//

Wat zijn nou de voordelen van een MobileMe account?

Wat zijn nou de voordelen van een MobileMe account? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Tja, MobileMe kost wat geld en dat kan je ook vervangen door allerlei gratis oplossingen. Maar die gratis oplossingen zijn wel wat gedoe. Als iemand ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 26-08-09, 10:34
beakerflo beakerflo is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Voorburg
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar beakerflo
Standaard

Tja, MobileMe kost wat geld en dat kan je ook vervangen door allerlei gratis oplossingen. Maar die gratis oplossingen zijn wel wat gedoe. Als iemand nou iets zoekt wat gewoon eenvoudig werkt zonder allerlei tussenoplossingetjes en foefjes dan kan je makkelijk MobileMe gebruiken. Moet je inderdaad wel een bedrag per jaar betalen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 26-08-09, 10:41
Caminada Caminada is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

Heb nu ruim een maand een proefabonnement met MobileMe. Was ook benieuwd naar de toegevoegde waarde van MM.

Ik zie er geen toegevoegde waarde in. iDisk is traag, heeel traag. Via de browser is, volgens mij, niet erg praktisch en het mounten van de iDisk in een windows omgeving is volstrekt kansloos. Het uploaden vanuit de iPhone vanuit bv de fotobibliotheek direct naar iDisk werkt al helemaal niet. Er zijn voldoende alternatieven die beter en goedkoper zijn.

Syncen kan allemaal gratis en volledig push met Google. Contacten en agenda via activesync exchange (outlook sync is niet nodig, is een omweg). Met GPush sinds kort ook volledig push mail van GMail.

Blijft alleen 'find my phone' over. Aangezien jij een jailbreak hebt zijn er betere alternatieven. Dus ook geen toegevoegde waarde.

Ik zie niet in waarom je hiervoor zou gaan betalen. Weer een extra emailadres, lijst contacten en een agenda. Zo blijf je forwarden/syncen.
  #43  
Oud 26-08-09, 10:46
beakerflo beakerflo is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Voorburg
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar beakerflo
Standaard

Ik forward mijn G-mail, persoonlijk mailadres naar MobileMe en handel daar alle mail af en vind het prima werken. Heb nu 1 plek waar ik mail, agenda en contacten beheer.

Als ik een puntje aanmaak in mijn webversie van mijn agenda dan staat het in 20sec ook gewoon in mijn iPhone en vica versa.

Nogmaals:
Natuurlijk zijn er gratis alternatieven, maar het is zo'n gedoe. Dat tooltje voor dat, dit tooltje voor dit en dan werkt het allemaal met allerlei verschillende partijen. Pf. Vermoeiend. Bij mij werkt het in 1x en met alles op dezelfde manier.

Uploaden naar iDisk werkt inderdaad niet, maar uploaden vanuit je iPhone fotobieb naar bepaalde plekken zal met weinig dingen werken.
  #44  
Oud 26-08-09, 10:48
marcelca marcelca is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Almere
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joldemans Bekijk bericht
Ik gebruikte eerst ook de google agenda in combinatie met Outlook, maar ik vind het eigenlijk geen fijn programma. Ik heb hem momenteel wel in gebruik voor de mail van m'n bedrijf, maar daar zoek ik eigenlijk ook nog een andere oplossing voor.

Het feit dat je je agenda offline zou kunnen raadplegen heeft google ook al wat op gevonden, namelijk Google Gears Deze bewaard je mail ook lokaal zodat je deze wel gewoon in de webapp kunt bekijken. Nog een leuke bijkomstigheid van Gears is de locatievoorziening. Kijk maar eens naar Google Latitude
Ok...

Dat google een oplossing heeft voor offline je agenda bekijken is misschien wel handig maar waarom zou je niet automatisch laten syncen met de agenda die standaard in de iphone zit, door de push word ie continue up-to-date gehouden

vind persoonlijk de agenda van de iphone prima werken, ok smaken verschillen maar dat zal je altijd houden
  #45  
Oud 26-08-09, 10:57
marcelca marcelca is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Almere
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beakerflo Bekijk bericht
Ik forward mijn G-mail, persoonlijk mailadres naar MobileMe en handel daar alle mail af en vind het prima werken. Heb nu 1 plek waar ik mail, agenda en contacten beheer.

Als ik een puntje aanmaak in mijn webversie van mijn agenda dan staat het in 20sec ook gewoon in mijn iPhone en vica versa.

Nogmaals:
Natuurlijk zijn er gratis alternatieven, maar het is zo'n gedoe. Dat tooltje voor dat, dit tooltje voor dit en dan werkt het allemaal met allerlei verschillende partijen. Pf. Vermoeiend. Bij mij werkt het in 1x en met alles op dezelfde manier.

Uploaden naar iDisk werkt inderdaad niet, maar uploaden vanuit je iPhone fotobieb naar bepaalde plekken zal met weinig dingen werken.

Ik ben absoluut geen iwzzkid, maar een kind kan de was doen...

heeft niets te maken met tooltje voor dit en tooltje voor dat...

het enige tooltje wat ik gebruik is om outlook met google calender te laten syncen automatisch, de rest van de functianaliteit zit gewoon in je iphone, ik had dit gevonden en had binnen 5 minuten alles werkend, en ook hiermee zodra ik iets verander, in de computer,iphone of online in de google calender staat het binnen een paar seconden bij alle partijen erin..


ik heb zelf mobileme geprobeerd maar heeft voor mij totaal geen meerwaarde, maar alles voorop gesteld ieder moet voor zich weten wat ie gebruikt, smaken verschillen nou eenmaal..

mobileme werkte ook goed, alleen ik vind 79,- per jaar betalen voor mijn agenda te laten syncen ( dat is het enige wat ik nodig had ) terwijl het net zo en makkelijk ook gratis kan vind ik zonde.
  #46  
Oud 26-08-09, 10:58
joldemans joldemans is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcelca Bekijk bericht
Ok...

Dat google een oplossing heeft voor offline je agenda bekijken is misschien wel handig maar waarom zou je niet automatisch laten syncen met de agenda die standaard in de iphone zit, door de push word ie continue up-to-date gehouden

vind persoonlijk de agenda van de iphone prima werken, ok smaken verschillen maar dat zal je altijd houden

Ik gebruik ook wel de agenda van de iphone, of eigenlijk die van pocket informant, maar die sync ik direct met google zonder tussenkomst van outlook. Maar mijn punt was dat je outlook niet meer nodig hebt als je toch altijd je google agenda zowel on- als offline kunt bekijken.
  #47  
Oud 26-08-09, 11:11
marcelca marcelca is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Almere
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joldemans Bekijk bericht
Ik gebruik ook wel de agenda van de iphone, of eigenlijk die van pocket informant, maar die sync ik direct met google zonder tussenkomst van outlook. Maar mijn punt was dat je outlook niet meer nodig hebt als je toch altijd je google agenda zowel on- als offline kunt bekijken.

Ok ik begrijp het, wij gebruiken outlook nog omdat er ook nog een HTC TYTN II in huis is en die synct met outlook via activesync...

wat een gesync eigenlijk allemaal


mijn phone die synct inderdaad ook zonder tussenkomst van outlook met google, dat extra tooltje gebruik ik alleen maar om mijn outlook met google te syncen
  #48  
Oud 27-10-09, 12:13
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

wie o wie heeft de perfecte agenda synchronisatie programma die ik kan gebruiken? heb al 1 voor contacten en heb alleen agenda nog nodig voor als ik weer wil herstellen.

Groeteee
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #49  
Oud 27-10-09, 12:41
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

tja dit kan met google ook geloof ik, of mobileme ff trial versie nemen
  #50  
Oud 27-10-09, 16:58
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

met google .. wat
  #51  
Oud 27-10-09, 21:40
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ow haha nee bedoel natuurlijk Gmail
Daar kun je dacht ik je agenda en je contacten mee syncen
  #52  
Oud 27-10-09, 22:01
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Gmail is een mail service.

Je bedoelt misschien Google Sync?

Google Sync on your mobile phone
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #53  
Oud 27-10-09, 22:10
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Ja dat bedoel ik idd. Maar dat wist je dus al dus is waarschijnlijk niet wat je zoekt ???
  #54  
Oud 04-12-09, 01:36
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Ja dat werkt bij mij niet, als ik dan naar die site ga op me iphone staat er apparaat niet ondersteund, maar wat ik me afvroeg is als ik die MobileMe account trial pak. Stopt die na 60 dagen of gaat ie dan verder in een echt account ( wat ik dus eigenlijk niet wil ).
  #55  
Oud 04-12-09, 10:38
digimate digimate is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Harderwijk
Berichten: 6
Standaard

Je moet het zelf stoppen anders zit je er, dacht ik te weten, aan vast.
  #56  
Oud 04-12-09, 10:39
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

je krijgt in de laatse week van je trial periode (dacht) twee keer een bericht dat je trial periode ten einde loopt. Dua dan kun je je trial stoppen. Doe je dat niet, j dan wordt die automatisch omgezet en wordt er 80 euro van je CC afgehaald.

Ik ben echt zeer tevreden over mobile me. Vind het nog steeds duur hoor, en zeker voor waar ik het voor gebruik, namelijk een mail adres, en de sync van me agenda's, contacten en mails, de idisk en de library is handig ook icm QuickOffice om bestanden te raadplegen vanaf je iPhone, of als een soort van backup is het handig. En om grote bestanden te delen met vroienden / familie is mobile me een uitkomst. Maar dat voor 80 euro ach ja, ik ben blij dak me iig nooit meer zorgen hoef te maken om me contacten, want god, wat was ik die vaak kwijt en me agenda pffff
  #57  
Oud 04-12-09, 10:39
beakerflo beakerflo is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Voorburg
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar beakerflo
Standaard

Dit klopt niet.
Je moet tenslotte iets aanschaffen om er verder mee te gaan.
Je krijgt gewoon de melding dat je over moet gaan op aanschaf om verder te mogen gebruiken en anders word je er uit gegooid. geen toegang tot je mail dus.

Als je eenmaal hebt aangeschaft met je creditcard dan wordt deze onthouden en inderdaad elk jaar weer verlengd tot je het opzegt.
  #58  
Oud 04-12-09, 10:41
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digimate Bekijk bericht
Je moet het zelf stoppen anders zit je er, dacht ik te weten, aan vast.
Nja je zit natuurlijk nergens aan vast, je hebt alleen 80 euro betaald
  #59  
Oud 04-12-09, 10:44
beakerflo beakerflo is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Voorburg
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar beakerflo
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Nja je zit natuurlijk nergens aan vast, je hebt alleen 80 euro betaald
Lezen!
Citaat:
als ik die MobileMe account trial pak
nog niets betaald dus.
  #60  
Oud 04-12-09, 10:54
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ja duh, maar dan moet jij ff beter lezen want digimate zegt:
Je moet het zelf stoppen anders zit je er, dacht ik te weten, aan vast.
ja? Daar reageer ik op met:
je zit natuurlijk nergens aan vast dan, je hebt alleen die 80 euro betaald!!!!!!!!!
Dus dat is NAAAAA die trial periode waar we dan over praten.

Mja dar gaat t hier verder niet om...
Ik hoefde totaal geen actie te ondernemen, heb die mails langs me heen laten gaan omdat ik MM wilde houden, en het werd gewoon automatisch verlengd.

Hier de mail, athans een stukje ervan:
If you want to change any of your account details or cancel your subscription, open a web browser, log in to MobileMe, and go to the Account section.

Als je m dus niet cancel, wordt hij automatisch verlengd.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De voordelen van het kopen van een Iphone 4 in België FreezyFreeze Koopinformatie België 8 08-10-10 10:13
Mac OS X: iTunes account (hotmail) omzetten naar mobileme account MichaelJ iTunes 0 28-07-10 13:08
Hoe zit het nou met de aanschaf van een Ipad??? Anneke PP iPad algemeen 9 25-07-10 21:15
ja wat moet je hier nou van zeggen 3g shine:P kuradius Chat en geruchten 10 28-08-09 16:49
Is er wel een oplossing nou? Als je terug gaat naar 1.1.2 van 1.1.3 isyan68 Archief 5 11-02-08 19:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:13.