iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Internet werkt niet meer na update 3.0 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/41352-internet-werkt-niet-meer-na-update-3-0-a.html)

wieke 10-08-09 12:00

Internet werkt niet meer na update 3.0
 
Goedemiddag,

Een tijdje terug heb ik mijn iPhone ge-upgrade naar FW 3.0. Sindsdien kan ik niet meer op internet. Thuis kan ik nog wel via Wi-Fi internetten en ook vind m'n iPhone andere draadloze netwerken. Alleen als ik bijv. op mijn werk ben en ik wil op m'n iPhone op internet, werkt deze niet. Krijg de melding: "Safari kan de pagina niet openen, omdat er geen internetverbinding actief is.".

Alle instellingen staan goed (Vodafone) en verder heb ik alles al geprobeerd wat ik hierover op dit forum heb kunnen vinden.

Is er iemand die mij evt. kan helpen?

Alvast bedankt!

wieke 18-08-09 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wieke (Bericht 336167)
Goedemiddag,

Een tijdje terug heb ik mijn iPhone ge-upgrade naar FW 3.0. Sindsdien kan ik niet meer op internet. Thuis kan ik nog wel via Wi-Fi internetten en ook vind m'n iPhone andere draadloze netwerken. Alleen als ik bijv. op mijn werk ben en ik wil op m'n iPhone op internet, werkt deze niet. Krijg de melding: "Safari kan de pagina niet openen, omdat er geen internetverbinding actief is.".

Alle instellingen staan goed (Vodafone) en verder heb ik alles al geprobeerd wat ik hierover op dit forum heb kunnen vinden.

Is er iemand die mij evt. kan helpen?

Alvast bedankt!

Niemand???

rbbds 24-08-09 00:03

edge werkt niet meer op eerste Iphone model na update 3.0.1
 
Ik kan je helaas niet helpen ik heb namelijk precies het zelfde probleem. Ik ga binnenkort weer terug naar de zaak waar ik hem heb laten updaten om te vragen hoe dit precies zit, wanneer ik meer weet laat ik het je weten.

wieke 24-08-09 09:50

Bedankt voor je reactie!

Heel benieuwd of ze met een oplossing komen. Hoor het graag van je.

wieke 04-09-09 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wieke (Bericht 339654)
Niemand???

Zoveel mensen hier met verstand van iPhone, maar niemand die mij hiermee kan helpen?

ButcherJF 04-09-09 12:13

Heb je de netwerkinstellingen al eens gereset? Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.
En je weet zeker dat je de juiste gegevens hebt ingevoerd:
vodafone.live.com
internet
internet

wieke 04-09-09 16:46

De gegevens die ik ingevoerd heb zijn:
live.vodafone.com
vodafone
vodafone

Ik zal de gegevens eens proberen die jij doorgegeven hebt.

wieke 04-09-09 17:07

Ik heb nu inmiddels de instellingen gereset, de nieuwe gegevens ingevoerd en nu krijg ik de melding "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice"

Ik heb gewoon Vodafone Blox voor "onbeperkt" internet. Het gaat wel om een iPhone 2G. Zijn dat dan wel de goede instellingen? Omdat je zelf de 3GS hebt :)

ButcherJF 04-09-09 20:35

Dat zou voor de instellingen niet moeten uitmaken, ik heb alledrie de generaties gehad.
Probeer het nog eens met de eerdere gebruikersnaam en wachtwoord vodafone?

pipo-1998 05-09-09 08:39

je moet naar help.benm.at op je iphone klik op mobileconfigs klik op nederland klik op vodafone als je normaal hebt normal anders business

pipo-1998 05-09-09 08:44

ohja nu heb je ook gelijk tethering!!!

wieke 05-09-09 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pipo-1998 (Bericht 347615)
je moet naar help.benm.at op je iphone klik op mobileconfigs klik op nederland klik op vodafone als je normaal hebt normal anders business

Daar kan ik dus niet op komen omdat mijn internet het niet doet.

wieke 05-09-09 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 347500)
Dat zou voor de instellingen niet moeten uitmaken, ik heb alledrie de generaties gehad.
Probeer het nog eens met de eerdere gebruikersnaam en wachtwoord vodafone?

Ik heb het nu inderdaad weer met mijn eerder instellingen geprobeerd en nu doet ie het! Heel erg vreemd.. In ieder geval bedankt voor je hulp!

El Krono 05-09-09 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pipo-1998 (Bericht 347615)
je moet naar help.benm.at op je iphone klik op mobileconfigs klik op nederland klik op vodafone als je normaal hebt normal anders business

Ik heb dit geprobeerd maar werkt helaas nog steeds niet. Ik blijf de melding krijgen dat er geen verbinding mogelijk is. De enige manier op dit moment om data binnen te halen is via Wi-Fi terwijl ik wel een data abo heb (Vodafone zakelijk).

Iemand nog een goed tip?

pipo-1998 06-09-09 09:59

werkt het het na het downloaden niet?

El Krono 06-09-09 10:03

Nee dan krijg ik de melding van carrier. Als ik netwerkinstellingen heb hersteld zie ik bij Algemene Instelling nog wel Profile Vodafone Tether staan, maar nu staat bij Instellingen/Algemeen/Netwerk niet meer ... Tether waarop ik kan klikken. Ben nu helemaal de draad kwijt en ik heb alles stap voor stap uitgevoerd zoals aangegeven. Werk met 3.0 en heb Vodafone zakelijk abo.

pipo-1998 06-09-09 10:45

ga even voor je zoeken

El Krono 06-09-09 11:00

dat zou helemaal super zijn!! Alvast MEGA bedankt.

El Krono 07-09-09 17:58

Voor de derde keer contact gehad met Vodafone (1e keer telefonisch, nee alle instellingen stonden goed bij Vodafone: ik moest naar de winkel voor een nieuwe sim. Nieuwe sim gehaald in de winkel en geen resultaat en verwees men mij door naar T-mobile "want die weten alles van Iphone"....). Vandaag dus weer gebeld met Vodafone: en ja hoor inderdaad mijn instellingen bij Vodafone waren niet goed.... En dat heb ik toch echt 3 keer gevraagd!! Inmiddels werkt alles dus weer prima! Bedankt i.i.g. voor de reacties.

ringojim 10-09-09 23:07

Het probleem kwam bij mij ook voor nadat ik iTunes 9 geinstalleerd en iPhone 3.1 geupdated. Weet iemand dit (internet tethering) opnieuw te werk stellen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:05.