg over jou batterij.

Ik ben bang dat ze de batterij moeten vervangen. Mischien een idee alvorens dit te doen om een nieuw topic te openen over de batterij in combinatie met slecht 3G bereik? Wie weet zijn er meer mensen die hier last van hebben?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:18.