iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ip adres klopt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/41739-ip-adres-klopt-niet.html)

lunasol 15-08-09 14:50

Ip adres klopt niet
 
Ip adres op Iphone klopt niet meer. Wel Wi-Fi verbinding, maar het ip adres klopt niet, dus kom ik niet op Itunesstore of You Tube.

Heb router gereset...maar blijft een verkeerd Ip adres in de instellingen komen

wie kan me helpen?

King1987 15-08-09 14:58

 Verplaatst naar: iPhone en internet - GPRS / EDGE / UMTS / HSDPA / Wi-Fi / Tethering op iPhoneclub.nl

Bij mij veranderd mn IP adres ook constant. Maar ik hou wel gewoon mn verbinding. Dat wil zeggen, ik maak wel steeds verbinding, ondanks dat ik een ander ip adres heb.

evmw 15-08-09 14:59

Hoe kan een ip verkeerd zijn dan, kun je iets duidelijker zijn? Als je per se 1 bepaald ip op je iPhone wilt moet je dit hard instellen in je instellingen.

lunasol 15-08-09 18:31

Ik heb gisteren voor het eerst liedjes erop gezet, nadat ik een uurtje later weer op internet wou ging dat niet. Ik heb gekeken onder instellingen en netwerk ( DHCP) en daar staat een verkeerd ip-adres, daar moet staan 192.18x.xx.
Maar er staat 169.254.167.177 zodoende heb ik wel contact met mijn netwerk, maar niet met Itunes of youtube. Ik heb nog een draadloze laptop...geen probleem daarmee. Ik snap er niks van.

Heb al de modem gereset (3 x)

Wie heeft de gouden tip?

Murcielaygo 19-08-09 01:08

Toen ik dit probleem had heb ik mijn iPod touch een VAST IP-adres
gegeven dat wel in de range zat, maar buiten de DHCP-pool zat.

Werkte perfect en toen ik ben overgestapt van de iPod naar een iPhone
werden die instellingen zelfs overgenomen door de iPhone toen ik een
backup van de iPod terugzette bij de eerste installatie/synchronisatie!

Om te weten wat je DHCP-pool is moet je even "in" je modem kijken,
moet ergens bij de settings staan en is vaak vanaf x.x.x.50 tot x.x.x.100 ofzo.

dora95 08-05-11 17:41

Heb dit probleem nu ook op mijn iPhone 4 met 4.1. Als ik mijn Wi-Fi wachtwoord heb ingevult gaat ie ''verbinden'' en het Wi-Fi logootje komt er ook te staan. Alleen toch heb ik geen internet! Als ik bij SBSettings kijk dan zie ik ook geen Data IP Address (N/A) en hij weergeeft ook nog eens een verkeerd Wi-Fi IP Address: 169.254.169.229
Terwijl ik eerst een simpele had die werkte 192.xx.xx
Kan iemand mij helpen?? Hetzelfde probleem heb ik ook op me iPhone 3G!

KvdS 08-05-11 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lunasol (Bericht 338594)
Ik heb gisteren voor het eerst liedjes erop gezet, nadat ik een uurtje later weer op internet wou ging dat niet. Ik heb gekeken onder instellingen en netwerk ( DHCP) en daar staat een verkeerd ip-adres, daar moet staan 192.18x.xx.
Maar er staat 169.254.167.177

Ik heb een dergelijk probleem met de iMac gehad, ik heb de imac hard op een vast IP-adres gezet.
Op je iPhone moet je zijn bij "Instellingen-Wi-Fi-kies je netwerk-toets op het blauwe pijltje-kies "Statisch" en vul daar je eigen gegevens in. Nu zou het moeten werken en worden je instellingen vast gehouden.

Succes.

Kees.

dora95 08-05-11 23:23

Maar welke gegevens moet je daar invullen? Kan je die gewoon van je router-site afhalen?

EDIT:
Zojuist gefixt! yeah, na 2 dagen zonder internet eindelijk weer terug. Bovenstaand bericht is the one. Je kan je eigen Wi-Fi-ip address invullen bij Statisch. Al je gevens (DNS, Router enz) kan je vinden op je routers webpagina (192.xxx.x.x).

Succes als je er mee zit!

KvdS 08-05-11 23:42

Nee die kan je niet vinden op de router.
Ik zie dat je met een PC werkt.
Ik heb hier alleen PC's die op XP draaien, dus bij jou kan het anders zijn, maar ik zal het uitleggen.

Ga naar:
Start
Instellingen
Configuratiescherm
Netwerkverbindingen
Draadloze netwerkverbinding (klik hierop met de rechter muis)
Status
Tabblad - Ondersteuning
Details

Hier kan je alle gegevens vinden die je in moet vullen op je iPhone.
Kies nu wel een ander IP-adres dan die van je computer, anders krijg je conflicten met je PC.
Je kan de eindcijfers met 1 verhogen, maar ook met 10

Probeer het eens en ik hoor het wel als het gelukt is neem ik aan.

Succes,
Kees.

dora95 09-05-11 00:00

Het is gelukt (zie bericht hierboven) en ik dank u hiervoor! Het lukt wel met mijn router-webpagina. Daarmee kon ik ook tot de informatie komen die ik nodig had.
Alleen bij SBSettings staat nog steeds Data IP Address: N/A
Ik heb zelf geen internet abonnement, ik zit alleen op Wi-Fi. Nou weet ik niet of ik dit nodig heb... maar ik weet wel dat ik nu ineens niets meer kan zoeken in de App Store of via Installous. Heeft dat iets te maken met het feit dat ik geen Data IP Address heb?

KvdS 09-05-11 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dora95 (Bericht 671813)
Alleen bij SBSettings staat nog steeds Data IP Address: N/A
Ik heb zelf geen internet abonnement, ik zit alleen op Wi-Fi.

Als je geen Ip adres hebt dan heb je ook geen verbinding met je router en dus geen internet verbinding en kun je ook niet in een app-store kijken.
Probeer eens de router te resetten.
Gewoon de stroom er af halen een minuut wachten en dan de stroom er weer opzetten.
De router rustig op laten starten, dit kan enkele minuten duren en dan eens kijken of je wel verbinding kan krijgen.

Succes.

dora95 09-05-11 00:19

Nee u begrijpt me denk ik verkeerd. Ik heb wel een Wi-Fi IP Address, maar geen DATA IP Address...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:38.