//

iPhone 3G 16GB interne microfoon

iPhone 3G 16GB interne microfoon discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb al enige tijd een iPhone 3G 16GB welke ik nagenoeg alleen voor internet/wifi heb gebruikt. Kort geleden kwam ik er achter dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-08-09, 19:28
michielm michielm is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Standaard iPhone 3G 16GB interne microfoon

Hallo,

Ik heb al enige tijd een iPhone 3G 16GB welke ik nagenoeg alleen voor internet/Wi-Fi heb gebruikt. Kort geleden kwam ik er achter dat met iSIP en Skype niet te bellen was via de interne microfoon. Deze klinkt heel "hakkelig". Bij zacht praten komt het niet over en bij harder vervormd het en is het niet meer hoorbaar. In eerste instantie leek het bij "gewoon" bellen geen problemen te geven. Maar later kwam ik tot de ontdekking dat wanneer een van deze programma's aan was geweest het microfoon geluid een probleem was. Had ik de telefoon opnieuw opgestart en deze programma's niet gestart was alles goed (met "gewoon" bellen).

Later kwam ik tot de ontdekking dat bij "gewoon" bellen het probleem permanent aanwezig was. Echter na veel testen lijkt me het probleem nu helder alleen heb geen oplossing.

Als ik de interne microfoon wil gebruiken werkt deze maar een paar seconden of soms niet eens. Wanneer ik de headset aansluit heb ik goed en normaal geluid. Wanneer ik de stekker van de headset los haal heb ik even een paar seconden weer goed geluid via de interne microfoon. En even daarna is het weer mis.

Het lijkt me niet dat het hardware is, aangezien de microfoon opzichzelf wel werkt. Ik heb ook proberen duidelijk te krijgen of het probleem zich in de "hoofdtelefoon stekker" zit. Dat lijkt niet het geval, want als ik een "normale" hoofdtelefoon (dus niet het bijgeleverde headsetje) aansluit en los haal dan blijft de interne microfoon slecht geluid geven.

Het gaat om een in Italië gekochte telefoon en heb dus helaas geen garantie mogelijkheden in NL (wat me daar bij aanschaf verzekerde wel het geval zou zijn). De iPhone was voorzien van Firmware 2.2.1 hier had ik het probleem ook al mee, en sinds een week of 6 heb ik ook de 3.0 er dus op.

De microfoon laten vervangen is een optie, alleen gezien mijn eigen logica, vraag ik me af of dat wel de oplossing is. Dus heeft iemand enig idee...? Of zelfde probleem gehad...?

Alvast bedankt,
Michiel
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-08-09, 19:36
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Ik heb de problemen met de mic zoals je beschrijft vaak zien voorbijkomen, en in zo'n 80% van de gevallen hielp een restore van de firmware, in 10-15% de microfoon die kapot was en in overige gevallen problemen in het logic board.

Je kan nog even testen met de voice recorder applicatie, als die geen problemen geeft en bellen wel zal het softwarematig moeten zijn (of je SIM, maar dat is vrij uitzonderlijk).
  #3  
Oud 15-08-09, 19:41
michielm michielm is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Ik heb de problemen met de mic zoals je beschrijft vaak zien voorbijkomen, en in zo'n 80% van de gevallen hielp een restore van de firmware, in 10-15% de microfoon die kapot was en in overige gevallen problemen in het logic board.

Je kan nog even testen met de voice recorder applicatie, als die geen problemen geeft en bellen wel zal het softwarematig moeten zijn (of je SIM, maar dat is vrij uitzonderlijk).
Een restore heb ik ook al ontdekt, toen is het een tijdje goed geweest, maar even later is het probleem terug (vandaar dat ik niet aan hardware denk, althans microfoon).

Ik heb net even met de recorder geprobeerd, en hierbij exact hetzelfde effect als eerder beschreven.

De Logic Board lijkt me echt een groot en vervelend probleem, hoop dus niet dat dat het probleem is.

Heb je wellicht nog goede ingevingen...?

Mvg,
Michiel
  #4  
Oud 15-08-09, 20:28
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Vreemd dat het steeds terugkeert. Het keert ook terug als je even geen programma's installeert en jailbreaks uitvoert? Wellicht dat er een bepaald app in de weg zit die het probleem veroorzaakt.
  #5  
Oud 16-08-09, 00:26
michielm michielm is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Vreemd dat het steeds terugkeert. Het keert ook terug als je even geen programma's installeert en jailbreaks uitvoert? Wellicht dat er een bepaald app in de weg zit die het probleem veroorzaakt.
Daar heb ik vanavond dus mee lopen stoeien... en dat is niet wat de verandering geeft. Het is telkens hetzelfde liedje, even paar sec. goed daarna weer mis.

Ik vraag me dus af of het wel de interne mic is... wellicht wel, maar lijkt me zo onlogisch. Het maken ervan kost me niet heel veel. Zo'n GSM Shop vraagt er € 35,- voor, maar ben niet zo'n voorstander van het "openen" van de telefoon door "onbekenden".

Ik heb inmiddels de kale basis firmware van Apple er weer in, maar heb ook geJailBreakte firmware gehad. Ik kan natuurlijk ook nog even 3.0.1 proberen. JailBreak heb ik ook pas sinds 2 dagen getest. Dus probleem anzich komt niet daar vandaan.

Al met al vind ik het wel jammer dat de support zo slecht is geregeld voor een product dat toch niet bepaald 2 tientjes kost, maar goed dat is helaas een feit en verandert nu niets.

Mvg,
Michiel
  #6  
Oud 16-08-09, 00:42
michielm michielm is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Standaard

Hallo,

Was ik weer, inmiddels firmware 3.0.1 er op. En ook niet, zelfde resultaat. Ik kan er echt geen logica uit halen. Mic stuk is toch stuk in mijn beleving en niet dit halve geklooi. Naja hoop dat hier wellicht iemand nog een idee over heeft...

Anders moet ik toch interne mic maar laten maken.

Mvg,
Michiel
  #7  
Oud 17-08-09, 17:02
ray139 ray139 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 2
Standaard Mic

Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem, mic laten vervangen en nu 1,5 week later weer geregeld geen mic. Het moet bijna wel iets softwarematigs zijn, tijdens het bellen hoort men mij niet. Maar als ik hem in de buurt van een speaker hou en shazam start vind hij wel het nummer dat speelt? En ook de voicerecorder app doet het soms wel en soms niet. Dus de mic pikt wel iets op al is het heel zacht.
Ik heb nog geen restore gedaan, ik heb hem van iemand overgenomen en ben bang dat hij na een restore helemaal niks meer doet. Misschien maar een keer door een handig persoon een restore laten uitvoeren.
Ik kan in ieder geval nog geen logica ontdekken in het wel en niet functioneren van de mic?!
  #8  
Oud 17-08-09, 17:08
michielm michielm is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray139 Bekijk bericht
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem, mic laten vervangen en nu 1,5 week later weer geregeld geen mic. Het moet bijna wel iets softwarematigs zijn, tijdens het bellen hoort men mij niet. Maar als ik hem in de buurt van een speaker hou en shazam start vind hij wel het nummer dat speelt? En ook de voicerecorder app doet het soms wel en soms niet. Dus de mic pikt wel iets op al is het heel zacht.
Ik heb nog geen restore gedaan, ik heb hem van iemand overgenomen en ben bang dat hij na een restore helemaal niks meer doet. Misschien maar een keer door een handig persoon een restore laten uitvoeren.
Ik kan in ieder geval nog geen logica ontdekken in het wel en niet functioneren van de mic?!
Wat je zou kunnen doen is een restore vanaf de telefoon, deze zal dan alles in "basis" terugbrengen. Je kan altijd via iTunes de laatste backup (incl. applicaties e.d.) terugzetten.

Let wel, ga niet direct applicaties installeren, omdat je anders de kans hebt dat het probleem zich weer voordoet. Ik heb telkens een paar uur dat het goed gaat en dan is het weer mis. Na een restart van de iPhone is het ook altijd goed. Alleen even later is het weer mis.

Groetjes,
Michiel
  #9  
Oud 17-08-09, 17:10
ray139 ray139 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 2
Standaard

Ok, en een restor op de iphone zelf? Is dat die 2 toetsen 10 sec indrukken?
  #10  
Oud 17-08-09, 17:13
michielm michielm is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Standaard

Update...:

De telefoon heeft inmiddels het 1,5 dag perfect gedaan. Wederom ineens is het weer mis. Ik kan me echt niet voorstellen dat het hardware is, om dit toch uit te sluiten heb ik een nieuwe interne mic besteld, die verwacht ik met een paar dagen c.q. week binnen te krijgen. Ik zal hem wel zelf vervangen, heb inmiddels genoeg telefoon gerepareerd en durf me er inmiddels wel aan te wagen zelf de iPhone te openen.

Het vreemde is dat wanneer ik een SIP bel programma of Skype open, dan is het DIRECT mis met de mic. Dus wanneer ik de telefoon weer opnieuw opstart is het goed en is het 50% kans dat het langer dan een paar uur blijft werken. Zodra ik dus Skype start, weg interne mic.

Ook is me opgevallen dat o.a. Skype wel geluid geeft van de andere kant, maar de andere kant hoord mij ten alle tijde niet, ook niet met externe mic (bijgeleverde headsetje, welke het dus wel doet op "gewoon" bellen).

Wellicht hier nog iemand ervaring/erkenning in...?

Mvg,
Michiel
  #11  
Oud 17-08-09, 17:20
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

De mic zal het in ieder geval niet zijn denk ik, dan denk ik eerder de flex van mic naar logic board.
  #12  
Oud 17-08-09, 17:22
michielm michielm is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray139 Bekijk bericht
Ok, en een restor op de iphone zelf? Is dat die 2 toetsen 10 sec indrukken?
Nee joh...

Optie 1 : op de iPhone : Instellingen, Algemeen, Stel opnieuw in, Wis alle inhoud en instellingen (het proces duurt wel 2 uur).

Optie 2 : Start iTunes, sluit de telefoon aan, en klik op de aangesloten iPhone (links). Vervolgens is er een knop "Herstellen". Let wel iTunes zal automatisch firmware 3.0.1 installeren.

Let wel : een gejailbreakte telefoon zal in de 2e optie weer standaard "Apple" worden.

Om te jailbreaken kijk op de volgende link : https://forum.iculture.nl/f14/i...ws-fw-3-x.html

Voor Windows welliswaar.

Mvg,
Michiel
  #13  
Oud 17-08-09, 17:24
michielm michielm is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
De mic zal het in ieder geval niet zijn denk ik, dan denk ik eerder de flex van mic naar logic board.
Dat zou mooi zijn, want die zit er standaard aan vast.

Even over de Logic Board, dat zal dus een ramp zijn als het dat is. Want dat lijkt me niet bepaald repareerbaar. Wat dan...?
  #14  
Oud 17-08-09, 17:26
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Het ligt er natuurlijk aan wat er precies met het logic board is, als daar iets mee is. Reparaties hieraan zijn inderdaad beperkt.

Wat betreft die flex waar ik het over had, ik doelde eigenlijk op de FPC waaraan de dock-connector ook zit. Niet dat kleine kabeltje aan de mic zelf.
  #15  
Oud 17-08-09, 17:30
michielm michielm is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Het ligt er natuurlijk aan wat er precies met het logic board is, als daar iets mee is. Reparaties hieraan zijn inderdaad beperkt.

Wat betreft die flex waar ik het over had, ik doelde eigenlijk op de FPC waaraan de dock-connector ook zit. Niet dat kleine kabeltje aan de mic zelf.
Ahh... ok... ...

Dat lijkt me ook logischer, aangezien daar ook "beweging" is. De mic zit stil en daar zit ik niet aan, maar de kabel gaat er wel in en uit.

Ik heb nu even geen tijd, sta op punt van vertrek, maar zal er later vanavond eens naar kijken. En hoe de iPhone precies in elkaar zit, daar zie ik ook wel mogelijkheden in. SMD solderen e.d. is voor mij geen probleem. Garantie kan ik toch niet claimen, en als ik dat wil moet ik naar Italië, mij te ver.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hardware: Alternatief voor interne gps iphone 3gs tobsie iPhone Navigatie 6 18-06-11 11:51
Interne Controle iPhone voor doorsturen Dynafix kal_el Orange 9 02-11-09 13:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:03.