//

Barst na Iphone 10 min blootstellen aan hitte.

Barst na Iphone 10 min blootstellen aan hitte. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds 1 maand de Iphone 3GS. Ik ben er onwijs zuinig mee en heb mijn Iphone altijd in een leren hoesje zitten. Nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-08-09, 15:12
nina023 nina023 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 1
Exclamation Barst na Iphone 10 min blootstellen aan hitte.

Ik heb sinds 1 maand de Iphone 3GS.

Ik ben er onwijs zuinig mee en heb mijn Iphone altijd in een leren hoesje zitten.
Nu had ik gister met het warme weer (24 graden) mijn Iphone 10 minuten buiten op de tafel laten liggen. Vervolgens toen ik weer naar mijn telefoon keek bleek er van links naar onder een barst in de display te zitten!

De barst zit duidelijk onder het scherm. Als je met je vinger langs de barst wrijft voel je ook dat het gewoon nog steeds glad is.
Ik ben hier zwaar van slag van! Heb naar T-mobile gebeld en ben vervolgens net naar de winkel geweest en heb het toestel op laten sturen voor reparatie, iemand van T-mobile heeft gezegd dat ze niet wist of het onder de garantie viel maar waarschijnlijk dus niet! Ik vind dit uiterst belachelijk als het zo is, het is namelijk niet mijn fout geweest, maar waarschijnlijk dus toch een fabrieksfout. En moeten ze anders niet DUIDELIJK ergens vermelden dat je het toestel ABSOLUUT NIET in de zon mag laten liggen?????

Heeft iemand het zelfde probleem gehad? En valt het onder de garantie?
BTW. Je kan ook duidelijk zien aan de Iphone dat het toestel nog nooit is gevallen, verder ook geen krassen aan de buitenkant/achterkant van de Iphone.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-08-09, 16:01
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nina023 Bekijk bericht
Ik heb sinds 1 maand de Iphone 3GS.

De barst zit duidelijk onder het scherm. Als je met je vinger langs de barst wrijft voel je ook dat het gewoon nog steeds glad is.
denk niet dat ze dat dan kunnen zien als valschade

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nina023 Bekijk bericht
En moeten ze anders niet DUIDELIJK ergens vermelden dat je het toestel ABSOLUUT NIET in de zon mag laten liggen?????
Temperatuur bij opslag: -20 tot 45 °C
en ik denk dat dat zal gebeurd zijn, overschrijden van de 45° (niet dat jij daar kan aan doen uiteraard)
want ik denk dat het in volle zon als het buiten kleine 30° is onder glas veel warmer wordt (serre effect)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nina023 Bekijk bericht
Heeft iemand het zelfde probleem gehad? En valt het onder de garantie?
BTW. Je kan ook duidelijk zien aan de Iphone dat het toestel nog nooit is gevallen, verder ook geen krassen aan de buitenkant/achterkant van de Iphone.
als het toestel geen krassen vertoont, ben ik er vrijwel van overtuigd dat dit niet als valschade zal gerapporteerd worden, tenslotte kan het niet dat er vanbinnen iets breekt zonder dat het toestel iets van krassen/ blutsen vertoont aan de buitenkant (denk ik dan toch)

Laatst gewijzigd door kal_el; 25-08-09 om 11:53.
  #3  
Oud 25-08-09, 11:45
PDAHazzard PDAHazzard is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Gelderland
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar PDAHazzard
Standaard

Mocht het al met al tegenvallen en er geen garantie verleend worden; er is een bedrijf dat voor relatief geringe bedragen dit soort mankementen repareerd. Ik geloof dat een nieuw ruitje op je iPhone iets van 75 euro kost of zo. Ik kan de naam van dat bedrijf me niet helemaal heugen, maar als je ff zoekt op dit forum, dan kan je het zo vinden denk ik.

Groeten,

en succes!
  #4  
Oud 25-08-09, 21:24
alvani's schermafbeelding
alvani alvani is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
als het toestel geen krassen vertoont, ben ik er vrijwel van overtuigd dat dit niet als valschade zal gerapporteerd worden, tenslotte kan het niet dat er vanbinnen iets breekt zonder dat het toestel iets van krassen/ blutsen vertoont aan de buitenkant (denk ik dan toch)
Ik wil niet negatief doen, maar het kan ook zijn dat ze het als drukschade definieren en dan hoeft er geen sprake te zijn van schade aan de buitenkant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PDAHazzard Bekijk bericht
Mocht het al met al tegenvallen en er geen garantie verleend worden; er is een bedrijf dat voor relatief geringe bedragen dit soort mankementen repareerd. Ik geloof dat een nieuw ruitje op je iPhone iets van 75 euro kost of zo. Ik kan de naam van dat bedrijf me niet helemaal heugen, maar als je ff zoekt op dit forum, dan kan je het zo vinden denk ik.

Groeten,

en succes!
Volgens nina023 zit de barst duidelijk onder het scherm, dus een nieuw ruitje heeft niet zoveel zin.
Ik denk dat je ISN Service Nederland iPod & iPhone Reparaties bedoelt en wellicht bedoelde je ook een nieuw LCD-scherm. Deze zit onder het buitenste "ruitje."

Laatst gewijzigd door alvani; 26-08-09 om 01:10. Reden: Volgende keer even de edit knop gebruiken!
  #5  
Oud 27-08-09, 12:17
Henk Heeneman Henk Heeneman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard Barst

Ik had afgelopen zondag exact hetzelfde. Was met mooie weer op camping in België. In de tent was het behoorlijk warm maar toestel lag niet in de zon. Bij het uit mn tas halen zag ik ook links onderin een barst onder het scherm van een centimeter of 4. Van buitenaf niet te voelen. Heb hem ook echt niet laten vallen. Lijkt toch wel als ik dit allemaal lees op een productiefoutje, want het toestel is echt niet blootgesteld geweest aan zon boven de 45gr.
In de winkel gaven ze hetzelfde aan als bij jullie "geen idee of het onder de garantie valt". Ik had gelukkig een verzekering afgesloten en die gaat het dan wel dekken minus mn eigen risico van € 55,00. Niet vrolijk van, zeker niet omdat ik mn Iphone minstens 4 weken kwijt ben en nu weer met zo'n aftands toestel loop......
  #6  
Oud 27-08-09, 12:24
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvani Bekijk bericht
Volgens nina023 zit de barst duidelijk onder het scherm, dus een nieuw ruitje heeft niet zoveel zin.
Dat zie je dan niet helemaal goed. Als ik het hier zo lees gaat het om een barst in het touchscreen en niet in het LCD, en het touchscreen is 1 geheel met het 'glas'.
  #7  
Oud 27-08-09, 15:54
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Mensen, vergeet niet dat het buiten echt niet 45 graden hoeft te zijn. Net als in een auto: buiten kan het 'slechts' 23 graden zijn, maar in de auto kan het na een lange dag wel meer als 50 graden worden.

Als het dan tussen de 25 en 30 graden is, en je legt je iPhone in de zon: dan word het al warmer dan de buitentemperatuur zelf en ten tweede word het alleen nog maar meer verhit door het glas.

Daarnaast denk ik dat het wel langer als 10 minuten was en dat je zwaar overdrijft, vooral omdat er nog geen eens uitkomst is waar het nou onder valt.

Citaat:
Ik had gelukkig een verzekering afgesloten en die gaat het dan wel dekken minus mn eigen risico van € 55,00.
Welke verzekering heb je? (ik heb eigen risico van 30 euro en dan met val-, stoot- en waterschade erbij )
  #8  
Oud 09-09-09, 07:44
jonathanske jonathanske is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 6
Exclamation onder me sherm en barst + dode pixels

beste alle,
ik heb mijn iphone laatst 2 weken niet gebruikt vanwege vakantie kwam ik terug doe ik mijn iphone aan zit er opeens een barst onder me glas scherm
hoe kan dit komen heb ik hier recht op garantie bij t-mobile?
het kan niet door val schade gebeurt zijn want niemand kan me huis in behalve ik
hoe kan dit gebeuren?

gr jonathanske
  #9  
Oud 09-09-09, 09:06
Henk Heeneman Henk Heeneman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard

Zoals al gemeld had ik ineens een barst in mn scherm en heb mn toestel teruggebracht naar de Phonehouse. Gister gebeld en er lag een nieuw toestel voor me klaar binnen de garantie. Kost me gelukkig dus helemaal niets. Apple erkent hiermee wat mij betreft dat het een "fabrieksfoutje" is! Dus heb je het zelfde probleem? Sta er op dat het onder de garantie valt!!
  #10  
Oud 09-09-09, 15:06
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Kijk eens in dit topic, er wordt een gelijkaardig probleem besproken dus misschien kan het je helpen..
  #11  
Oud 09-09-09, 16:47
bella bella is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 21
Standaard

Garantie zal je niet krijgen op het scherm, vrees ik.
Kijk eens op ISN Service Nederland iPod & iPhone Reparaties. Hier kan je hem naar toe opsturen.
Werkt super. snelle reparatieservice.
succes.
  #12  
Oud 09-09-09, 21:01
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Kijk eens in dit topic, er wordt een gelijkaardig probleem besproken dus misschien kan het je helpen..
// Discussies samengevoegd.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #13  
Oud 10-09-09, 09:18
Henk Heeneman Henk Heeneman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard

Hallo bella,

Garantie krijg je dus wel, zie mijn vorige bericht! Geen reparatie, ik heb een nieuw toestel gekregen van T-mobile voor nop!
Reageren

Labels
barst, hitte, iphone, zon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 3GS barst hel22 iPhone algemeen 1 26-05-11 23:31
Iphone 3g mega barst in me scherm Blaze4life iPhone algemeen 2 23-08-10 15:57
iPhone: hoe moet ik min iphone unlocken als ik eerder op 'helemaal herstellen'heb gedrukt? :$ joppe479 Jailbreak 0 20-08-10 20:31
Ervaringen op vakantie? Problemen met hitte? Ciao iPhone Navigatie 0 09-08-09 16:27
barst scherm Iphone djvincon iPhone algemeen 2 16-10-08 14:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:00.