iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   bellen: regelmatig niet bereikbaar (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/41258-bellen-regelmatig-niet-bereikbaar.html)

sipkes 08-08-09 18:09

bellen: regelmatig niet bereikbaar
 
Hoi ik heb sinds 1,5 jaar een Iphone 1e gen uit usa. Gejailbreaked en unlocked en ondertussen zit ik op firmware 3.0.0.
Ik heb de laatste tijd vaak dat mensen mij bellen maar dat de telefoon niet werkt terwijl ik perfect signaal heb (vodafone). Bellers krijgen te horen dat de telefoon waarschijnlijk uitstaat.
Ik zat hiervoor op OS 2.2 maar had daarmee dit probleem ook al. Daarom naar 3.0 gezet in de hoop dit op te lossen maar nee hoor. Ook al een nieuwe simkaart aangeschaft maar nog steeds regelmatig dit fenomeen.
Heeft veel moeite gekost om 3.0 er goed op te zetten dus wil voorlopig liever niet weer opnieuw beginnen met baseband downgrade of nieuwe firmware...
Wie weet hoe dit probeem ontstaat en wat is er evt (eenvoudig) aan te doen?

Edwin

evmw 08-08-09 18:19

De problemen zijn bij Vodafone gebruikers bekend die een iPhone hebben, vraag is dus of het inderdaad aan je iPhone ligt of gewoon aan Vodafone zelf.

sipkes 08-08-09 18:23

regelmatig niet bereikbaar
 
Okay daar was ik niet van op de hoogte. Ik heb nog maar weinig mensen over dit probleem gehoord en op het forum vindt ik er ook weinig over terug.
Vodafone heb ik er nog niet over gebeld. Ik heb nl. een dual sim en de andere telefoon werkt verder prima. Daarom dacht ik dat het niet aan vodafone kon liggen.
Met vodafone bellen zal waarschijnlijk niet veel opleveren vrees ik..

ButcherJF 08-08-09 18:36

Ik weet niet of je na de upgrade een backup teruggezet hebt, maar mocht dat het geval zijn dan heb je daarmee een evt. software-fout ook terug. Wellicht helpt het nogmaals te herstellen en dan de iPhone als nieuw aan te melden. Denk dan wel even om je belangrijke gegevens als contacten en sms'jes.

evmw 08-08-09 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sipkes (Bericht 335592)
Okay daar was ik niet van op de hoogte. Ik heb nog maar weinig mensen over dit probleem gehoord en op het forum vindt ik er ook weinig over terug.
Vodafone heb ik er nog niet over gebeld. Ik heb nl. een dual sim en de andere telefoon werkt verder prima. Daarom dacht ik dat het niet aan vodafone kon liggen.
Met vodafone bellen zal waarschijnlijk niet veel opleveren vrees ik..

Toch maar even voor de zekerheid vragen, je hebt toch niet twee telefoons tegelijk aan staan ivm je dual sim waar je het nu over hebt?

sipkes 08-08-09 19:34

Neen ik zet normaal niets meet terug behalve de aankopen uit Itunes en contactpersonen..
Wat betreft de dual sim: neen, de telefoon in de auto gaat automatisch helemaal uit als het contact uitstaat. Trouwens een tot ca 4 weken geleden heb ik dat probleem nooit gehad..

sipkes 08-08-09 19:38

Wat bedoel je trouwens met ' herstellen' ? de firmware opnieuw installeren. jailbreaken en unlocken? Ben vorige keer bijna 2 dagen bezig geweest om de zaak weer aan de praat te krijgen..
Of bedoel je iets anders zoals opnieuw aanmelden bij Itunes? Dat lijkt me niet zoveel zin hebben toch?

ButcherJF 08-08-09 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sipkes (Bericht 335610)
Wat bedoel je trouwens met ' herstellen' ? de firmware opnieuw installeren. jailbreaken en unlocken? Ben vorige keer bijna 2 dagen bezig geweest om de zaak weer aan de praat te krijgen..
Of bedoel je iets anders zoals opnieuw aanmelden bij Itunes? Dat lijkt me niet zoveel zin hebben toch?

Met herstellen bedoel ik inderdaad alles opnieuw installeren via iTunes, daarna jailbreaken en unlocken. Met de ervaring van de vorige keer gaat het nu vast (veel) sneller ;)
Omdat je een 2G hebt zal het hele proces niet heel lang hoeven duren; na de firmware-install redsn0w er overheen en klaar....

juliantomoriati 08-08-09 23:35

Ik heb ook wel eens last van dat probleem. Ikzelf zit bij T-Mobile. Ik krijg direct een sms dat ik een gemiste oproep heb van nummer xxxxxxxx. Die smsjes van T-Mobile krijg je normaal gesproken als je iPhone uit staat, maar ik krijg ze wel eens af en toe door als je vol bereik hebt.

Onlangs een update gedaan naar OS 3.0.1 Nog geem melding gehad, tot nu toe

The Master 10-08-09 22:17

Ik heb ook problemen omtrent gemiste oproepen. Ik heb sinds een tweetal weken een nieuwe sim-kaart (Proximus België is de provider) en ik krijg soms sms dat ik een oproep gemist heb. Dit is heel vervelend omdat ik mijn iPhone gebruik voor het werk en zo verschillende oproepen gewoon mis.
Heeft iemand hier een antwoord of oplossing voor ?
Thanks
Seppe

ButcherJF 10-08-09 23:09

Herstel de netwerkinstellingen eens: Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.
Een harde reset wil ook wel ens helpen: home- en sleepbutton tegelijk ong. 15 sec. indrukken totdat de iPhone vanzelf uitgaat.

The Master 11-08-09 11:44

Bedankt Butcher, heb de netwerkinstellingen eens herstelt ... nu afwachten als ik nog problemen ondervind. Bedankt voor de tip.

sipkes 11-08-09 19:35

Ik heb ook even de netwerkinstellingen herstelt dus even afwachten. Overigens kreeg ik nooit een melding dat ik een oproep had gemist. Ook niet per sms.

sipkes 16-08-09 19:39

Resetten heeft helaas niet geholpen . Vodafone gebeld en volgens hen ligt het aan mijn dual sim: ook al zet je de andere telefoon uit, dan nog moet je eerst weer even een telefoontje met de iphone plegen om deze weer te activeren op het netwerk.. Dit gaan we dan ook eerst nog maar eens testen.

evmw 16-08-09 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sipkes (Bericht 338950)
Resetten heeft helaas niet geholpen . Vodafone gebeld en volgens hen ligt het aan mijn dual sim: ook al zet je de andere telefoon uit, dan nog moet je eerst weer even een telefoontje met de iphone plegen om deze weer te activeren op het netwerk.. Dit gaan we dan ook eerst nog maar eens testen.

Dat klopt, al hoef je niet per se een telefoontje te plegen. Als je even vliegtuigmodus op je iPhone aanzet en dan weer uit dan registreert de SIM zich ook opnieuw op het netwerk. Of SIM er opnieuw in doen, maar dat lijkt me niet altijd handig.

turbo 17-08-09 00:13

Hallo, ik heb voor mijn vrouw's verjaardag een iPhone 3G 16Gb gekocht, een US toestel dat gejailbreaked en unlocked was en de nieuwste FW had toen ik het van de vorige eigenaar kocht. Vanaf het moment dat de Vodafone SIM erin zit is de ontvangst belabberd, ook op mijn KPN SIM is de dekking belachelijk slecht. De twee Nokia's die wij normaal gebruiken liggen hier op tafel en als daar de kaarten in zitten krijgen wij vol signaal mét 3G. Ik kan de mast ook bijna zien, dus het kán eigenlijk geen signaalprobleem zijn. Dus is het een iPhone probleem! Kan iemand mij alsjeblieft helpen voordat ik gek word!!!
Alvast bedankt

Simba101 07-09-09 18:06

Heeft iemand hier al een oplossing voor? Want geen calls ontvangen, is wegens werk, bijna bedreigend voor mijn baan. Ikzelf heb nu een US 2G 16GB met firmware 3.0, jailbrake en unlock. En ontvang ook geen oproepen (mensen worden doorverwezen naar mijn voicemale, zelfs met prima ontvangst). Ik krijg daarna ook geen melding van enige gemiste oproep, pas als ik een voicemale sms krijg weet ik dat ik een oproep gemist heb, als die al de moeite deed om een bericht in te spreken. Ik hoop echt dat iemand hier iets op vind, want ik vind overal op internet mensen met het zelfde probleem, maar geen oplossingen. Alvast bedankt,

ButcherJF 08-09-09 09:15

Je zou kunnen beginnen met een harde reset: home en sleepbutton ingedrukt houden totdat de iPhone vanzelf uitgaat (ong. 15 sec.).
Helpt dat niet, herstel dan de netwerkinstellingen: Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.
Helpt ook dat niet, dan zit er niks anders op dan herstellen (updaten?) en opnieuw /jailbreaken en unlocken. Met een 2G is dat vrij simpel. Zet dan niet de backup terug, want daarmee komt ook een evt. oude softwarefout terug.
Denk er wel om je belangrijke gegevens als contacten ed. van tevoren veilig te stellen.

sjempie 09-09-09 16:26

iPhone 3G Belgie icm KPN - vaak niet bereikbaar
 
Ook ik heb last van het probleem niet gebeld te kunnen worden,

situatie:

Provider: KPN uSim (nieuw model simkaart)
iPhone 3g : simlockvrij uit Belgie
Software: nieuwste firmware
Jailbreak: nee (!)

verschijnselen:

- uitgaande telefoon gaat goed
- uitgaande sms gaat goed
- inkomende telefoon --> komt uit bij Voicemail --> ik krijg gemist sms
- in alle gevallen vol bereik met KPN
- op meerdere plekken in nederland op alle tijdstippen per dag

geprobeerde oplossingen (die niet hebben geleid tot een blijvende oplossing):

- iPhone herstellen via iTunes - geen backup teruggezet maar opnieuw configureren
- sim-kaart uit de telefoon en er weer in
- vliegtuigmodus aan- en weer uit
- harde reset
- uit en aan

Dit mag toch niet zo zijn ? :confused:

Ook getest (met resultaat, maar niet het gewenste..):

KPN-sim in 'oude' iphone 2G: werkt altijd (100%)
Tmobile-sim in iPhone 3G: werk altijd (100%)

Uit het laatste kan dus niet geconcludeerd worden dat het aan de individuele simkaart ligt én niet dat het aan de iPhone ligt want deze is legaal simlockvrij....

wie-o-wie heeft een oplossing?? :mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:20.