//

Probleem na update OS 3.0.1

Probleem na update OS 3.0.1 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Ondanks de foutcode eens proberen redsn0w te draaien? Anders iTunes en AppleMobileDeviceSupport.pkg deïnstalleren en opnieuw installeren en het dan opnieuw ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 31-08-09, 23:40
schulps schulps is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Ondanks de foutcode eens proberen redsn0w te draaien?
Anders iTunes en AppleMobileDeviceSupport.pkg deïnstalleren en opnieuw installeren en het dan opnieuw proberen.
Probleem opgelost, iPhone op een Windows Pc aangesloten en herstellen lukte in 1 keer...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 01-09-09, 12:17
muksha muksha is offline
• iOS 3.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 1
Standaard

Ik heb 2g en nu eindelijk na aantal mislukte update volgens de ifonguide.nl, heb ik nu 3.0.1 FW.
Ik zag dat ik per ongelukt tijdens de 2 foute pogingen de reserve kopies half zijn overschrijven. Deels van de gegevens ontbreken.
Ik heb een reserve kopie van maart nog die in het lijst was en die heb ik terug gezet volledig.
3 vragen:
Tussen maart 2009 en nu heb meerder keren reserve kopies gemaakt, waarom zie ik die niet. Ook heb ik 3 van 2008.
Is het mogelijk om de lijst van de reserve kopies uitgebreider te zien?
Is het normaal dat de reserve kopie na updaten heel lang duurt? (moet nog sinds gisteren avond na update naar 3..0.1 nog een volledig reserve kopie maken, het bleef halver wegen hangen.
Alvast bedankt.
  #103  
Oud 01-09-09, 22:26
Mutsy Mutsy is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

net iphone gekocht, bij iemand gaan halen thuis, was in perfecte staat.
na update firmware (had hij zelf nog niet gedaan, iphone al even niet meer gebruikt) ging Wi-Fi niet meer. direct teruggebeld naar de persoon, heel vriendelijk en goede hulp gehad. Hij belde direct naar Apple en kennisen die 'er wel iets van weten', ze zeggen allemaal hetzelfde: bekent probleem - garantie? binnenbrengen voor herstel/vervanging.

kijk even op het forum van apple ook:

Apple - Support - Discussions - Strange Wi-Fi problem on iPhone 3G after ...

natuurlijk geen oplossing voor mensen wiens garantie niet meer geldig is, die moeten blijkbaar tot 200dollar betalen voor herstel. Dringend tijd dat apple ingrijpt!

mvg
Mutsy

edit: er zijn al heel uiteenlopende pogingen gedaan om dit te herstellen, tot zelfs het invriezen van de iphone. Doe dit NIET, breng je iphone binnen of wacht op een oplossing van apple zelf :/

Laatst gewijzigd door Mutsy; 01-09-09 om 22:28.
  #104  
Oud 03-09-09, 16:04
Prydz Prydz is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 26
Standaard

Eergisteren heb ik mijn iPhone 3G 8GB upgedate van 2.2 naar 3.0.1.

Nu merkte ik onmiddelijk dat de batterij bijna per minuut een procent verliest (bij wijze van spreken). Voorheen met OS 2.2 ging de batterij toch 2dagen mee bij zuinig gebruik.

Gisteren gecheckt bij instellingen - algemeen - gebruik - standby: 5u20min

Op dat ogenblik had ik nog maar 25% batterij over. Dit is echt wel enorm weinig. Bovendien stond mijn brightness op het absolute minimum en stonden Wi-Fi en bluetooth de gehele tijd uit!

Ik las in deze post dat de iPhone herstellen als nieuw, zonder reservekopie mijn batterij er terug zou kunnen bovenop krijgen?

Kan iemand me even kort & duidelijk uitleggen hoe ik dit het beste doe? Gebeurt dit via iTunes of op de iPhone bij instellingen?

Dank bij voorbaat,

een trieste iphone-gebruiker

Laatst gewijzigd door Prydz; 03-09-09 om 18:28.
  #105  
Oud 04-09-09, 14:12
Mutsy Mutsy is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

net terug van mobistar center
heb m'n iphone binnengestoken, en terwijl eens gepolst wat andere gebruikers moeten doen zonder garantie. Ze krijgen aan inkoopprijs een nieuwe toestel: 200€ 8gb, 270€ 16gb.

achter me stond nog iemand met net hetzelfde probleem. dringend tijd dat apple antwoord
  #106  
Oud 04-09-09, 19:18
juliantomoriati juliantomoriati is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Leidschendam
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar juliantomoriati
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prydz Bekijk bericht
Eergisteren heb ik mijn iPhone 3G 8GB upgedate van 2.2 naar 3.0.1.

Nu merkte ik onmiddelijk dat de batterij bijna per minuut een procent verliest (bij wijze van spreken). Voorheen met OS 2.2 ging de batterij toch 2dagen mee bij zuinig gebruik.

Gisteren gecheckt bij instellingen - algemeen - gebruik - standby: 5u20min

Op dat ogenblik had ik nog maar 25% batterij over. Dit is echt wel enorm weinig. Bovendien stond mijn brightness op het absolute minimum en stonden Wi-Fi en bluetooth de gehele tijd uit!

Ik las in deze post dat de iPhone herstellen als nieuw, zonder reservekopie mijn batterij er terug zou kunnen bovenop krijgen?

Edit:

Ik heb deze mail verstuurd naar een ander en daarin staat precies omschreven welke stappen je moet ondergaan:

Hallo ........,

Tuurlijk wil ik helpen. Daar is een forum immers voor. Ik had zelf ook een batterijprobleem dat die abnormaal snel leegliep. En wel meerdere problemen na het installeren van de nieuwste firmware. Inmiddels is alles opgelost bij mij.

Je moet je iPhone op iTunes aansluiten. Je kan dan kiezen uit update en herstel.

Klik op herstel. De computer geeft aan dat die je iPhone aan het voorbereiden is om te herstellen.

Hou echter wel je iPhone in de gaten want op een gegeven moment staat er dat die simlocked is. De Iphone vroeg om een simkaart zonder code. Waar normaal ontgrendel staat moet je sliden om je simcode in te toetsten.

Voer je simcode in. Kort daarna verschijnt er een venster op je computer of je deze iPhone wil instellen als nieuwe iPhone. Dit heb ik maar gedaan, omdat dit mijn laatste optie was. De iPhone zet namelijk dan niet de oude gegevens terug, want ik denk dat daar het probleem zich voordeed.

Volg verder gewoon de stappen die iTunes omschrijft.

Als alles klaar is staat de nieuwe firmware er op en bij mij deed alles weer zoals het moet doen.

Je zult wel merken dat je echt alles kwijt ben. Maar even de iPhone laten synchroniseren en al je contactgegevens, muziek en apps staan er weer op.
Wel moest ik mijn hotmail account weer opnieuw instellen. Dit zal met andere account ook wel zo zijn, mocht je deze hebben

Als je agendapunten hebt, scrijf deze voor de zekerheid even over. Ikzelf heb een Macbook pro, dus de agenda op de mac synchroniseert met de iPhone. Met windows durf ik niet te zeggen hoe dit gaat.

Ook ben je je foto's en smsjes kwijt na herstellen als nieuwe iPhone. Sla de foto's dus eerst even op en smsjes die emotionele waarde hebben even nog goed doorlezen en desnoods opschrijven

Kan iemand me even kort & duidelijk uitleggen hoe ik dit het beste doe? Gebeurt dit via iTunes of op de iPhone bij instellingen?

Dank bij voorbaat,

een trieste iphone-gebruiker
Het herstellen als nieuwe iPhone gebeurd via iTunes. Sluit je iPhone aan op je Mac/PC en wacht tot die in het scherm verschijnt. Klik op de iPhone en je komt vanzelf in het scherm terecht met alle opties voor de iPhone. Klik van daaruit op herstel en volg goed alle stappen.

Het herstellen als nieuw geeft geen garantie dat het probleem wordt opgelost en is bij een aantal niet gelukt, maar bij velen wel. Succes!

Laatst gewijzigd door juliantomoriati; 04-09-09 om 19:32.
  #107  
Oud 04-09-09, 19:43
Prydz Prydz is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 26
Standaard

Beste iphone gebruikers, ik wil even melden dat de problemen van mijn batterij na de update naar 3.0.1 volledig opgelost zijn door te herstellen zonder reservekopie.

Graag zou ik juliantomoriati bedanken voor deze goede tip
  #108  
Oud 04-09-09, 20:45
juliantomoriati juliantomoriati is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Leidschendam
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar juliantomoriati
Standaard

Graag gedaan! Immers, een forum is er voor om problemen op te lossen, ervaringen te delen en tips te posten.
  #109  
Oud 09-09-09, 18:38
juliantomoriati juliantomoriati is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Leidschendam
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar juliantomoriati
Standaard

Aangezien dit niet echt een hot topic meer is en bij veel mensen het probleem verholpen is, kan er misschien wel een slotje op?
  #110  
Oud 09-09-09, 19:08
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Of even wachten tot 3.1 uit is?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #111  
Oud 15-09-09, 10:46
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard Batterij leegloop

Heb ook een probleem met mijn batterij, sedert dit weekend, zonder veranderingen te doen loopt mijn batterij gewoon leeg. Bij gebruik zie ik staan: sinds volledig opgeladen:
Gebruik 13 uur & standby ook 13 uur.
Kan het zijn dat er bepaalde programma's blijven draaien ??? Kun je lopende processen bekijken en eventueel stopzetten ? Kun je eventueel controleren of ie werkelijk in stand-by gaat? Afgelopen nacht gewoon op 6 uur van 63% naar 1%, alleen pushmail staat aan, 3G uit, Wi-Fi aan.Maar dit staat normaal altijd zo. Als ik via SBSettings naar processen ga staat daar telefoon met een "-" voor in t rood en FREE Up Memory.
Iemand advies of oorzaak.
  #112  
Oud 15-09-09, 15:45
PDD PDD is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door juliantomoriati Bekijk bericht
@ XIII

Als je je iPhone als een nieuwe iPhone hersteld ben je inderdaad alle gegevens kwijt. Deze kun je echter wel weer terug krijgen door je iPhone te synchroniseren met iTunes. Dus alle contactgegevens, apps, agendapunten en muziek krijg je dan weer terug.

Nadat je hersteld hebt, heb je altijd de nieuwste firmware op je iPhone. In dit geval dus OS 3.0.1
ik ben ook al mn contacten kwijt na een herstel. Krijg ik alles weer terug na het synchroniseren? Is gisteren niet gelukt. Moet ik nog ergens rekening mee houden?
  #113  
Oud 15-09-09, 15:47
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

@ PDD herstelt naar reservekopie??

en gaat wel goed met al die problemen
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
update probleem mark_59 iPhone algemeen 3 28-07-10 11:26
probleem na update Marc14 iPhone algemeen 5 26-07-09 00:03
Update Probleem. Goerez iPhone algemeen 12 19-03-09 00:32
Probleem Na update 2.2.1 tjeuke20 Archief 1 31-01-09 20:09
Update 2.2 probleem suby555 iPhone algemeen 9 23-11-08 11:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:30.