//

iPhone 3GS scherm krast snel

iPhone 3GS scherm krast snel discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik was 1 van de gelukkigen die 1 van de iPhones te pakken heeft gekregen bij de lancering van de nieuwe GS in België. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-08-09, 14:41
coiken coiken is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Exclamation iPhone 3GS scherm krast snel

Hallo,

Ik was 1 van de gelukkigen die 1 van de iPhones te pakken heeft gekregen bij de lancering van de nieuwe GS in België.

Gezien dit m'n eerste iPhone is spring ik hier nogal voorzichtig mee om, dus nooit samen met sleutels of andere voorwerpen in m'n broekzak. Nu merkte ik sinds de eerste week al een kras op m'n scherm en deze lijkt elke dag slechter en slechter te worden... is dit normaal, zijn die 3GS schermen echt zogevoelig voor krassen?

Misschien interessant om alle ervaringen met het krassen van het scherm in deze Topic te houden.

Greetz,

Filip

Laatst gewijzigd door coiken; 05-08-09 om 15:04.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-08-09, 16:40
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Ook ik ben als beginend iphone gebruikster zeer voorzichtig met mijn iphone 1 x laten vallen (viel uit me broekzak) en nog geen krasje of wat erop te vinden.(gelukkig maar)
Ik heb de iphone sinds 26 juni wel heb ik een beschermlaagje erop zitten en een harde kaft achterop omdat ik een zwarte heb vindt ik deze vaak op de achterkant erg smerig, en erger mij hier dood aan dus zo doende.

Dus nee ik heb geen last van snelle barsten in me scherm (ik heb dus de orginele in NL gekocht bij een telecom bedrijf.)
  #3  
Oud 05-08-09, 18:19
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coiken Bekijk bericht
Hallo,

Ik was 1 van de gelukkigen die 1 van de iPhones te pakken heeft gekregen bij de lancering van de nieuwe GS in België.

Gezien dit m'n eerste iPhone is spring ik hier nogal voorzichtig mee om, dus nooit samen met sleutels of andere voorwerpen in m'n broekzak. Nu merkte ik sinds de eerste week al een kras op m'n scherm en deze lijkt elke dag slechter en slechter te worden... is dit normaal, zijn die 3GS schermen echt zogevoelig voor krassen?

Misschien interessant om alle ervaringen met het krassen van het scherm in deze Topic te houden.

Greetz,

Filip
bij mij enkele lichtje krasjes maar zie je bijna niet.Ben je er zeker van het niet een soort van vettige vingers ofzo is?Want ik dacht ook int begin van,damn,zijn dat nu al allemaal krassen en kuiste het scherm eens terug proper af en geen vuiltje aan de lucht.
  #4  
Oud 07-08-09, 09:04
erikz erikz is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 32
Standaard

Ik zit nu dus met het zelfde probleem echte krasjes en niet samen met sleutels etc. Ik dacht dat er een anti kras laag op zat of heb ik dit mis?
  #5  
Oud 07-08-09, 09:15
Nielsracing's schermafbeelding
Nielsracing Nielsracing is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 59
Standaard

Natuurlijk zit er een anti-kraslaag op maar waarom geen screen protector erop gooien (van Brando o.i.d.) Ben je meteen van het probleem af.
  #6  
Oud 07-08-09, 09:31
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsracing Bekijk bericht
Natuurlijk zit er een anti-kraslaag op maar waarom geen screen protector erop gooien (van Brando o.i.d.) Ben je meteen van het probleem af.
Je verwacht toch wel dat dit overbodig is met een antikraslaag.
Apple pakt er ook zwaar mee uit, dus lijkt me een screenprotector overbdoig ...
  #7  
Oud 07-08-09, 09:58
PuijkeN PuijkeN is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: België
Berichten: 47
Standaard

Lijkt me vooral niet zo praktisch aangezien er een 'speciale' laag over het scherm zit die ervoor zorgt dat vette vingerafdrukken er makkelijk af gaan.. Met een screenprotector heb je daar niet veel meer aan eh ..
  #8  
Oud 07-08-09, 10:13
coiken coiken is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

M'n eerste apple product en zit met gemengde gevoelens...

Ja het is een prachtig toestel, ja de interface is super MAAR de krassen op het scherm, de niet zo bijzondere gsm ontvangst... ik twijfel stilaan of ik m'n 3GS niet beter kan verkopen en een ander alternatief kan zoeken.
  #9  
Oud 07-08-09, 10:23
PuijkeN PuijkeN is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: België
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coiken Bekijk bericht
M'n eerste apple product en zit met gemengde gevoelens...

Ja het is een prachtig toestel, ja de interface is super MAAR de krassen op het scherm, de niet zo bijzondere gsm ontvangst... ik twijfel stilaan of ik m'n 3GS niet beter kan verkopen en een ander alternatief kan zoeken.
Over krassen kan ik niet meespreken. De mijne zit altijd in een sokje en nooit bij geld of sleutels. Het is nu eenmaal zo dat bij deze gsm (met groot touchscreen), een kras op het scherm veel sneller zal opvallen en meer zal irriteren dan bij andere gsm's

Over de ontvangst heb je wel een punt. Ik had hiervoor een Samsung Omnia en de ontvangst (en dan meer specifiek kwaliteit/snelheid van de 3G verbinding) was een stuk beter.

Het blijft wel een te gek toestel vind ik. Er zijn wat minpunten, maar het is eigenlijk de eerste smartphone die ik heb die goed en snel werkt, en alle mogelijkheden optimaal benut. Zeker als je zoals in mijn geval van een slome Omnia komt!
  #10  
Oud 07-08-09, 10:35
MrBrightside MrBrightside is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 55
Standaard

Brengen sokjes ook geen krassen toe? En is het niet beter om zo'n leren doosje te kopen, en hem daar in te steken?!
  #11  
Oud 07-08-09, 10:42
Nielsracing's schermafbeelding
Nielsracing Nielsracing is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrBrightside Bekijk bericht
Brengen sokjes ook geen krassen toe? En is het niet beter om zo'n leren doosje te kopen, en hem daar in te steken?!
Je krijgt toch ook geen krassen op je voeten...?

@ Bomans, een anti-kraslaag wilt niet zeggen dat er geen krassen op komen. Leuk marketingpraatje maar met een beetje gezond verstand weet je dat als het scherm in aanraking komt met sleutels o.i.d., je een kras blijft zien.
  #12  
Oud 07-08-09, 10:49
erikz erikz is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsracing Bekijk bericht
Natuurlijk zit er een anti-kraslaag op maar waarom geen screen protector erop gooien (van Brando o.i.d.) Ben je meteen van het probleem af.
Tnx ga dat maar doen achterkant maakt niet uit met krassen maar in je scherm niets is zo hinderlijk
  #13  
Oud 07-08-09, 10:56
coiken coiken is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

Tja, wanneer je gsm in je broekzak zit, zonder sleutels of andere voorwerpen zou ik toch echt wel verwachten dat het niet krast.

Best wel raar dat mensen hier zo makkelijk over gaan en spreken van sokjes en lederen hoesjes ter bescherming, waarom je iphone niet gewoon in een etallage kast leggen met een state of the art alarm systeem wat ervoor zorgt dat er zeker niemand de iphone aanraakt en krassen veroorzaakt?
  #14  
Oud 07-08-09, 11:28
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik heb mijn 3G een jaar lang onbeschermd gebruikt en die had nadien slechts een paar oppervlakkige krasjes op het scherm. Wel altijd 'alleen' in de broekzak gehad, dus zonder sleutels oid. Hij had aan de achterkant de normale gebruikssporen.
Mijn huidige 3GS heb ik in een case, omdat de 3G eens gevallen is waardoor er een hoekje uit het scherm sprong. Dat risico wil ik eigenlijk niet weer lopen, vandaar de case (nog wel...)
Een screenprotector ('schermbeschermer'?) gebruik ik nog steeds niet. A omdat ik goede ervaringen heb met de 3G en B omdat ik die er niet op krijg zonder luchtbellen eronder. En het touchscreen van mijn huidige 3GS ziet er nog steeds picobello uit.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #15  
Oud 07-08-09, 13:15
Jamez Jamez is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 144
Standaard

Ik heb mijn 2G nu al meer dan 1,5? jaar zonder bescherming gebruikt, één heel klein oppervlakkig krasje, enkel zichtbaar eigenlijk als je de iphone schuins naar het licht houdt.
Mij lijkt het dat de krasvrijheid van het scherm er precies serieus op achteruitgegaan is?
Komt dit misschien door het extra olieafwerende laagje?
  #16  
Oud 07-08-09, 14:02
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ik heb 8mnd. een 3G gehad zonder screenprotector. Geen enkel krasje.
Nu een 3GS zonder screen protector en ook (nog) geen krassen.
Juist als je een screenprotector erop heb zitten, zit je eigenlijk altijd tegen krassen aan te kijken omdat dat plastic waar die screenprotector van is gemaakt niks kan hebben. Ik vind dat nogal zonde van het mooie scherm dat op de iphone zit...
Maar wel raar dat er mensen last hebben van krassen op het scherm, want ook als je op youtube kijkt, waar mensen met hun sleutels over het scherm gaan enso.....die hebben geen krassen...
  #17  
Oud 07-08-09, 14:07
Jamez Jamez is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 144
Standaard

Shorty, die hebben er natuurlijk wel een protector opzitten hé, en zo geen protector van 1 of 2 euro dat je bij wijze van spreken gratis bij je phone krijgt
Die Invisible Shield is zo een protector, zo goed als onkrasbaar

http://www.zagg.com/invisibleshield/landing.php


You tube maar eens op die 'Invisible Shield' protector, kom je die filmpjes met die sleutels en dergelijke tegen
  #18  
Oud 07-08-09, 19:06
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Let wel op met Invisible Shield. Mooie dingen hoor, maar je moet ze aanbrengen met van die sprey en dat vinden de vochtindicators van je iPhone niet zo leuk. Veel mensen gaan hier ook mee onderuit als ze voor garantie komen en ze te horen krijgen dat er vochtschade is omdat de vochtindicators verkleurd zijn en ze zich van geen kwaad bewust zijn.

Ik heb mijn 3G en nu ook mijn 3GS in een hoesje zitten en nog nooit krassen op het scherm gehad. Ook de achter op m'n iPhone zijn geen krassen te vinden.
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee
  #19  
Oud 07-08-09, 23:22
Jamez Jamez is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 144
Standaard

Die vochtindicators zitten intern neem ik aan?
  #20  
Oud 08-08-09, 00:22
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Was dat maar waar, dan hadden we er geen last van gehad.

Hier een plaatje waar op je kan zien waar ze zitten. Een beetje (nevel) van die vloeistaf is al voldoende om ze te laten verkleuren.

3g en 3GS zitten op de zelfde plaats.

Gebruik liever een gewone screenprotector of een hoesje/sokje


Laatst gewijzigd door john1979; 08-08-09 om 00:24.
Reageren

Labels
3gs, krassen, sherm



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G scherm hetzelfde als 3Gs scherm? FamousD iPhone algemeen 1 20-05-11 18:52
Batterij snel op iphone 3GS 16GB haticee iPhone algemeen 2 26-03-11 18:09
iphone 4 krast sneller dan 3GS abdallahjohn iPhone algemeen 11 08-03-11 22:36
Helderheid scherm snel aanpassen nadorst28 iPhone algemeen 1 07-12-10 14:54
Scherm snel op zwart bij bellen Q-one iPhone algemeen 4 13-01-09 20:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:13.