//

Nokia N900

Nokia N900 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hierbij de N900, Ziet er goed uit Jammer dat er voor het Maemo 5 platform nog geen third party applications zullen zijn. Hij ziet er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-08-09, 12:14
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Hierbij de N900,

Ziet er goed uit





Jammer dat er voor het Maemo 5 platform nog geen third party applications zullen zijn.
Hij ziet er in ieder geval strak uit.



Nokia N900 relies on a 3.5" resistive touchscreen display with a resolution of 800 x 480 pixels for most of its user interaction. The other features include 32GB internal memory, Wi-Fi, GPS, Bluetooth, microUSB port, TV-out and haptic feedback. A 5 megapixel camera, identical to the one of Nokia N97 is also onboard.
DivX support makes sure that the Nokia N900 can easily play your favorite videos without having to convert them. Coupled with the generously sized screen and the same lens-surround kickstand as on the Nokia N96 it should provide for great video-watching experience.
Also true to its tablet origins the smartphone sport an excellent browser with Flash support and a bunch of other software goodies to keep you in touch with your preferred online social communities.
Nokia N900 is powered by an ARM Cortex-A8 CPU but the reviewer chose not to disclose its clock, but it's an easy guess to say 600Mhz, much like Samsung Omnia HD. We will also have to wait for the official announcement to see what is the amount of available RAM.
The Maemo OS that the Nokia N900 uses is also great looking with excellent performance as the reviewers point out. Although the N900 has pretty different looks and feel, its touch experience is comparable to that of the iPhone, according to the source.

Hij word op de Nokia World in september gepresenteerd.

Ik ben benieuwd naar de eerste tests




Laatst gewijzigd door Timmeh_; 11-09-09 om 20:19. Reden: EDIT-functie gebruiken a.u.b.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2  
Oud 27-08-09, 17:55
Buistie Buistie is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 16
Standaard

Leuk toestel maar naar mijn mening zeker geen iphone killer! Kijk maar even op youtube naar filmpjes. Lekker traag menu zoals we gewend zijn. En qua applicaties wint de iphone het zeker weten.
  #3  
Oud 27-08-09, 18:49
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik ben er ook niet voor voor zo'n toestenbord tenzij je even vlot en snel ook zoals bij de iphone kan toetsen/berichten typen enz...
  #4  
Oud 27-08-09, 19:00
Kokkie76's schermafbeelding
Kokkie76 Kokkie76 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 134
Standaard

Ik ben juist wel fan van een hw toetsenbordje. Persoonlijk vind ik dat wat prettiger typen. Kwa HW zekers beter dan de iPhone. Ga hem dan ook zekers ff proberen/kopen als die in de schappen ligt. Het hele iPhone concept ken ik nu ook wel een x

http://www.allaboutphones.nl/nieuws/...-de-markt.html

Laatst gewijzigd door Kokkie76; 27-08-09 om 19:03.
  #5  
Oud 27-08-09, 19:28
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kokkie76 Bekijk bericht
Ik ben juist wel fan van een hw toetsenbordje. Persoonlijk vind ik dat wat prettiger typen. Kwa HW zekers beter dan de iPhone. Ga hem dan ook zekers ff proberen/kopen als die in de schappen ligt. Het hele iPhone concept ken ik nu ook wel een x

Nokia zet met de N900 haar eerste Maemo-telefoon op de markt - Nieuws - All About Phones
Jaja,maar als je snel berichtje wil typen of verdoken wil typen zoals op het werk,waar het dus niet weg,is het beter mee een iphone .Als ik al mee moet beginnen mee toetsenbordje uitschuiven en inschuiven en dat ding zo in mij handen houden,dat valt teveel op.
  #6  
Oud 27-08-09, 19:35
Kokkie76's schermafbeelding
Kokkie76 Kokkie76 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 134
Standaard

Moet je een andere werkgever zoeken
Een ander groot voordeel is dat bijna de helft van het scherm niet word opgeslokt door het tb op het scherm.
  #7  
Oud 27-08-09, 21:39
Zero Zero is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 81
Standaard

de user interface ziet er wel mooi uit (komt trouwens bekend voor)
Alleen het model (HW keyboard) staat mij niet aan. Kan me voorstellen dat voor een bepaalde doelgroep een toetsenbord een 'must have' is. De reden dat het me niet aan staat is onder andere dat het een toestel dikker maakt. Plus ik ben al gewend geraakt (en verwend) met het typen op een touchscreen toestel zowel op druk en met warmte en op beide touchscreens kan ik snel en fatsoenlijk typen.

De voorkant van het toestel ziet er redelijk mooi glimmend uit, een minpunt is dat de naam Nokia iets aan de linkerkant van het toestel is geplaatst en het lijkt alsof het opgeplakt is. Mooier zou zijn als het onder het touchscreen was geplaatst.
  #8  
Oud 28-08-09, 10:16
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Als je het niet erg vind dat de helft van je scherm opgeslokt wordt door je toetsenbord is een keyboard op je touchscreen prima en kan je toestel dunner blijven. Mensen die voornamelijk smssen zal het een worst wezen.

Persoonlijk vind ik een echt toetsenbord een voordeel als je vaak wat meer tekst in moet voeren. Mensen wilden eerst steeds een groter scherm. Op het moment dat dat grotere scherm er was gingen ze dat weer vullen met een toetsenbord.

De opmerking van Apotheosis over stiekum typen. Tsja....ik doe niet aan stiekum. Als ik iets wil doen doe ik het gewoon.

De Nokia N900 gaat echt geen invloed hebben op de Iphonecommunity. Op het eerste gezicht vind ik het gewoon een toptoestel. Maarik wil voor ik hem bestel wel eerst een test zien.

Voor die Nokia zijn er natuurlijk geen 100.000 aps beschikbaar. Maar dat hoeft voor mij ook niet. Het gaat er alleen om of er applicaties zijn die je daadwerkelijk nodig hebt. Ik hoed niet zo nodig apps hebben om te laten zien dat ik er wel 100 heb.

De Nokia kan overigens multitasken en heeft een uitbreidbaar geheugen.
Er worden door Nokia geen functies uitgeschakeld omdat de provider dat niet wil.
Jailbreaken hoeft dus niet.

Maar wie een touchscreenkeyboard wil moet een Iphone of HTC hero nemen.
Ik ben alleen benieuwd naar welk toestel een keyboard heeft dat volgens Zero op warmte reageert. Capacitief werkt toch anders.
  #9  
Oud 28-08-09, 17:38
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Mobile-review.com First look at Nokia RX-51 aka Nokia N900
  #10  
Oud 28-08-09, 17:53
Zero Zero is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Maar wie een touchscreenkeyboard wil moet een Iphone of HTC hero nemen.
Ik ben alleen benieuwd naar welk toestel een keyboard heeft dat volgens Zero op warmte reageert. Capacitief werkt toch anders.
Ik bedoelde Capacitief (Vaak wordt Capacitief en warmte met door elkaar gehaald)
  #11  
Oud 29-08-09, 17:15
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

volgens mij hebben ze nog behoorlijk aan het uiterlijk van de software zitten sleutelen. Klik maar 'ns op de demo film of op de uitleg van de features....

Maemo software | Nokia › The software behind your mobile computer

features:
http://maemo.nokia.com/features/

Dit gaat 'm voor mij worden...
  #12  
Oud 01-09-09, 08:27
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Woww, die laatste link had ik nog niet gezien.
Maar zoals het eruit ziet...echt helemaal top.
Zonder jailbreak voip over 3G, flashsupport...super.
Als alles soepel draait schaf ik hem ook aan.

De vraag is natuurlijk, wanneer ligt hij in de winkel.....het duurde ook erg lang voordat de N97 in de winkels lag.
T-Mobile Enschede heeft de N97 nog maar pas 3 weken in huis dus daar zal ik niet moeten wezen.
  #13  
Oud 02-09-09, 09:53
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard Review Nokia N900 op Youtube

Weliswaar niet in het Nederlands maar toch al leuk om te zien.

YouTube - KiAmaNokia - Review Nokia N900
  #14  
Oud 10-09-09, 09:54
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Thumbs up verschil beleid Nokia en Apple

Nokia gaat waarschijnlijk geen software op maat aanbieden voor zijn onlangs aangekondigde Linux smartphone N900. Hierdoor loopt de Finse fabrikant het risico dat operators die hun eigen software willen integreren het toestel weigeren.

’s Werelds grootse mobiele telefoonfabrikant onthulde vorige maand zijn eerste Linux telefoon. Met het toestel wil Nokia investeerders ervan overtuigen dat ze in staat is om te concurreren met Apple en Google. Een goede verstandhouding met operators is in de Verenigde Staten en veel Europese landen echter cruciaal om een telefoon tot succes te maken.

Nokia lijkt daar anders over te denken. "Maemo en Android bieden heel duidelijk veel minder maatwerk aan operators en juist veel meer echt toffe, waardevolle zaken aan de eindgebruikers", aldus David Rivas van Nokia’s R&D divisie tegenover persbureau Reuters. "We zien een kans, waar we van willen profiteren, om met het Maemo-platform het spel een beetje meer langs die lijnen te spelen dan met de Symbian lijnen," aldus Rivas.

Sinds de komst van de iPhone is de telefoonmarkt verschoven naar diensten en software. Nokia en haar Symbian besturingssysteem, waar operators wel hun eigen software op kunnen installeren, heeft de laatste jaren veel marktaandeel verloren in de smartphonemarkt.
Desondanks heeft Nokia nog bijna de helft van deze markt in handen.

Een aantal analisten gelooft echter niet dat Nokia het zich kan veroorloven om geen software op maat te bieden. "Ik geloof niet dat Nokia het zich kan veroorloven om nee te zeggen tegen software-op-maat", aldus IDC analist Francisco Jeronimo. "Om de N900 te laten slagen op de markt moet Nokia elke provider goedkeuren die de telefoon wil voeren."

Hier is duidelijk het grote verschil met Apple. Nokia wil niet dat het toestel begrenst wordt. Voip applicaties en tethering dienen gewoon over 3g te werken. Nokia wil een toestel wat niet gejailbreakt hoeft te worden. Apple zou hier een voorbeeld aan moeten nemen en ervoor moeten zorgen dat gebruikers alle mogelijkheden kunnen gebruiken.
  #15  
Oud 11-09-09, 18:57
Mischa84 Mischa84 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 95
Standaard

Nadeel van Nokia is dat deze toestellen altijd maar dan ook echt altijd volzitten met "kinderziektes" .. zie de E75 ... zie de N95 etc ..
  #16  
Oud 11-09-09, 19:06
Kokkie76's schermafbeelding
Kokkie76 Kokkie76 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 134
Standaard

Bij Nokia komen er geregeld updates uit dus en om dat nou als nadeel te zien (ze komen igv met updates). Bij de iPhone komen er af en toe updates uit die nou ook niet echt zo baanbrekend zijn.
  #17  
Oud 12-09-09, 09:18
020's schermafbeelding
020 020 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Almere
Berichten: 264
Standaard

Beeld lijkt kleiner dan de gewone iPhone, maar het ligt vast wel aan mij.
  #18  
Oud 12-09-09, 13:32
janzeeschuimers janzeeschuimers is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

De cpu/gpu van de Nokia N900 en Apple iPhone 3 gs zijn gelijk namelijk:

ARM Cortex A8 600 MHz, PowerVR SGX graphics

Maar als je een beetje door zoekt blijken ze inderdaad beide over de Cortex A8 600 MHz te beschikken maar op grafisch gebied is er een verschil namelijk:

De Iphone heeft de SGX 535 en de n900 heeft "maar" de SGX 530.

Het enige wat ik er over kon vinden is onderstaande:

PowerVR SGX530:
14 MPolys/s for the handheld mobile market.

PowerVR SGX535:
28 MPolys/s for handheld high end mobile, portable, MID, UMPC, consumer, and automotive devices.

Ik weet niet precies wat de specs hier boven zeggen maar er is wel een verschil van 100% , nl. 14 MPolys/s t.o.v. 28 MPolys/s in het voordeel van de Apple iPhone 3gs.

Wie kan mij het verschil in grafische mogelijkheden tussen beide vertellen , puur op de gpu specs (n900 is nog niet te koop) ?

Laatst gewijzigd door janzeeschuimers; 12-09-09 om 14:37.
  #19  
Oud 12-09-09, 18:23
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Dit is volgens mij ook wel een fijn toestel van nokia!! Maar de N97 is zeker ook niet verkeerd. Maar hou het toch liever bij een iPhone
  #20  
Oud 13-09-09, 05:14
iMick's schermafbeelding
iMick iMick is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 303
Standaard

Dit woord voor Nokia een belangrijke telefoon, dit woord namelijk de eerste Smartphone met meamo 5 en denk dat er veel meer gaan volgen. De OS is precies zoals een computer OS en kan zelf usb's mounten. Hopelijk komt er snel een vernieuwd model van deze nieuwe reeks internet tablets met telefoon mogelijkheden van Nokia. De Nokia X6 heeft namelijk als eerste telefoon een capacitive scherm en hopelijk krijgt de opvolger van de N900 dat ook en DAN hebben we een iPhone KILLER in mijn ogen.

Nog even over apps er zijn al apps voor meamo 5 en het is gebaseert op linux en daar zijn al ontelbaar apps voor.

Laatst gewijzigd door iMick; 13-09-09 om 05:17.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nokia N9 seminifeer iPhone algemeen 8 01-10-10 00:34
Meerkamp Nokia N900, Blackberry Storm 2 en HTC HD2 JW75 iPhone algemeen 4 10-03-10 22:13
Nokia N97: Nokia?s eerste topmodel met touchscreen iCulture iPhone algemeen 86 30-06-09 20:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:52.