iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tethering aanzetten in OS 3.1.x (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/41241-tethering-aanzetten-os-3-1-x.html)

iScorpio 18-09-09 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xbeam (Bericht 353268)
is het niet mogelijke om de 3.1 update binnen te halen van een land waar het wel mag.zo dat de functie beschikbaar blijft

zo da

Lees even dit bericht ;)

griphin 18-09-09 09:47

De Pwnage 3.1 jailbreak werkt prima op mijn 3G en met PDAnet kan ik gelukkig weer internet op mijn laptop beschikbaar maken. Ik wilde nooit jailbreaken, maar Apple dwingt mij nu om dit te doen. Mijn felicitaties aan de mensen van deze arrogante softwarereus. Ze hebben het eindelijk voor elkaar dat mensen een goede reden hebben om te jailbreaken.

pclahsen 18-09-09 09:55

Thanks for the info :D Ga hem vanavond ook maar weer jailbreaken, PDAnet gebruikte ik eerst ook totdat 3.0 kwam. Ik denk dat Apple op een of andere manier bang is voor kosten claims van niet-officiele providers, kan anders ook niet verzinnen waarom ze het hebben gestopt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door griphin (Bericht 353406)
De Pwnage 3.1 jailbreak werkt prima op mijn 3G en met PDAnet kan ik gelukkig weer internet op mijn laptop beschikbaar maken. Ik wilde nooit jailbreaken, maar Apple dwingt mij nu om dit te doen. Mijn felicitaties aan de mensen van deze arrogante softwarereus. Ze hebben het eindelijk voor elkaar dat mensen een goede reden hebben om te jailbreaken.


Bouw 19-09-09 18:45

Gedwongen jailbreak
 
Als brave T-mobile gebruiker, met een wens voor de tethering functionaliteit, ben je gedwongen te jailbreaken. Gedaan met de pwnage tool 3.1, zonder aktivatie en unlock noodzaak in de custum firmware. Van 3.1 naar 3.1 jailbeak, no sweat. PDAnet voldoet uitstekend.

bluevoice 19-09-09 18:54

Hebben jullie wel in de gaten dat PDAnet slechts 14 dagen gratis is en daarna moet je 29 dollar gaan dokken?

plim 19-09-09 21:40

Kijk even op deze site:
HowTo: iPhone 3G Firmware 3.1 Downgrade | BenM.at

Hier staat beschreven hoe je weer terug kan naar 3.0 zodat Tethering weer normaal kan worden aangezet. Ik heb het niet geprobeerd, maar doe er je voordeel mee.

MrBil 20-09-09 12:34

Plim, dan moet je weer jailbreaken.. en ik wil niks kwijtraken wat ik nu op me iphone heb staan

knislow 21-09-09 09:13

Top! werk super ben weer terug op 3.0 ... nadeel is alleen dat je geen reserve copy kunt terug zetten maar kompleet je iPhone als nieuw moet configureren PS deze manier van terug zetten werkt voorlopig alleen nog op een mac

Arcadium 21-09-09 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knislow (Bericht 354554)
Top! werk super ben weer terug op 3.0 ... nadeel is alleen dat je geen reserve copy kunt terug zetten maar kompleet je iPhone als nieuw moet configureren PS deze manier van terug zetten werkt voorlopig alleen nog op een mac

Je kan wel een oude backup terug zetten (weet alleen hoe dat gaat onder Mac OSX maar zal ongeveer zelfde zijn voor windows)

Ga naar /Users/[Gebruikersnaam]/Bibliotheek/Application Support/Mobile Sync/Backup en dan de juiste backup folder.

In deze folder pas de Info.plist aan:
  • wijzig de firmware build 7C144 -> 7A341
  • en 3.1 -> 3.0

En restore maar :)

ricksnackers 24-09-09 11:57

Hallo mede-Iphoners,

Mijn eerste post hier.

Ik vroeg me af hoe lang het meestal duurt (ongeveer) voordat er een crack verschijnt. Moet ik denken aan een aantal dagen, weken of maanden?

Ik ben er helaas ook achter gekomen dat tethering niet meer werkt op OS 3.1. Had ik maar wat beter opgelet voordat ik ging updaten :(

Groetjes!

pclahsen 24-09-09 12:08

Welkom Rick!

ik zou er niet op wachten, ik baalde er ook van, nu inmiddels 'terug' naar een gejailbreakte 3.1 en tethering via de Cydia App, die heet Pdanet; dit werkt prima en je kunt zelfs internetten terwijl je aan het bellen bent met iemand (kon ik eerder niet met originele 3.1). Ik denk dat Apple het tetheren niet meer toestaat totdat het aantal officiele partners is uitgebreid.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ricksnackers (Bericht 356064)
Hallo mede-Iphoners,

Mijn eerste post hier.

Ik vroeg me af hoe lang het meestal duurt (ongeveer) voordat er een crack verschijnt. Moet ik denken aan een aantal dagen, weken of maanden?

Ik ben er helaas ook achter gekomen dat tethering niet meer werkt op OS 3.1. Had ik maar wat beter opgelet voordat ik ging updaten :(

Groetjes!

Klopt, even iets anders: nadat ik succesvol terug was gegaan naar 3.0 vanuit 3.1 wilde iTunes mijn reserve kopie niet terugzetten; reden was dat de firmware te oud was! Dit terugzetten was voor mij wel van belang vanwege sms en belhistorie.

Inmiddels zit ik wel weer via een custom op 3.1 gejailbreakt, maar misschien even iets om rekening mee te houden als je downgrade naar 3.0.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 355915)
We hebben dit forum voorzien van een prachtige zoekfunctie :)

Je kan deze via iTunes gewoon opslaan :) bijvoorbeeld via Outlook.


mastermark 27-09-09 21:40

Ik gebruikte ook altijd tether 1.20
maar met firmware 3.1
verdwijnt hij steeds
steeds opnieuw het tether profiel geinstalleerd
maar alleen Pdanet 1.53 werkt met FW 3.1
Amerkaanse netwerken krijgen wel tether update,s
hopen dat wij dat ook krijgen

wvy 06-10-09 07:49

Hoi

mijn iPhone 3GS is nu ge-jailbreakt op firmware 3.1

Bestaat er nu een gratis tool / programma om alsnog gebruik te maken van tethering?
(eventueel via cydia?)

bedankt

kai824 06-10-09 08:42

PdaNet in Cydia

wvy 06-10-09 09:02

Is dit (blijvend) gratis?

DOTSY 06-10-09 09:29

Voor T-Mobile heb ik de volgende optie gebruikt om hem in te stellen. Dit werkte voor 3.0 en Tethering werkt ook voor mij op 3.1: T-Mobile tethering nu wel met MMS en Visual Voicemail Blog.em met Jochem

Lastorg 06-10-09 17:25

Werkt niet op 3.1 voor mij.

pipo-1998 06-10-09 17:38

help.benm.at/help.php

Chrisl 09-10-09 23:13

Is dit niet ook via Firmware changer uit cydia te regelen???? Of iets dergelijks????

kai824 12-10-09 16:33

any updates?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:40.