iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Probleem na update OS 3.0.1 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/40927-probleem-na-update-os-3-0-1-a.html)

juliantomoriati 03-08-09 20:00

Probleem na update OS 3.0.1
 
Hallo,

Sinds de update naar OS 3.0.1 werkt mijn iPhone 3G niet meer naar behoren.

De klachten:

- Na mail geopend te hebben springt die na 2 seconden weer naar de homescreen. Ook Push doet het niet meer. Ik kan dus geen mail meer binnenhalen.

- De iPhone gaat niet automatisch meer in dimstand. Gevolg is dat die na een seconde of 10 gloeiend heet wordt.

- De batterijduur is nu ineens een halve dag. Dat terwijl Wi-Fi en 3G uitstaat. Ik kan ongeveer maar een uur bellen en dan is de batterij leeg. Voorheen met alles aan had ik een standby tijd van ongeveer 70 uur!

Nogmaals, deze problemen zijn ontstaan na het installeren van de nieuwe software. Met OS 3.0 werkte de iPhone naar behoren. Ook heb ik de iPhone al ge-reboot en zelfs hersteld via iTunes, zonder resultaat.

T-Mobile zegt dat ik de klacht bij Apple moet leggen, omdat Apple de software levert. Apple stuurt me weer door naar T-Mobile
Kortom, beide partijen zeggen niks te kunnen doen voor me.

HELP?

P.S. Zijn er meerdere mensen met deze klachten na het installeren van de laatste software?

King1987 03-08-09 20:02

Al een keer de software opnieuw geinstalleerd

EDIT
Update je profiel even, dan zien we dat je al op FW 3.0.1 zit.


juliantomoriati 03-08-09 20:10

Ik ga het eens proberen. Oh ik moet er ook bij zeggen dat mijn iPhone niet jailbroken is.

Hoe moet je de software opnieuw installeren? Als ik op "zoek naar update" druk geeft die aan dat mijn iPhone up to date is. "Herstel" indrukken heb ik al eens gedaan, maar zonder resultaat. De klachten blijven.

WDS001 03-08-09 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juliantomoriati (Bericht 333319)
Hoe moet je de software opnieuw installeren? Als ik op "zoek naar update" druk geeft die aan dat mijn iPhone up to date is. "Herstel" indrukken heb ik al eens gedaan, maar zonder resultaat. De klachten blijven.

Herstel dan eens zonder een reservekopie terug te zetten.. Dan loop je de mogelijkheid niet dat je het probleem terug op je iPhone zet.

XIII 03-08-09 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juliantomoriati (Bericht 333309)
De batterijduur is nu ineens een halve dag. Dat terwijl Wi-Fi en 3G uitstaat. Ik kan ongeveer maar een uur bellen en dan is de batterij leeg. Voorheen met alles aan had ik een standby tijd van ongeveer 70 uur!

Ook bij mij is sinds de upgrade naar 3.0.1 het uithoudingsvermogen van de batterij dramatisch verslechterd!

Gisteren tot 100% opgeladen en uit gezet. Vandaag om 7:00 aan gezet, in standby. Tussen 8:15 en 8:45 Trails gebruikt (dus GPS zwaar actief) met 3G en Wi-Fi uit. Daarna 3G en Wi-Fi weer aan gezet, maar meteen de telefoon in standby. Nog geen half uur gebruikt gedurende de dag en toen ik tegen half vier een mail kreeg bleek er nog maar 20% over te zijn. Verbruiksgetallen klopten van geen kant (volgens de iPhone: 12 uur standby, 5 uur internet; volgens mij 8,5 standby, max 1 uur internet). Een uur later (op standby, niet gebruikt) 10% en nog voor half zes volledig leeg... (zo leeg dat hij bij het opladen ook een tijdje niets wilde doen)

De andere twee gemelde problemen treden bij mij trouwens niet op.

hullie 04-08-09 08:45

:confused: heb na de update 3.0.1 problemen met de Wi-Fi.......is gewwoon dood, hij zoekt wel maar kan geen netwerken vinden !!!! heeft iemand meer ook deze problemen ondervonden of evt een oplossing ....... gr jeroen

dendirk 04-08-09 13:47

bij mij ook dramatische batterij autonomie

Bloozy 04-08-09 15:54

Ik heb ook eergisteren de update 3.0.1 geinstalleert en sindsdien heb ik ook grote batterijporblemen.

Maar als ik nu herstel doe zonder reservekopie, ben ik dan ook al mijn spel gegevens kwijt?
Ik speel Imobsters en ik wil wel niets kwijt daarvan.

Mart73 04-08-09 16:20

Ook ik heb problemen na/tijdens de update. Iphone 3Gs Italiaans, niet gejailbreaked. Ik heb DFU geprobeerd (thx King1987!) maar het probleem is dat de computer crasht in de laatste fase van het herstel. Blue screen heb ik net geleerd (ik gebruik notebook met windows XP) Iphone blijft op het startscherm met stekkertje staan. .
Is er iemand die nog iets anders weet? Word een beetje wanhopig nu.

Alvast dank!

XIII 04-08-09 19:01

Vandaag vergelijkbare batterijproblemen als gisteren.

Helaas was FW 3.0.1 niet de enige parameter die deze week veranderde. Ik werk sinds gisteren op een plek waar 3G bereik heel erg fluctueert - op dezelfde vierkante meter...

Kan het continue opnieuw zoeken naar 3G de batterij zo snel leeg vreten?

En is dat dan de oorzaak ipv 3.0.1?

Misschien een dagje 3G uit zetten als test...

Bloozy 04-08-09 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 333804)
Vandaag vergelijkbare batterijproblemen als gisteren.

Helaas was FW 3.0.1 niet de enige parameter die deze week veranderde. Ik werk sinds gisteren op een plek waar 3G bereik heel erg fluctueert - op dezelfde vierkante meter...

Kan het continue opnieuw zoeken naar 3G de batterij zo snel leeg vreten?

En is dat dan de oorzaak ipv 3.0.1?

Misschien een dagje 3G uit zetten als test...

Heb ik al gedaan..
Geen resultaat

dendirk 05-08-09 08:43

Gisterenavond volledig opgeladen , deze morgen stond iphone uit batterij volledig plat?

3G uit Wi-Fi uit

juliantomoriati 05-08-09 13:40

Ik heb de Iphone opnieuw laten herstellen. Dit keer als nieuwe Iphone.

Twee problemen zijn verholpen: Ik kan weer mail binnen halen en de iPhone gaat na verloop van tijd weer automatisch op sluimerstand en vervolgens in de sleepstand. De iPhone wordt daardoor ook niet meer automatisch heet.

De Batterijduur kan ik pas eind van de dag bepalen. Ik laat voorlopig 3G en Wi-Fi aan staan. Ik hou jullie op de hoogte.

aiwa 05-08-09 13:51

Is een downgrade naar 3.0 een mogelijkheid? kan dit?

dendirk 05-08-09 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juliantomoriati (Bericht 334152)
Ik heb de Iphone opnieuw laten herstellen. Dit keer als nieuwe Iphone.

Twee problemen zijn verholpen: Ik kan weer mail binnen halen en de iPhone gaat na verloop van tijd weer automatisch op sluimerstand en vervolgens in de sleepstand. De iPhone wordt daardoor ook niet meer automatisch heet.

De Batterijduur kan ik pas eind van de dag bepalen. Ik laat voorlopig 3G en Wi-Fi aan staan. Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt laat even iets weten :)

Ik heb de indruk dat bij mij IM+ er iets mee heeft te maken, diegene met batterij problemen hebben die ook IM+ lopen ?

XIII 05-08-09 15:43

Nee, IM+ staat niet op mijn iPhone.

Henk Schaap 05-08-09 16:24

problemen na nieuwste update
 
Bij mij staan de agendagegevens nu dubbel en enkele zelfs drie keer op de iPhone. Op mijn MacBook Pro staan alle agendagegevens één keer vermeld.

Weet iemand hoe ik de agendagegevens van de iPhone kan verwijderen zodat ik opnieuw deze gegevens kan overzetten?

Alvast bedankt voor je reactie.

juliantomoriati 05-08-09 18:06

We zijn inmiddels 5 uur verder na het herstellen van de iPhone. De iPhone heb ik hersteld als "nieuwe iPhone" Deze optie kon ik kiezen nadat ik mijn simcode had ingetoetst tijdens het herstellen toen mijn iPhone er om vroeg.

Zoals eerder vermeld kan ik weer mail binnenhalen, nadat ik alles opnieuw had ingesteld.

Ook de iPhone gaat weer automatisch in sluimer- en vervolgens in sleepstand... tot grote opluchting, want de iPhone werd echt heet!

Inmiddels kan ik ook zeggen dat de batterijduur weer normaal is als voorheen. We zijn inmiddels 5 uur verder, heb wat mail binnengehaald, twee gesprekken gevoerd van ongeveer 15 min en wat apps gespeeld. De batterij-indicatie is nog vol!

Nadeel is wel dat als je de telefoon als nieuw hersteld dat er een aantal gegevens verloren kunnen gaan in apps zoals Bloopy al aangaf, maar dit moet je maar voor lief nemen.

3G en 2G wisselen elkaar veel af (ook tijdens OS 3.0), maar dit probleem ligt denk ik bij de provider.

Mensen die problemen met de Wi-Fi hebben en de klachten die ik had, wellicht misschien de moeite waard om te proberen om je iPhone te laten herstellen als nieuwe iPhone. Bij mij zijn de problemen opgelost.

@ Aiwa
Een downgrade naar OS 3.0 is volgens de medewerker van Apple, die ik aan de telefoon heb gehad, niet mogelijk

XIII 05-08-09 18:47

Maar moet je dan alles opnieuw instellen?

(mail/kalender accounts)

dendirk 05-08-09 20:17

inmiddels deze middag ook herstel gedaan en geen probelmen meer met de batterij.

Ik ga nu stapsgewijs apps toevoegen, omdat ik to een vermoeden heb dat één of andere app de oorzaak zou kunnen zijn.

aiwa 05-08-09 21:16

Mag ik nog even wat vragen over het herstellen.
Als ik 'm herstel ben ik alle gegevens kwijt. Maar de apps die ik nu heb gekocht/gedownload kan ik er daarna weer gewoon opzetten (vanuit iTunes)?
Heb ik na herstel firmware 3.0.1 of 3.0?

Bloozy 05-08-09 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juliantomoriati (Bericht 334152)
Ik heb de Iphone opnieuw laten herstellen. Dit keer als nieuwe Iphone.

Twee problemen zijn verholpen: Ik kan weer mail binnen halen en de iPhone gaat na verloop van tijd weer automatisch op sluimerstand en vervolgens in de sleepstand. De iPhone wordt daardoor ook niet meer automatisch heet.

De Batterijduur kan ik pas eind van de dag bepalen. Ik laat voorlopig 3G en Wi-Fi aan staan. Ik hou jullie op de hoogte.

Hallo,
Mag ik vragen hoe u je iPhone volledig opnieuw hebt laten herstellen?

juliantomoriati 05-08-09 21:27

@ XIII

Ik heb mijn mail opnieuw in moeten stellen. Ikzelf heb een hotmail account en hoe je je hotmail account moest activeren staat omschreven in een artikel van iphoneclub: Windows Live Hotmail krijgt POP3-ondersteuning: makkelijker Hotmail op de iPhone ontvangen > Nieuws > iPhoneclub.nl

Met kalender heb ik nog geen ervaring. Is dit de agenda? Mijn agenda punten heb ik namelijkw el weer terug dmv synchroniseren

@ Aiwa

Als je je iPhone als een nieuwe iPhone hersteld ben je inderdaad alle gegevens kwijt. Deze kun je echter wel weer terug krijgen door je iPhone te synchroniseren met iTunes. Dus alle contactgegevens, apps, agendapunten en muziek krijg je dan weer terug.

Nadat je hersteld hebt, heb je altijd de nieuwste firmware op je iPhone. In dit geval dus OS 3.0.1

Met agendapunten moet ik wel er bij opmerken dat ik een Mac heb. Deze lopen vloeiend in elkaar over. Met de agenda op windows, durf ik het niet te zeggen

glenny16 05-08-09 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dendirk (Bericht 334309)
inmiddels deze middag ook herstel gedaan en geen probelmen meer met de batterij.

Ik ga nu stapsgewijs apps toevoegen, omdat ik to een vermoeden heb dat één of andere app de oorzaak zou kunnen zijn.

als je denkt dat het een van je apps is kan je beter die app wel installeren en dan push bij mail uit zetten en berichtgeving uitzetten kijken of dat werkt laat me horen of het heeft gewerkt

juliantomoriati 05-08-09 21:29

@ Aiwa

Smsjes en foto's ben je wel kwijt. Dus sla de foto's eerst op op je computer alvorens te beginnen met herstellen.

XIII 06-08-09 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juliantomoriati (Bericht 334336)
Ik heb mijn mail opnieuw in moeten stellen.

Hm... Bijna 10 mail accounts en zo'n 20 agenda's opnieuw in te stellen dan... :mad:

Ja, ben een beetje schizofreen ;)

Eens zien of dat niet anders kan...

Chrisl 06-08-09 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juliantomoriati (Bericht 334338)
@ Aiwa

Smsjes en foto's ben je wel kwijt. Dus sla de foto's eerst op op je computer alvorens te beginnen met herstellen.

Onzin, met een reservekopie zet hij ook je foto's en sms-jes terug, net zoals je contacten, bel geschiedenis, bepaalde instellingen zoals mobiel internet, mail accounts enz....

sokje 06-08-09 08:19

systeem update
 
Na de laatste systeemupdate heb ik ook problemen en werken al mijn aangeschafte programma's van de Appstore niet meer.
Wel blijven alle standaard Apple programma's op mijn Iphone 3gs het doen. Heeft iemand dit probleem ook en wat doe je eraan. Heb reeds gereset e.d.
gr
Sokje

Chrisl 06-08-09 09:07

Zijn het apps die wel op 3.0 werken of moeten ze nog aangepast worden?

stippel2003 06-08-09 09:09

een vraagske, is er iemand die weet hoe het met itunes en de iphone zit na de update van lepoard 10.5.8.
is deze okee voor jailbreakers. mag ik deze update instaleren .
zal deze update itunes mee upgraden. enz...
please let me know
greetings

dendirk 06-08-09 09:39

inmiddels alle apps terug geinstalleerd en mijn problemen lijken opgelost? :)

CharlieCharlo 06-08-09 11:17

Klinkt mss heel raar, maar sinds ik de update naar 3.0.1 heb gedaan heb ik het gevoel dat mijn batterij langer mee gaat :p

juliantomoriati 06-08-09 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 334441)
Onzin, met een reservekopie zet hij ook je foto's en sms-jes terug, net zoals je contacten, bel geschiedenis, bepaalde instellingen zoals mobiel internet, mail accounts enz....

Bij mij lag juist het probleem in de reservekopie. Daar ging er iets fout. Niet alleen foto's en smsjes worden meegenomen maar ook andere bestanden. Gevolg dat de batterij na een halve dag leeg was, Geen sleepstand waardoor die gloeiend heet werd en mijn mail niet meer kon openen, ondanks dat mijn account geactiveerd was.

Meerdere mensen hadden problemen nadat ze hun reservekopie hadden meegenomen. Nadat ze hersteld hadden zonder hun reservekopie terug te hebben gezet, waren de problemen opgelost. Vandaar dat ik dus zei dat je alles ff opnieuw moet instellen, maar dan wel je foto's en smsjes kwijt bent. Gewoon een waarschuwing dus.

juliantomoriati 06-08-09 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dendirk (Bericht 334476)
inmiddels alle apps terug geinstalleerd en mijn problemen lijken opgelost? :)

Beter! Waar een forum al niet goed voor kan zijn!

juliantomoriati 06-08-09 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CharlieCharlo (Bericht 334513)
Klinkt mss heel raar, maar sinds ik de update naar 3.0.1 heb gedaan heb ik het gevoel dat mijn batterij langer mee gaat :p

Nadat mijn iPhone gefixed is van alle problemen heb ik ook het idee dat de batterij langer meegaat. Inmiddels zijn we 22 uur verder, nadat die gemaakt is en tevens volledig opgeladen, maar mijn batterij-indicatie is nog steeds vol!

dendirk 06-08-09 13:19

bij mij ook nog steeds alles ok

Chrisl 06-08-09 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juliantomoriati (Bericht 334540)
Bij mij lag juist het probleem in de reservekopie. Daar ging er iets fout. Niet alleen foto's en smsjes worden meegenomen maar ook andere bestanden. Gevolg dat de batterij na een halve dag leeg was, Geen sleepstand waardoor die gloeiend heet werd en mijn mail niet meer kon openen, ondanks dat mijn account geactiveerd was.

Meerdere mensen hadden problemen nadat ze hun reservekopie hadden meegenomen. Nadat ze hersteld hadden zonder hun reservekopie terug te hebben gezet, waren de problemen opgelost. Vandaar dat ik dus zei dat je alles ff opnieuw moet instellen, maar dan wel je foto's en smsjes kwijt bent. Gewoon een waarschuwing dus.

Aha, dan is dat duidelijk.

XIII 06-08-09 14:43

Vandaag geen Trails gebruikt en push (mail) uit. Nu rond 14:30 zo'n 50% ipv 20%...

dendirk 06-08-09 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 334440)
Hm... Bijna 10 mail accounts en zo'n 20 agenda's opnieuw in te stellen dan... :mad:

Ja, ben een beetje schizofreen ;)

Eens zien of dat niet anders kan...

Kan je niet al je 10 mail accounts door gmail laten ophalen, dan hoef je maar telkens 1 account in te vullen.

Bij mij gaan al mijn pop mails yahoo en hotmail langs gmail :)

aiwa 06-08-09 16:51

Al je na de herstel weer OS 3.0.1 hebt, ligt het batterijprobleem dan wel aan de upgrade??

Als ik het goed begrijp is het dus het beste om de de iPhone te herstellen en dan als een nieuwe te herstellen. Hierdoor wordt er geen reservekopie teruggezet. Daarna de instellingen zelf even opnieuw doen en de apps installeren. Ben ik er dan, of mis ik nog iets?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:50.