iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tabbladen met onzichtbare bladwijzers :S (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/41900-tabbladen-onzichtbare-bladwijzers-s.html)

Vincent86 17-08-09 20:45

Tabbladen met onzichtbare bladwijzers :S
 
Hallo,

Ik weet niet meer precies wanneer het nou gebeurd is, maar ik heb iig allemaal onzichtbare iconen en ik zou echt niet weten wat ik fout heb gedaan. Heb mn iphone geupdate naar 3.0.1 en weer op 3.0 gehad maar dat maakte allemaal niet uit. Ik kan ze allemaal wel gewoon verwijderen maar dan komen ze daarna gewoon weer terug als ik bv mn phone weer uit en aan zet.

Iemand een idee hoe ik hier vanaf kom? Aangezien ik ook de ene keer wel en de andere keer geen apps kan installeren is dit echt zwaar irritant.

Alvast bedankt,

Mvg Vincent Roos

Timmeh_ 17-08-09 21:21

Heb je iBlank (Cydia) al geïnstalleerd? Daarin zit een functie 'Delete icons' welke alle onzichtbare iconen verwijderd. Ook al zijn de onzichtbare niet van iBlank, lijkt me het proberen waard ;)

Vincent86 17-08-09 21:44

Bedankt voor je reactie! Heb iBlank geinstalleerd en jouw instructies opgevolgd. Maar als ik op 'delete icons' druk vraagt ie: This function will remove all blank icons created using iBlank on this device. Individual blank icons can be deleted in ''wiggle'' mode through the springboard. Do you want to continue? En als ik dan op Yes druk zegt ie: All blank icons created with iBlank successfully deleted. Remaining blank icons were most likely not created using iBlank. Als ik dan op ok druk en terug ga naar mn hoofdscherm, dan is er niks verdwenen helaas...

Timmeh_ 17-08-09 21:49

Weten we dat ook weer ;)
Heb je een soortgelijk programma geïnstalleerd? Een programma om onzichtbare iconen mee te creëren?

En wat je ook nog kan proberen:
via SSH naar private/var/mobile/library/webclips gaan en kijken of je daar de onzichtbare iconen kan verwijderen.

Vincent86 17-08-09 21:58

Nee ik heb geen soorgelijk programma gebruikt..
Maar ik probeerde al een SSH verbinding tot stand te laten komen maar dat werkt nou ook ineens niet meer :S.
Heb WinSCP gebruikt, heb op mn iphone Toggle SSH op Enable gezet, en bij WinSCP netjes mn ip adres ingevuld van mn iphone. Maar toch zegt ie netwerkfout: Verbinding geweigerd. Moet je pc trouwens ook Wi-Fi hebben of mag die ook gewoon met een netwerk aansluiting werken (SSH verbinding)?Nog enig idee?

Timmeh_ 17-08-09 22:17

Nee, je moet Wi-Fi hebben. Anders kan je DiskAid downloaden, dan kan je 'SSH'en' via USB.

EDIT
Sommige theme's maken ook onzichtbare iconen aan. Ga toch nog even je Packages-lijst in Cydia na.


Vincent86 17-08-09 22:51

Zooo dat is chill!Eindelijk!!Ik moest al die weet ik hoeveel webclips weggooien, maar dat duurde me ff te lang om ze stuk voor stuk te doen. Dus heb ik een nieuwe map aangemaakt in de Library, WebClips1. En die andere webclips map weggegooid. Webclips1 weer gerenamed, ff geboot en klaar:D!Helemaal toppie man!Super bedankt!Heb hier echt moeilijk lang mee gelopen haha!

Rogier_s 06-02-13 22:50

Thnx voor de oplossing via cyberduck op de Mac ssh in mijn iphone gedaan en alle blank webclips gewist!! Top


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:53.