iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Accu 3GS problematisch (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/42326-accu-3gs-problematisch.html)

beckytje86 24-08-09 12:47

Accu 3GS problematisch
 
Beste forumlezers,

Ik heb eind vorige maand een nieuw 3GS toestel aangeschaft.
Hij is ondertussen al twee maal opgestuurd naar Apple (Dynafix dus).
Telkens onder herstelling: software update . Ik heb al allerhande zaken geprobeerd van nieuwe simkaart tot updates/resets, batterij testen...
Mijn accu houdt het vlak na de reset wel uit, als ik hem de tweede maal terug oplaadt houdt hij het nog geen vier uur uit in stand by. Als ik mijn telefoonfunctie uitzet (dus vliegtuigmodus) houdt de accu het wel uit..
Als ik hem gebruik staat push af, 3G af, Wi-Fi af ... Vaak voelt de accu ook erg warm aan als ik apps installeer of mail ...
Ligt dit aan de software? (Ik heb nochtans de 3.0.1) Mobistar wil mij niet verder helpen, ze kunnen enkel de telefoon opsturen (dit heb ik al twee maal gedaan, zonder resultaat, ik heb ook al brief bijgevoegd met mijn klachten maar dit zonder succes)...

Wat kan ik doen om mijn toestel om te ruilen of zou jailbreaken helpen dit probleem te voorkomen? Weten jullie oplossingen?

Alvast bedankt,
Groetjes
een ontevreden en teleurgestelde iphone gebruiker ...

Yakuzi 24-08-09 12:54

Heb jij tijdens het herstellen ook geprobeerd om hem als een nieuwe telefoon in te stellen? Dit schijnt ook vaak te helpen, je bent dan alleen je smsjes en je instellingen kwijt. Bij de "Ervaringen"forum kan je lezen over het batterijduur probleem

evmw 24-08-09 12:54

Als hij zonder SIM niet snel leegloopt is het meestal een software probleem. Aangezien dit blijkbaar hersteld is (en doe dat anders zelf even via iTunes > Restore) kan het wellicht een probleem van je SIM kaart zijn.

kal_el 24-08-09 12:54

velen vertellen ook dat na een tijdje de batterij het beter doet, ze moet als het ware "wakker" worden :-)

evmw 24-08-09 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 342297)
velen vertellen ook dat na een tijdje de batterij het beter doet, ze moet als het ware "wakker" worden :-)

Dat de iPhone ook warm wordt geeft al aan dat dit het niet kan zijn.

beckytje86 24-08-09 13:23

hoi ,

ja ik heb hier alles al over gelezen...en ik heb al drie nieuwe simkaarten geprobeerd..ik heb ook al meermaals gereset en bij apple hebben ze ook telkens mijn software verwijderd en em dan terug gestuurd. Maar het probleem blijft zich telkens voordoen van zodra ik meer apps installeer of ik mijn accounts instel (push staat af).
. Vb. Vannacht ging ik slapen, hij was 100procent opgeladen, (Wi-Fi af, push af, 3G af , enkel phone op) tegen de ochtend was hij volledig plat . Bij het gebruik en zowel stand by stond : 7 uur 12min (wat dus wil zeggen dat hij zogezegd ganse nacht in gebruik was)...

Het lijkt erop van zodra ik mijn apps of mail installeer dat heel de boel tilt slaat...ook al gebruik ik geen internet of apps..

groetjes

birdman 06-09-09 13:14

Ik heb sinds een week met mijn 3gs batterij problemen. Hij loopt heel snel leeg. Binnen een half uur van 100% naar 79%. Al twee keer geheel nieuw geinstalleerd als nieuwe iPhone en dus niet de reservekopie teruggezet. Mijn batterij probleem blijft zelfs met geen apps, email accounts, geïnstalleerd. Ik vermoed dat we een hardware/batterij probleem hebben en zal hem binnenkort gaan aanbieden ter reparatie. Zal wel weken gaan duren :-(

groet
Hans

putiwan 07-09-09 18:38

Ik heb de oplossing voor dit probleem al eens gepost. Nog een maal: zet eens zowel uw push, fetch EN "berichtgeving" of "notification" int Engels ook uitzetten (deze optie krijg je na het installeren van bepaalde apps, zoals e-messenger of andere). En nu het belangrijkste!!! HERSTART UW IPHONE!! Anders gaat het niet werken. 3g, Wi-Fi, bluetooth uitzetten maakt niet veel uit. Succes ermee, laat weten of het gelukt is. Groeten.

Brimme 08-09-09 09:14

Probeer ook eens je batterij te kalibreren. bij mij is de batterij duur ook ineens dramatisch geworden. maar gister avond kon ik 1,5 uur internetten terwijl het percentage op 7% bleef staan. probeer je iphone dus even te kalibreren. ben ik nu ook aan het doen en hoop dat dat helpt.

#1 - Reset your iPhone. (To perform a soft reset, press and hold the iPhone’s Sleep/Wake button and the Home button for several seconds, or until you see the Apple logo on the screen)
#2 - Fully charge your battery.
#3 - Fully drain the battery.
#4 - Fully charge, again.
#5 - At this point, your battery indicator should be more accurate.
#6 - If your battery is still really weak, head to the Apple Store to potentially exchange your iPhone. (1 year warranty)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:34.