iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen service" (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/41606-geen-service.html)

scheersje 13-08-09 12:17

Geen service"
 
Na mijn jailbreak 3.0 goed uit te voeren heb ik geen service meer of geen netwerk, mijn simkaart zit erin, etc. Moet ik het terug instellen ofzo? Na m'n iPhone te rebooten komt er normaal ontgrendelen op, nu niet dus waar moet ik het terug instellen ofzo?

jacobdeboer33 13-08-09 14:09

Hmm hoort niet zo te zijn. Heb je ook een unlock gedaan? Hoe heb je je jailbreak gedaan? redsn0w? is jouw toestel orgineel simlock vrij? Ik vermoed dat je een turbosim of dergelijke hebt, dus een mod aan je simkaart die ervoor zorgt dat je iphone ermee om kan gaan. Dit werkt niet automatisch met 3.0 als het ook met 2.2 heeft gewerkt.

scheersje 13-08-09 14:17

Unlock heb ik normaal gezien toch gedaan, jailbreak is gedaan met redsn0w met de handleiding hier en het is origineel simlock vrij dacht ik.

jacobdeboer33 13-08-09 14:23

"Unlock heb ik normaal gezien toch gedaan" Wat bedoel je hiermee? Dat je het wel gedaan hebt of niet? Heb je ultrasn0w geinstalleerd? Is je simkaart onbeschadigd of onverandert? Heb je de telefoon nieuw gekocht?

rumble101 13-08-09 14:28

Al 4 dagen 'No Service' met zowel Mobistar als Proximus, zie deze topic: link
Momenteel wel ontvangst als ik 3G activeer.

scheersje 13-08-09 14:29

Ultrasn0w is niet geïnstalleerd en m'n simkaart is onbeschadigd en onveranderd, ik heb hem al een jaar ong.

jacobdeboer33 13-08-09 14:39

Misschien een andere simkaart proberen, anders ben ik bang dat een restore nodig is, en het spul opnieuw doen. Maar heb je de telefoon zelf uit de winkel gehaald of heb je hem van een ander gekocht, want in sommige telefoons is een chip ingelijmd die de telefoon voor simlockvrij liet doorgaan. Als dit niet het geval is en hij deed het altijd wel, dan moet je moet je dus een restore uitvoeren en kijken of je ontvangst terug is. als dit het geval is: probeer de jailbreak opnieuw.

remonman 13-08-09 20:48

Ik zit met het zelfde probleem. Ben nu al 4 dagen bezig werkte goed met 3.0 de upgrate naar 3.01 ging mis zat helemaal vast. Uit eindelijk weer aan de praat gekeregen maar Ultrasn0w werkt niet goed. Als je op forum van DevTeam kijkt zijn er meer mensen die hier last van hebben en de oplossing blijkt te zijn om "Ultras0w 0.8.dev" op de rout van je iphone te installeren in de autounstall map. Maar het probleem is dat deze nergens meer te vinden is. DUS WIE KAN MIJ AAN "ULTRASN0W0.8.DEV" helpen.

alvast bedankt,

scheersje 13-08-09 22:32

Problem solved, ik heb hem gewoon nog is hersteld en de jailbreak terug uitgevoerd. Zie ook dat je de laatste versie van iTunes hebt.

Pieter O. 15-08-09 10:10

Geen Service - iPhone 3GS 16gb
 
Heb een iPhone 3gs en deze geeft regelmatig "Geen Service", binnensteken? Of krijg je 'm dan onhersteld terug?

Iemand idee of dit een garantie kwestie is?

Groetjes!

evmw 15-08-09 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter O. (Bericht 338409)
Heb een iPhone 3gs en deze geeft regelmatig "Geen Service", binnensteken? Of krijg je 'm dan onhersteld terug?

Iemand idee of dit een garantie kwestie is?

Groetjes!

Als je een oude SIM hebt even nieuwe bestellen. Als restore van de firmware niet helpt zal het garantie kwestie moeten zijn.

5youXpuppet5 15-08-09 10:40

Was 4 weken geleden met mijn iPhone 3G op reis naar Frankrijk en daar had ik nergens bereik terwijl mijn vriend wel altijd 4 streepjes met zijn oude nokia had. :mad:

Pieter O. 15-08-09 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 338413)
Als je een oude SIM hebt even nieuwe bestellen. Als restore van de firmware niet helpt zal het garantie kwestie moeten zijn.

heb een heel recente sim en firmware is volledig up-to-date ... telefoon had dit in het begin ook helemaal niet... vreemd gevalletje :) Ligt ook niet aan 't netwerk daar mijn vriendin mijn "oude" 3g nu heeft en deze geen problemen heeft...

evmw 15-08-09 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter O. (Bericht 338441)
heb een heel recente sim en firmware is volledig up-to-date ... telefoon had dit in het begin ook helemaal niet... vreemd gevalletje :) Ligt ook niet aan 't netwerk daar mijn vriendin mijn "oude" 3g nu heeft en deze geen problemen heeft...

Je hebt wel een telefoon geschikt voor je sim (simlockvrij, danwel lock van je eigen provider) neem ik aan?

Pieter O. 15-08-09 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 338446)
Je hebt wel een telefoon geschikt voor je sim (simlockvrij, danwel lock van je eigen provider) neem ik aan?

Ja zeker, ben van België, dus geen simlock...

evmw 15-08-09 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter O. (Bericht 338449)
Ja zeker, ben van België, dus geen simlock...

Dan zou ik toch maar even teruggaan.

Laatste wat je nog kan proberen is SIM in andere telefoon en dan weer terug in je iPhone doen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:25.