//

Onmogelijk te activeren op 3GS...???

Onmogelijk te activeren op 3GS...??? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond, Ben nu een tijdje in bezit van een iPhone 3GS met een zakelijk KPN abo, naar volle tevredenheid. Ik had tethering destijds geactiveerd via ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-08-09, 00:25
Sharky Sharky is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 39
Red face Onmogelijk te activeren op 3GS...???

Goedenavond,

Ben nu een tijdje in bezit van een iPhone 3GS met een zakelijk KPN abo, naar volle tevredenheid. Ik had tethering destijds geactiveerd via de installer op help.BenM.at. Alles werkte naar tevredenheid en zelf MMS werkte, hoewel ik dat nooit gebruik.

Ik gebruikte tethering alleen op de laptop waarmee ik de iPhone destijds ook geactiveerd heb.

Tijdens mijn vakantie heb ik geprobeerd een tethering verbinding op te bouwen met de PC (XP) aan boord van mijn boot. Ik activeerde Tethering in het netwerkinstellingen menu, iPhone aangesloten via USB, iTunes stond aan. De PC gaf een melding van een iPhone modem op de USB poort en toen was het feest ineens afgelopen... Het complete tetheringmenu is sindsdien uit mijn iPhone verdwenen en ik krijg het met geen enkele mogelijkheid meer geactiveerd...

Ik heb dit forum doorgespit en veel gezocht via Google maar kom er gewoon niet meer uit... De installer van benm.at heb ik al tig keer gedraaid en mijn telefoon elke keer gereboot. Ook heb ik via iTunes het kpn.ipcc bestand geinstalleerd. MMS werkt nog steeds goed en als bonus heb ik nu een irritant KPN logo linksboven in mijn scherm... Maar geen tethering optie onder netwerkinstelling....

Ik ben inmiddels (min of meer per ongeluk) over gegaan op OS 3.01, maar ook dit biedt geen soelaas...

Wie heeft voor mij de werkende oplossing? Het is niet dat mijn leven er vanaf hangt, maar ik wil het gewoon graag allemaal werkend hebben

Groet,
Sharky
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-08-09, 09:28
Sharky Sharky is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 39
Angry

Even een kleine update:

Het is me eindelijk gelukt om het Tethering menu weer (even) terug te krijgen op mijn telefoon via deze Iphone mobile config files site.

Hoopvol m'n iPhone aangesloten op mijn laptop en Tethering geactiveerd... Windows XP maakt vervolgens het USB geluid dat er iets nieuws gevonden is om vervolgens een paar seconden later weer het geluid te maken dat er iets van de USB is afgekoppeld... 5 seconden later is weer het hele Tethering menu uit m'n iPhone verdwenen...

Hier wordt je toch niet goed van???????

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben!?

Iemand al de ultieme tip?

Groet,
Sharky
  #3  
Oud 20-08-09, 10:12
Sharky Sharky is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 39
Unhappy

Nog een update:

Het lijkt er nu op dat de hierboven genoemde mobileconfig de enige mogelijkheid is om mijn Tethering menu te activeren. Tethering werkt daarna ook. Echter MMS werkt niet omdat de juiste gegevens door deze mobileconfig niet worden ingevuld... Als ik deze handmatig verander en tethering activeer en de telefoon aansluit aan de computer verdwijnt het tethering direct weer....

Het is nu dus of Tethering óf MMS en niet allebei...
In principe gebruik ik MMS erg weinig, maar als het er op zit wil ik dat het werkt...

Sharky
  #4  
Oud 20-08-09, 10:23
Los Robbos Los Robbos is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 15
Standaard

Heb je deze..
http://caspermansveld.onlineip.nl/nl_tmob.mobileconfig

ook al geprobeerd?
is wel de T-mobile config, maar mischien helpt ie je op weg.
  #5  
Oud 22-08-09, 18:07
Sharky Sharky is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 39
Standaard

Na verschillende testen ben ik er nu achtergekomen dat de enige manier waarop ik het Tethering menu werkend kan activeren is dmv het downloaden van een mobileconfig file (per mail of met Safari).

In al deze files staan de MMS settings voor KPN dan verkeerd. Tethering werkt wel, maar op het moment dat je ook maar iets aan de MMS settings veranderd verdwijnt het menu bij de eerst volgende connectie...

Ik ben dus op zoek naar de juiste mobileconfig file die wel de goede settings voor KPN heeft. Het gaat ook alleen maar om het item "APN", de meeste mobileconfig files zetten daar "internet" neer terwijl het "portalmmm.nl" moet zijn.

Wie weet raad of wie weet hoe je zelf een mobileconfig file moet maken??

Groet,
Sharky
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Activeren iPhone 3Gs Nathaniel Unlock 4 25-09-10 19:02
iPhone: Activeren Iphone 3gs FW 4.0 Mirrage Jailbreak 0 15-09-10 19:29
iPhone: Help 3gs 4.0 activeren nmgn1978 Jailbreak 1 03-09-10 19:12
iPhone: Iphone 3Gs activeren (o2) John23 Jailbreak 2 30-05-10 21:19
iPhone 3GS: Activeren iPhone 3GS F&E Unlock 1 03-05-10 17:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:39.