iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Langere vibratie bij ontvangen sms (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/4201-langere-vibratie-ontvangen-sms.html)

chonazz 27-12-07 16:49

Langere vibratie bij ontvangen sms
 
Ik had er hier al eens een topic overgelezen denk ik.
Maar ben nu al een hele tijd aan het zoeken, en vind niks.

Is er een manier om je iphone langer of meermaals te laten vibreren als je een sms ontvangt?

Groeten
JOnas

geryd 27-12-07 21:35

jep, deze manier bestaat inderdaad.

via SSH op je iPhone inloggen (bvb cyberduck op OSX, iBrick op windhoos)

gaan naar de locatie:
/System/Library/Frameworks/Celestial.framework/SystemSoundVibrationPatterns.plist

dat bestandje downloaden, en converteren vaan hex naar text via:
Convert Apple Property list from binary to text XML

dan krijg open je dat bestand in texteditor ofzo en pas je het volgende aan:

<key>Default</key>

<dict>

<key>Intensity</key>

<real>1</real>

<key>OffDuration</key>

<real>0.10000000000000001</real>

<key>OnDuration</key>

<real>0.40000000000000002</real>

<key>TotalDuration</key>

<real>0.5</real>

</dict>

wat in het vet staat is de waarde die je kan aanpassen, ikzelf heb er dat van gemaakt:
<real>2.60000000000000002</real> en de iPhone trilt zo'n 2,5 à 3 seconden.

bron:
HOw to Make Your SMS Alert Vibrate Longer. :) - Hackint0sh

iFonzie 28-12-07 18:08

Bedankt hiervoor :D komt goed van pas.

blaugrana 02-01-08 11:17

Heb precies zoals hierboven gedaan, phone ook al herstart, maar hij trilt niet langer...

geryd 02-01-08 11:19

het werkt enkel als je het op de standaard tril instellingen hebt staan.

bij mij trilt hij mooi langer :-)

Ganky6 13-01-08 17:51

Kan iemand het hierboven beschreven gedoe maken en dan de lengte op 2.5 seconde zetten en dan hier plaatsen als plist bestand? Ik weet niet hoe dit moet. De applicatie die hierboven staat bestaat niet meer

Destiny 14-01-08 17:01

Die site ligt er al een dag uit en ik wil graag mijn springboard.strings bestand aanpassen.
Zou iemand a.u.b. even het XML bestand willen posten

depl0y 15-01-08 11:57

Misschien is dit ook wel een handige applicatie, zorgt er voor dat de telefoon blijft natrillen als je een SMS hebt ofzo.

cre.ations.net - Blog entry: SMSNotify - keeps your iPhone vibrating when there's an unread SMS

croiman 19-01-08 23:37

SMSnotifier is te installeren via installer van de source copycoders. om de 15sec trilt je iphone bij een niet gelezen SMS,
daarbij nog een extra app: taskbar notifier, een ballon in je statusbar bij een ongelezen sms, en een enveloppe bij ongelezen email in je statusbar, ook van de copycoders source, werkt perfect

macmichael 20-01-08 02:04

Ik heb smsnotifier er snel weer af gehaald. Als je in een bespreking zit en je telefoon trilt elke 15 seconden dan is dat meestal heel irritant. Tenzij de bespreking erg saai is en de telefoon zit in je broekzak. Taskbar notifier is wel cool.

croiman 20-01-08 02:09

is toch fijn als je iphone in je broekzak ligt te trillen? lol, dan weet je dat em nog werkt lol

mathphone 20-01-08 19:38

hallo, ik heb dus alles gedaan zoals jullie, 2.6000.. Ik sla het op, verwijder het bestand uit men iphone en zet het andere bestand ( waar 2.60000 instaat ) op men iphone! Sluit het programma, reboot mijn iphone, probeer een sms en trilt niet langer!
Weet er iemand meer??

MVG Mathieu

croiman 20-01-08 20:22

probeer op te lossen door smsnotifier te installeren via installer van de source STE packaging en/of natetrue

mathphone 20-01-08 20:26

dank je voor je reactie, maar bij smsnotifier, trilt het om de 15 sec, dus als ik slaap dan blijft dat trillen tot s'morgens vroeg? dan is men batterij leeg bij wijze van spreken? Of heb ik het verkeerd voor?

GRTZ

macfreaker 20-01-08 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mathphone (Bericht 44607)
dank je voor je reactie, maar bij smsnotifier, trilt het om de 15 sec, dus als ik slaap dan blijft dat trillen tot s'morgens vroeg? dan is men batterij leeg bij wijze van spreken? Of heb ik het verkeerd voor?

Ja , dat zou wel eens kunnen. Anders gewoon de phone uitzetten.

stephenvis 20-01-08 21:02

Is er geen mogelijkheid om hem harder te laten trillen, vind ik handig anders is indd mijn batterji op :)

Steph

mathphone 21-01-08 20:41

hallo allemaal, ik kan dus nog steeds niet men sms'n langer laten trillen daarom zet ik even stap voor stap wat ik doe en kunnen jullie miss mijn fout herkennen?

1. Ik ga naar de locatie die is aangegeven en doe een back up van dat bestand!
2. Convert Apple Property list from binary to text XML ga naar deze site en converteer het bestand op men bureaublad!
3. Ik open dit bestand in wordpad! Verander de waarde zoals in het voorbeeld en druk op opslaan!
4. Ik open winscp, verwijderd het bestand en sleep het goeie ( met de verandere waarde erin)
5. sluit winscp af
6. reboot men iphone
7. niet langer trillen :(

Hoop dat iemand meer hulp weet want dit is het enige wat ik nu nog graag zou hebben op men iphone ;)

THX

sic139 21-01-08 21:15

heb je de extensie terug veranderd na het opslaan met wordpad?

croiman 21-01-08 21:30

nu is er een update uitgekomen van deze avond van customize, daar staat in trillen in met 3 verschillende menus, sms bellen en alarm, volledig t trillen in te stellen zoals je t wilt.

mathphone 21-01-08 21:41

staat die gewoon ook bij installer dan?

thx

mathphone 21-01-08 21:46

De extensis bleven toch het zelfde? En ja ze staan gelijk zoals ik ze uit men iphone heb gehaald :s

grtz

croiman 21-01-08 22:32

met de laatste update van customize kun je t trillen van je gsm bij sms, bellen en alarm aanpassen.

Mauske 16-02-08 23:43

Dit werkt volgens mij niet in 1.1.3.
Hier niet in ieder geval...

Weet iemand nog een andere manier ?

croiman 17-02-08 11:37

anders zelf aanpassen????? de plist.
Heb tgedaan de plist in 113 aangepast, heb er een nieuwe topic van gemaakt : smsnotify voor 1.1.3.
deze zal dus werken.

croiman 19-02-08 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mathphone (Bericht 44607)
dank je voor je reactie, maar bij smsnotifier, trilt het om de 15 sec, dus als ik slaap dan blijft dat trillen tot s'morgens vroeg? dan is men batterij leeg bij wijze van spreken? Of heb ik het verkeerd voor?

GRTZ

kunt de waarde na t installeren nog veranderen van die 15sec als je da wil

truckdiver 19-02-08 21:40

hier is een tut voor windhoos gebruikers met fotootjes bij
iClarified - iPhone - How to Make iPhone SMS Alert Vibrate Longer Using Windows

iScorpio 24-07-08 13:38

Iemand een idee waar ik dit alles kan instellen in de 2.0 firmware?

Ik had via Cydia een optie geïnstalleerd om het trillen langer te hebben. Ik heb daarna de optie toch maar weer ge-deïnstalleerd maar nu trilt hij helemaal niet meer.

Ik maak dit wel vaken mee dat programma's die ik installeer via Cydia geen backup aanmaken om zodoende de originele instellingen terug te kunnen zetten naar een de-installatie. Zeer slecht. De originele bestanden worden vervangen door een aangepaste en haal je de software weer weg wordt gewoon het aangepaste bestand verwijdert en heb je niks meer!!!

iScorpio 24-07-08 13:53

Update:
Het betreffende bestand (SystemSoundVibrationPatterns.plist) staat nu in "/System/Library/PrivateFrameworks/Celestial.framework/"

Het originele bestand was niet weg maar was niet hernoemd naar zijn originele naam na de un-install. Zeer slecht van diegene die het programma heeft geschreven!

Dit heb ik er nu van gemaakt:

<key>Default</key>

<dict>

<key>Intensity</key>

<real>1</real>

<key>OffDuration</key>

<real>0.4</real>

<key>OnDuration</key>

<real>2.0</real>

<key>OffDuration</key>

<real>0.4</real>

<key>OnDuration</key>

<real>2.0</real>

<key>TotalDuration</key>

<real>4.8</real>

</dict>

Rasz 02-08-08 11:13

Ik weet niet hoe ik SSH moet gebruiken en van de Wiki wordt ik ook niet veel wijzer, zou iemand mij op een andere manier uit kunnen leggen hoe dat ik mijn telefoon langer kan laten trillen na een sms.

Heb US 4GB firm:2.0 (heb m nu 1 week)

iScorpio 02-08-08 11:22

Rasz, heb je de zoek optie al eens geprobeerd op dit forum. Gewoon 'openssh' (zonder de komma's) ingeven.

Voorbeeld onderwerp is: https://forum.iculture.nl/f59/i...8-openssh.html

Rasz 02-08-08 11:23

Is Openssh het zelfde als SSH (ja ik weet het ben nog een broekie)

iScorpio 02-08-08 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rasz (Bericht 158680)
Is Openssh het zelfde als SSH (ja ik weet het ben nog een broekie)

Om via bv. WinSCP toegang te krijgen tot je iPhone moet je op de iPhone OpenSSH hebben draaien.

Probeer eerst eens te zoeken op het forum voordat je allemaal vragen hier gaat stellen.

Rasz 02-08-08 12:11

Ik heb het nu gevonden, maar nu trilt hij helemaal niet meer als ik een sms heb gekregen. Ook niet bij de update van Scorpisoft.. Ook als ik de back up er weer op zet..

Bomans 02-08-08 12:30

Heb je je telefoon herstart nadat je het bestand vervangen hebt?

Rasz 02-08-08 12:38

Ja, maar waarschijnlijk heb ik het origneel er weer terug gezet, of iets fouts verandert.
Ik heb nu van de hackintosh site gekopieerd en even kijken of hij het nu wel doen..

Edit: Nee hij trilt nog steeds niet als ik een sms krijg..

Rasz 02-08-08 12:54

Geen tril meer bij sms
 
Ik heb na een verandering aan een bestand in mijn iphone geen tril meer bij mijn sms.
Ik had nu deze vraag:

Zou iemand [die een iphone 1 gen heeft met fw 2.0] het volgende bestand kunnen uploaden, omdat mijn iphone geen tril meer geeft.
Graag het origneel of het gemodificeerde bestand.
Het staat op de volgende plaats.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 152235)
Update:
Het betreffende bestand (SystemSoundVibrationPatterns.plist) staat nu in "/System/Library/PrivateFrameworks/Celestial.framework/"

mod edit: bericht even hier heen verplaatst.

iScorpio 02-08-08 13:29

Op verzoek: http://www.micheldeboer.nl/iphone/Sy...Patterns.plist

Rasz 02-08-08 13:45

Heel erg bedankt! hij doet het nu en hij is helemaal super!

Als ik nog iets terug kan doen ooit;)

Rasz 18-09-08 13:00

http://vietserver.info/plist/ is een nieuwe site om ze te converten

jelmerbosma 19-09-08 17:44

ik kan smsnotifier niet vinden bij installer enig idee waar ik moet zoeken?
en hij geeft steeds:

ERROR

can't find host

hoe kan ik dat verhelpen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:11.