iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3GS scherm krast snel (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/41055-iphone-3gs-scherm-krast-snel.html)

coiken 05-08-09 15:41

iPhone 3GS scherm krast snel
 
Hallo,

Ik was 1 van de gelukkigen die 1 van de iPhones te pakken heeft gekregen bij de lancering van de nieuwe GS in België.

Gezien dit m'n eerste iPhone is spring ik hier nogal voorzichtig mee om, dus nooit samen met sleutels of andere voorwerpen in m'n broekzak. Nu merkte ik sinds de eerste week al een kras op m'n scherm en deze lijkt elke dag slechter en slechter te worden... is dit normaal, zijn die 3GS schermen echt zogevoelig voor krassen?

Misschien interessant om alle ervaringen met het krassen van het scherm in deze Topic te houden.

Greetz,

Filip

Iphone3Gs 05-08-09 17:40

Ook ik ben als beginend iphone gebruikster zeer voorzichtig met mijn iphone 1 x laten vallen (viel uit me broekzak) en nog geen krasje of wat erop te vinden.(gelukkig maar)
Ik heb de iphone sinds 26 juni wel heb ik een beschermlaagje erop zitten en een harde kaft achterop omdat ik een zwarte heb vindt ik deze vaak op de achterkant erg smerig, en erger mij hier dood aan dus zo doende.

Dus nee ik heb geen last van snelle barsten in me scherm (ik heb dus de orginele in NL gekocht bij een telecom bedrijf.)

apotheosis 05-08-09 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coiken (Bericht 334176)
Hallo,

Ik was 1 van de gelukkigen die 1 van de iPhones te pakken heeft gekregen bij de lancering van de nieuwe GS in België.

Gezien dit m'n eerste iPhone is spring ik hier nogal voorzichtig mee om, dus nooit samen met sleutels of andere voorwerpen in m'n broekzak. Nu merkte ik sinds de eerste week al een kras op m'n scherm en deze lijkt elke dag slechter en slechter te worden... is dit normaal, zijn die 3GS schermen echt zogevoelig voor krassen?

Misschien interessant om alle ervaringen met het krassen van het scherm in deze Topic te houden.

Greetz,

Filip

bij mij enkele lichtje krasjes maar zie je bijna niet.Ben je er zeker van het niet een soort van vettige vingers ofzo is?Want ik dacht ook int begin van,damn,zijn dat nu al allemaal krassen en kuiste het scherm eens terug proper af en geen vuiltje aan de lucht.

erikz 07-08-09 10:04

Ik zit nu dus met het zelfde probleem echte krasjes en niet samen met sleutels etc. Ik dacht dat er een anti kras laag op zat of heb ik dit mis?

Nielsracing 07-08-09 10:15

Natuurlijk zit er een anti-kraslaag op maar waarom geen screen protector erop gooien (van Brando o.i.d.) Ben je meteen van het probleem af.

Bomans 07-08-09 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nielsracing (Bericht 334876)
Natuurlijk zit er een anti-kraslaag op maar waarom geen screen protector erop gooien (van Brando o.i.d.) Ben je meteen van het probleem af.

Je verwacht toch wel dat dit overbodig is met een antikraslaag.
Apple pakt er ook zwaar mee uit, dus lijkt me een screenprotector overbdoig ...

PuijkeN 07-08-09 10:58

Lijkt me vooral niet zo praktisch aangezien er een 'speciale' laag over het scherm zit die ervoor zorgt dat vette vingerafdrukken er makkelijk af gaan.. Met een screenprotector heb je daar niet veel meer aan eh ..

coiken 07-08-09 11:13

M'n eerste apple product en zit met gemengde gevoelens...

Ja het is een prachtig toestel, ja de interface is super MAAR de krassen op het scherm, de niet zo bijzondere gsm ontvangst... ik twijfel stilaan of ik m'n 3GS niet beter kan verkopen en een ander alternatief kan zoeken.

PuijkeN 07-08-09 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coiken (Bericht 334903)
M'n eerste apple product en zit met gemengde gevoelens...

Ja het is een prachtig toestel, ja de interface is super MAAR de krassen op het scherm, de niet zo bijzondere gsm ontvangst... ik twijfel stilaan of ik m'n 3GS niet beter kan verkopen en een ander alternatief kan zoeken.

Over krassen kan ik niet meespreken. De mijne zit altijd in een sokje en nooit bij geld of sleutels. Het is nu eenmaal zo dat bij deze gsm (met groot touchscreen), een kras op het scherm veel sneller zal opvallen en meer zal irriteren dan bij andere gsm's

Over de ontvangst heb je wel een punt. Ik had hiervoor een Samsung Omnia en de ontvangst (en dan meer specifiek kwaliteit/snelheid van de 3G verbinding) was een stuk beter.

Het blijft wel een te gek toestel vind ik. Er zijn wat minpunten, maar het is eigenlijk de eerste smartphone die ik heb die goed en snel werkt, en alle mogelijkheden optimaal benut. Zeker als je zoals in mijn geval van een slome Omnia komt!

MrBrightside 07-08-09 11:35

Brengen sokjes ook geen krassen toe? En is het niet beter om zo'n leren doosje te kopen, en hem daar in te steken?!

Nielsracing 07-08-09 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrBrightside (Bericht 334910)
Brengen sokjes ook geen krassen toe? En is het niet beter om zo'n leren doosje te kopen, en hem daar in te steken?!

Je krijgt toch ook geen krassen op je voeten...?

@ Bomans, een anti-kraslaag wilt niet zeggen dat er geen krassen op komen. Leuk marketingpraatje maar met een beetje gezond verstand weet je dat als het scherm in aanraking komt met sleutels o.i.d., je een kras blijft zien.

erikz 07-08-09 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nielsracing (Bericht 334876)
Natuurlijk zit er een anti-kraslaag op maar waarom geen screen protector erop gooien (van Brando o.i.d.) Ben je meteen van het probleem af.

Tnx ga dat maar doen achterkant maakt niet uit met krassen maar in je scherm niets is zo hinderlijk

coiken 07-08-09 11:56

Tja, wanneer je gsm in je broekzak zit, zonder sleutels of andere voorwerpen zou ik toch echt wel verwachten dat het niet krast.

Best wel raar dat mensen hier zo makkelijk over gaan en spreken van sokjes en lederen hoesjes ter bescherming, waarom je iphone niet gewoon in een etallage kast leggen met een state of the art alarm systeem wat ervoor zorgt dat er zeker niemand de iphone aanraakt en krassen veroorzaakt? :rolleyes:

ButcherJF 07-08-09 12:28

Ik heb mijn 3G een jaar lang onbeschermd gebruikt en die had nadien slechts een paar oppervlakkige krasjes op het scherm. Wel altijd 'alleen' in de broekzak gehad, dus zonder sleutels oid. Hij had aan de achterkant de normale gebruikssporen.
Mijn huidige 3GS heb ik in een case, omdat de 3G eens gevallen is waardoor er een hoekje uit het scherm sprong. Dat risico wil ik eigenlijk niet weer lopen, vandaar de case (nog wel...)
Een screenprotector ('schermbeschermer'?:)) gebruik ik nog steeds niet. A omdat ik goede ervaringen heb met de 3G en B omdat ik die er niet op krijg zonder luchtbellen eronder. En het touchscreen van mijn huidige 3GS ziet er nog steeds picobello uit.

Jamez 07-08-09 14:15

Ik heb mijn 2G nu al meer dan 1,5? jaar zonder bescherming gebruikt, één heel klein oppervlakkig krasje, enkel zichtbaar eigenlijk als je de iphone schuins naar het licht houdt.
Mij lijkt het dat de krasvrijheid van het scherm er precies serieus op achteruitgegaan is?
Komt dit misschien door het extra olieafwerende laagje?

Shorty007 07-08-09 15:02

ik heb 8mnd. een 3G gehad zonder screenprotector. Geen enkel krasje.
Nu een 3GS zonder screen protector en ook (nog) geen krassen.
Juist als je een screenprotector erop heb zitten, zit je eigenlijk altijd tegen krassen aan te kijken omdat dat plastic waar die screenprotector van is gemaakt niks kan hebben. Ik vind dat nogal zonde van het mooie scherm dat op de iphone zit...:)
Maar wel raar dat er mensen last hebben van krassen op het scherm, want ook als je op youtube kijkt, waar mensen met hun sleutels over het scherm gaan enso.....die hebben geen krassen...:confused:

Jamez 07-08-09 15:07

Shorty, die hebben er natuurlijk wel een protector opzitten hé, en zo geen protector van 1 of 2 euro dat je bij wijze van spreken gratis bij je phone krijgt
Die Invisible Shield is zo een protector, zo goed als onkrasbaar

http://www.zagg.com/invisibleshield/landing.php


You tube maar eens op die 'Invisible Shield' protector, kom je die filmpjes met die sleutels en dergelijke tegen

john1979 07-08-09 20:06

Let wel op met Invisible Shield. Mooie dingen hoor, maar je moet ze aanbrengen met van die sprey en dat vinden de vochtindicators van je iPhone niet zo leuk. Veel mensen gaan hier ook mee onderuit als ze voor garantie komen en ze te horen krijgen dat er vochtschade is omdat de vochtindicators verkleurd zijn en ze zich van geen kwaad bewust zijn.

Ik heb mijn 3G en nu ook mijn 3GS in een hoesje zitten en nog nooit krassen op het scherm gehad. Ook de achter op m'n iPhone zijn geen krassen te vinden.

Jamez 08-08-09 00:22

Die vochtindicators zitten intern neem ik aan?

john1979 08-08-09 01:22

Was dat maar waar, dan hadden we er geen last van gehad.

Hier een plaatje waar op je kan zien waar ze zitten. Een beetje (nevel) van die vloeistaf is al voldoende om ze te laten verkleuren.

3g en 3GS zitten op de zelfde plaats.

Gebruik liever een gewone screenprotector of een hoesje/sokje

http://www.mobielnieuwsnet.nl/wordpr...2009/05/24.jpg

Jamez 08-08-09 02:35

Maar ja, wat zweethanden of in je broek in de zomer en je kan al prijs hebben?

Hanker 08-08-09 06:14

Absoluut, ik heb laatst denk ik door zweet ofzo bijna 300 euro moeten neerleggen bij
T-Mobile. Nooit in contact geweest met water maar als er vochtschade is word er niet vervangen/gerepareerd. Met T-Mobile/Solid Vision en Apple viel er niet over te praten. Echt ***** die vochtindicatoren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:46.