iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Stekker doorgebrand (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/41458-stekker-doorgebrand.html)

rudi111 11-08-09 16:30

Stekker doorgebrand
 
Ik weet niet of hier al een topic over bestaat (volgens mij niet) maar hier dan mijn probleem..de stekker van de Iphone is doorgebrand!

http://img23.imageshack.us/img23/2829/sn200345.th.jpg

Ik ben een website tegengekomen die melding maakt hierover (iPhone burninates while charged) maar het schijnt niet echt vaak voor te komen. Zijn er hier mensen die hetzelfde probleem hebben gehad?? Vroeg het me af. T-mobile (Solid Vision) gooit het op vochtschade maar dat dus echt flauwekul ben ik bang. Er zit wel wat vocht tussen het display en het glas maar dat is dan eerder een reden voor om onder garantie te laten repareren ipv dat daardoor de garantie vervalt. Zover ik kan zien zijn beide 'vochtschade stickers' ook nog wit dus dit zou ook geen probleem moeten opleveren. Heb ondertussen al contact opgenomen met T-mobile en neem aan dat de telefoon binnenkort wel onder garantie vervangen/gerepareerd zal worden.

Denk zelf dat het is verzoorzaakt door stof in de stekker of in de ingang van de stekker waardoor kortsluiting is ontstaan. Toch gevaarlijk, opeens de geur van verbrand plastic in je woonkamer terwijl je dit ding aan de oplader hebt hangen. Heb het nog net niet vlam zien vatten maar ik dat was misschien wel gebeurd als ik niet had ingegrepen!

iScorpio 11-08-09 17:04

Is wel eens vaker voor gekomen. Dacht dat Gonny dit ook al eens heeft gehad.

Gonny 11-08-09 17:08

Nee, bij mij was de coating van het kabeltje zelf gescheurd. Dan zie je de zilverkleurige draadjes gewoon liggen, maar er was geen brandeffect. Dit ziet er wel even ernstiger uit!

Ajacied007 22-08-09 03:49

Mijn iphone 2G 8GB heeft ook waarschijnlijk kortsluiting o.i.d. gemaakt met mijn oplader, en daardoor kan ik hem niet meer opladen/aanzetten. Voor de rest deed hij alles nog, geen problemen mee gehad totdat het opeens fout ging met de oplader. Ik had hem in mijn pc zitten toen iemand opeens iets rook en rook dat er iets mis ging.
hij is er dus niet ingebrand zoals bij jou..

Advi-Energy 14-09-09 20:37

iphone stekker doorgebrand
 
Rudi,

Ik heb afgelopen week precies hetzelfde ervaren. Ik heb ook gezien dat dit in Zweden en Italie al is voorgevallen. Bij ons was bijna brand maar omdat ik optijd erbij was viel het gelukkig mee.

Ik heb contact gehad met iphone en T-mobile, en die vertellen allebei dat het waarschijnlijk mijn schuld is en dat ze minimaal 2 weken nodig hebben om te onderzoeken. Er komt iemnd van iphone over uit Amerika... dus het lijkt toch wel serieus. Ik ben hier dermate kwaad om geworden dat ik voornemens ben om een bericht in de pers te laten verschijnen. Of ik 3 weken wil wachten zonder ruil toestel want er zat waarschijnlijk vocht in het apparaat. Ik kwam uit Cordoba (+40 graden) en de laatste paar dagen wilde de iphone al niet opladen via de normale 220V plug. I am pissed, temeer omdat ik zowel door T-mobile als iphone in de wachtstand gezet ben. Ik moet de shop manager gaan smeken om een vervangend toestel notabene. Over 14 dagen ga ik voor langere tijd naarhet buitenland. Onvoorstelbaar dat zo'n organisatie zo slecht inspeelt op dit soort dramatische gebeurtenisen. Met mij zijn ze nog niet klaar!

Albert

rudi111 15-09-09 01:09

Ik ben ook totaal genegeerd hoor, dat is dus normaal als je met dit probleem aan komt zetten bij T-Mobile.

tesje07 13-07-13 23:55

hallo allemaal,

ik hoop dat jullie deze lange mail toch lezen en mij a.u.b. helpen !!!!

ik heb een iPod ( iPod touch 4g)
een keer zat ik op de bank en zag ik links van mijn iPod licht schijnen ik kantelde hem en ik kon zo een klein stukje in mijn iPod kijken ( wel heel klein iets van 1mm of 2mm ) is dit wel goed??? moet ik hem nu maken???
net zat ik met mijn iPod gwn op de bank ( gwn dezelfde iPod nog steeds met dat lichtje) en ik rook een vieze lucht ( een lucht van verbrand plastic maar nog viezer)
ik dacht dat er iets in de keuken aan het branden was maar dat was het niet en ook niet boven toen rook ik aan mijn iPod en die stonk aan de onderkant waar de oplader erin moet nu ben ik een beetje bang wat er met mijn iPod kan gebeuren ik heb hem al iets van 15 min zo en hij stinkt nog steeds ik keek al een keer naar mijn oplder en daar was in het midden van het snoertje al een stukje weg maar nu dit gebeurt ben ik wel bang of komt het omdat ik hem te lang had opgeladen?? want hij was al vol ....weet iemand dit???moet ik hem maken??? of een nieuwe oplader??en als ik hem wel moet maken weet iemand hoeveel dat kost??




help a.u.b. :(

ad9007i 14-07-13 00:09

Ik zou er heel voorzichtig mee omgaan, absoluut niet normaan!
Mocht je hel opladen, blijf er dan bijstaan! En kijk ook eens of de dock connector proper is vanbinnen en alle stof weg is, anders zou ik ook even naar apple gaan (heb je nog garantie?)

RWK 14-07-13 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tesje07 (Bericht 903551)
hallo allemaal,

ik hoop dat jullie deze lange mail toch lezen en mij a.u.b. helpen !!!!

ik heb een iPod ( iPod touch 4g)
een keer zat ik op de bank en zag ik links van mijn iPod licht schijnen ik kantelde hem en ik kon zo een klein stukje in mijn iPod kijken ( wel heel klein iets van 1mm of 2mm ) is dit wel goed??? moet ik hem nu maken???
net zat ik met mijn iPod gwn op de bank ( gwn dezelfde iPod nog steeds met dat lichtje) en ik rook een vieze lucht ( een lucht van verbrand plastic maar nog viezer)
ik dacht dat er iets in de keuken aan het branden was maar dat was het niet en ook niet boven toen rook ik aan mijn iPod en die stonk aan de onderkant waar de oplader erin moet nu ben ik een beetje bang wat er met mijn iPod kan gebeuren ik heb hem al iets van 15 min zo en hij stinkt nog steeds ik keek al een keer naar mijn oplder en daar was in het midden van het snoertje al een stukje weg maar nu dit gebeurt ben ik wel bang of komt het omdat ik hem te lang had opgeladen?? want hij was al vol ....weet iemand dit???moet ik hem maken??? of een nieuwe oplader??en als ik hem wel moet maken weet iemand hoeveel dat kost??




help a.u.b. :(

Stop met gebruiken en direct contact opnemen met Apple Support. Als er brandlucht is is dat zeker niet goed. Als je de aankoopbon nog hebt, kan je ook aankloppen bij de winkel.

suzuki2002 14-07-13 11:19

2dehands gekocht???

tesje07 14-07-13 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i (Bericht 903556)
Ik zou er heel voorzichtig mee omgaan, absoluut niet normaan!
Mocht je hel opladen, blijf er dan bijstaan! En kijk ook eens of de dock connector proper is vanbinnen en alle stof weg is, anders zou ik ook even naar apple gaan (heb je nog garantie?)

oke,.....
maar ik heb er niet meer aan gezeten sinds gister en hij stinkt nog steeds
!!! nog wel een klein beetje maar als je je neus ertegen aan drukt rui je en nog maar gister rook ik het op 10 cm afstand !!
kan ik nog een dag wachten oof moet ik wachten
ik heb al iets van 1 jaar
ik weet niet of ik nnog garantie heb ik heb hem namelijk gekregen!! maar ik vraag het ook nog wel even aan hun van wie ik hem heb gekregen of ik nog garantie heb ( heel toevallig want hun komen vanmiddag)
bedankt voor de tips want ik wist niet wat ik er mee moest doen

p.s mijn ipod stinkt nog een beetje maardat is al 14 uur!! gister begoin het namelijk en nu nog steeds http://cdn-forum.i-culture.nl/images/icons/icon9.gif

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 juli 2013 om 12:12 ----------

bedankt voor de tip maar moet ik hem dan ruilen?? dat wil ik liever niet ik heb laatst namelijk een spel gekocht van 5,99 wen als ik dat en al mijn gegevens en spelletjes allemaal kwijt ben doe ik het natuurlijk liever niet ( kan ik hem niet reaperen?) natuurlijk ga ik wel ff langs de winkel maar als ik hem kan maken veel liever en als ik hem wel kan maken weet je hoeveel dat kost??? en als ik hem kan maken en echt naar de winkel moet en ik moet een nieuwe moet ik die nieuwe dan zelf betalen of krijg ik die??

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 juli 2013 om 12:15 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 903562)
2dehands gekocht???

heb je tegen m ij??? zowel....
nee volgens mij niet ik heb hem gekregen maar hij zat wel helemaal ik gepakt in dat plastic hoe je hem koopt volgens mij ( ik kreeg hem en had er helemaal geen verstand van maar nu snap ik alles het is gwn mijn alles!!)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 juli 2013 om 12:17 ----------

weet iemand of het erg is als bij je ipod aan de zijkant iets erin kan kijken ?? ( 1mm 2mm is het, maar 's avonds zie je wel als je hem recht houdt licht schijnen)

is dit erg of kan dit wel???

XIII 14-07-13 16:29

Dat spel kun je gratis opnieuw downloaden op een nieuw toestel (als je dezelfde Apple ID gebruikt als bij aankoop).

De voortgang ben je kwijt, tenzij je een recente backup hebt die je terug kunt zetten op het nieuwe toestel.

ad9007i 14-07-13 23:59

Als je nog garantie hebt een nieuwe halen natuurlijk!
Gebruik je de originele apple oplader & usb ??

ballegooier 15-07-13 08:32

Je batterij van de iPod is vast een stukje opgeblazen (aangezien de behuizing van je iPod ontzet is).

Google maar eens 'opgezwollen batterij iPhone' en je ziet op diverse sites wat zo'n batterij kan doen..

Ik zou het toestel uitzetten en niet meer gebruiken totdat je 'm in kan leveren. Als naar de Apple Store in Amsterdam kan komen, en je maakt on line een afspraak bij de genius bar, krijg je misschien wel meteen een nieuwe mee.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:04.