//

Hulp nodig bij keuze iPhone 3Gs of... (!!!)

Hulp nodig bij keuze iPhone 3Gs of... (!!!) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) i8910 van Samsung... :S Geen idee of dit het goede topic is, en ja ik weet dat dit lichtelijk iPhone bevooroordeeld zal zijn, maar ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-08-09, 01:33
kdorland kdorland is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 2
Standaard Hulp nodig bij keuze iPhone 3Gs of... (!!!)

i8910 van Samsung... :S

Geen idee of dit het goede topic is, en ja ik weet dat dit lichtelijk iPhone bevooroordeeld zal zijn, maar ik heb een gelijkwaardig topic op een neutraal forum geplaatst maar daar werd niet geantwoord...

wie kan mij helpen? ik ga binnekort namelijk overstappen op een T-Mobile Relax 300 + Web 'n Walk + SMS 1000 bundel of gelijkwaardige bundel van andere provider, en ik wil graag hulp bij de keuze van welke smartphone hier het beste bij kan!

Onderstaande zijn eigenlijk 'musts'

-Redelijk internet (browser .red)
-Goede mp3 kwaliteit (als het even kan ook goede video-afspeel kwaliteit)
-Snel reagerend touch-screen (trage meuk of haperen irriteerd heel snel)
-Camera moet leuke filmpjes en foto's kunnen maken, ik vermaak me hier wel eens mee
-Een paar leuke apps is altijd leuk meegenomen (ik weet dat apple hier een streepje voor heeft, net als Samsung bij de camera afdeling)


Ik zie het zo:

iPhone 3Gs:
+Snel toestel
+Goed touchscreen (én vrij vlekvrij)
+Multi-touch
+Snelste en gemakkelijkste internet browser
+Redelijke muziekkwaliteit
+Opslag ruimte
+Stijl (persoonlijk natuurlijk)
+Veel leuke (helaas ook veel nutteloze) apps

-in verhouding met concurrentie redelijk/goede camera, maar vrij verouderd
-geen flash speler in browser
-ik héb beter geluid gehoord
-geen multitasken
-iTunes vereist op pc voor uitwisseling bestanden
-weinig ondersteunde bestandstypen



Samsung i8910:
+prachtig scherm met felle kleuren en scherpe resolutie
+(schijnbaar) ook snel reagerend touch-screen
+goede geluidskwaliteit
+zeer goede camera (zeker na filmware upgrades van wat ik gehoord heb kwa geluid bv)
+Symbian S60 schijnt vrij lekker te werken met Touchscreen
+multitasken

-geen multitouch
-browser schijnt vrij sloom te zijn (hoe werkt youtube op deze telefoon met nieuwe firmware??)
-iPhone OS toch nét sneller en gebruiksvriendelijker
-Veel minder apps, en vaak ook véél duurder via Samsung App Store
-samsung loopt achter met firmware, en pas na een paar goeie updates schijnt dat het toestel nu zijn potentieel kan laten zien


Het is al laat en ik zal vast nog heel veel + en - punten van beide phones vergeten zijn...

Ik weet dat beiden hele leuke phones zijn, maar ik wil graag jullie mening horen, jullie ervaringen, welke jullie zouden kiezen én waarom!

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-08-09, 01:54
tagged tagged is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 24
Standaard

Ik denk dat je helemaal op het verkeerde forum zit voor deze vraag.
Niemand hier zal je de samsung aanraden. Inclusief ikzelf:
- iPhone werkt geweldig 'smooth'
- Onvoorstelbaar veel keuze uit apps
- Het scherm van de samsung is natuurlijk mooier, maar in zonlicht is het iPhone scherm weer beter leesbaar.
- iPhone camera is prima (samsung natuurlijk wel iets beter).
- iPhone heeft een topbrowser

Dus ik zou zeggen: iPhone!
  #3  
Oud 29-08-09, 03:00
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Ik ben denk ik ook wel een beetje vervooroordeeld maar de camera is toch wel redelijk goed op de iPhone, ik heb 5 megapixels camera's gezien met slechtere kwaliteit. Megapixels zeggen niet altijd alles hè verder os filmen met de iPhone camera best wel leuk.

Morgen, als ik uit bed ga, zal ik de toestellen is voor je vergelijken.
  #4  
Oud 29-08-09, 11:39
kdorland kdorland is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 2
Standaard

Alvast bedankt, ik ben benieuwd haha ;-)

Ik vind het namelijk een zeer lastige keuze... Beiden lijken geweldig en hebben duidelijk precies hun sterke en zwakke punten waar de ander juist in uitblinkt of juist afzakt...
  #5  
Oud 29-08-09, 12:45
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Toch zou ik de iPhone kiezen. Je gebruikt je Apps + Browser hoogstwaarschijnlijk veel meer dan je camera. En dan weet ik niet precies hoeveel megapixel op de Samsung zit maar op de iPhone zit 3 Megapixel en dat is genoeg om een goede foto/video te schieten.

En ruime aanbieding van Apps waarmee je je dagen zal vermaken. Plus het internetten is erg snel. Alleen je internet is wel half zo snel dan de Iphone abbo's maar je zal wel een smsert zijn en die 1000 nodig hebben. ( Alleen kan dit niet met 100% zekerheid zeggen of Web n Walk plus langzamer is dan de internet in de I - Abbo in reality ) Maar volgens de details van het abbo is het wel zo.

Zelf heb ik I-300 en mail over het algemeen met me vrienden + vriendin dus ik hou elke maand de helft over. Helaas maar waar kon ik maar me abbo downgraden want scheelt me 15-20 euro in de maand weet niet precies.

Dus kies de iphone en join the club !
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #6  
Oud 29-08-09, 13:02
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

Iphone 3gs is een van de beste smartphones ooit gemaakt en alles werkt smooth. Enige nadeel is dat 32 gig aan de kleine kant is voor mijn mp3 collectie. Daarom heb ik ook nog een ipod.
  #7  
Oud 29-08-09, 13:12
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Ik ben het wel eens wbt bestandsondersteuning enzo...
Maar...
Geen enkel toestel werkt op dit moment zo smooth als de iPhone..
Er zijn een heleboel vergelijkingen op youtube te vinden trouwens die Samsungs en HTC en Blackberry toestellen vergelijken met de iPhone.
Misschien moet je daar ff kijken.
o.a. phonedog ofzoiets heeft er een HELEBOEL
  #8  
Oud 29-08-09, 13:46
tagged tagged is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 24
Standaard

Toevallig kwam ik er vanmorgen achter dat een vriend van me een samsung i8910 HD heeft. Het AMOLED scherm is natuurlijk prachtig! Maar zodra hij van de toetsenvergrendeling af was zag ik alweer dat lelijke widgets menu.
De enige reden waarom ik de samsung zou kiezen is vanwege het scherm. Als je het scherm niet het belangrijkst vind zou ik echt voor de iPhone gaan!

(En begrijp me niet verkeerd: het scherm van de iPhone is natuurlijk niet slecht, die is ook super, maar de samsung is nog een stukje beter.)
  #9  
Oud 29-08-09, 14:55
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark Bekijk bericht
Iphone 3gs is een van de beste smartphones ooit gemaakt en alles werkt smooth. Enige nadeel is dat 32 gig aan de kleine kant is voor mijn mp3 collectie. Daarom heb ik ook nog een ipod.
goeie genade, je zet dan echt ook alles erop of niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Ik ben het wel eens wbt bestandsondersteuning enzo...
Maar...
Geen enkel toestel werkt op dit moment zo smooth als de iPhone..
Er zijn een heleboel vergelijkingen op youtube te vinden trouwens die Samsungs en HTC en Blackberry toestellen vergelijken met de iPhone.
Misschien moet je daar ff kijken.
o.a. phonedog ofzoiets heeft er een HELEBOEL
phonedog zeker een aanrader, heb een heleboel filmpjes gekeken van hem/hun. Me keuze was al eigenlijk beslist maar door hun wel beter gemaakt. Want ik zat te twijfelen tussen de Blackberry of de iPhone. en ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt.
  #10  
Oud 29-08-09, 14:57
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Ja phonedog is echt wel handig als je twijfels hebt over toestellen
Mjaaaa ik heb een iPhone dus hoef er niet meer over na te denken

Laatst gewijzigd door Shorty007; 29-08-09 om 20:55.
  #11  
Oud 29-08-09, 15:32
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Oke, hier komt-ie dan. Ik ga het een beetje vergelijken voor jou - let wel op dat ik de info via stukjes informatie op het internet bij elkaar heb gehaald, en ik het toestel dus zelf niet heb. Bij elk onderdeel geef ik cijfers, 1 cijfer voor elk onderdeel.

[size=4]Algemeen[/size]
Het zijn allebei nieuwe modellen. De iPhone 3Gs is in juni gelanceerd van dit jaar, de Samsung i8910 HD in februari van dit jaar. De afmetingen komen dicht bij elkaar in de buurt en de telefoons hebben allebei zijn voor- en nadelen: zo is de Samsung een echte cameratelefoon, de iPhone niet. Momenteel is de Samsung alleen in het zwart verkrijgbaar, daarintegen heb je bij de iPhone - slechts - twee keuzes: zwart of wit. Daarnaast heb je nog het OS: Symbian OS v9.4 versus iPhone OS V3.0. Ik weet niet hoe het bij de Samsung zit, maar het iPhone OS krijgt om de zoveel tijd een update: deze is gratis voor iPhone bezitters. Het OS moet maar net je smaak zijn. De camera is een voordeel voor de Samsung, maarrr de camera bespreken we straks pas.

De iPhone krijgt voor dit onderdeel 1 punt, maar dat is ook maar net door 1 beperking.

[size=4]Netwerken[/size]
GSM-netwerken, GRPS, EDGE, UMTS en HDSPA worden door zowel de iPhone als Samsung ondersteund. Beide ondersteunen ze GEEN dual sim. In eerste instantie dacht ik dat het gelijkspel zou worden, maar toen viel me een ding op. Volgens meerdere site's maakt Samsung gebruik van WAP 2.0, de iPhone doet dit niet. Meer uitleg over wap vind je hier. In principe is het dus gewoon zo'n mobiele browser. Persoonlijk vind ik in dit geval dat Safari op de iPhone een streepje voor heeft: het lijkt net alsof je het via de computer bekijkt.

+1 punt voor de iPhone

[size=4]Data- en gegevensoverdracht[/size]
Beide ondersteunen Wi-Fi, maar geen FM-transmitter of infrarood. De iPhone heeft bluetooth 2.1, de Samsung heeft bluetooth 2.0 met A2DP. Beide hebben USB 2.0. Ook al heeft de Samsung een oudere versie van bluetooth, alsnog vind ik dit een punt voor de Samsung. De iPhone is soms nog gelimiteerd met bestandsoverdacht via bluetooth, de Samsung heeft hierbij geen limiet.

+1 punt voor de Samsung

[size=4]Het touchscreen scherm[/size]
Zoals de titel al zegt: beide hebben touchscreen. Het scherm van de Samsung is 0.2 inch groter, wat 5 millimeter groter is. De resolutie van de Samsung is 360x640 pixels, de resolutie van de iPhone is 320x480 pixels. Alhoewel de iPhone precies 16 miljoen (!) kleuren ondersteund, ondersteund de Samsung 777216 kleuren meer: 16,7 miljoen kleuren! Het touchscreen van de iPhone werkt wel wat makkelijker, maar ondanks de kleine details van de Samsung wint deze ook hierbij een punt.

+1 voor de Samsung

[size=4]Camera[/size]
De iPhone camera heeft slechts een 3 megapixel camera. De Samsung heeft een 8 megapixel camera. Voordat ik verder ga, vraag je zelf af of je echte HD foto's wilt of dat je ook tevreden bent met dit soort foto's. De iPhone heeft 30fps (30 beeldjes per secondes - normale TV shows hebben er altijd 25 per seconde) en de Samsung heeft 24fps bij het filmen. Beide hebben vanzelfsprekend auto-focus en wat standaard dingetjes. Echter ga ik niet de extra's van de Samsung meerekenen, zoals de zelfontspanner of dat het pas een foto maakt als het een lach ziet: dit is omdat je in de app store veel foto applicaties kan vinden (zowel gratis als betaald) die deze functie's hebben. De Samsung camera heeft een iets hogere resolutie en een frontcamera waarmee je kan video bellen. Vraag jezelf wel af of het de moeite waard is om dat te hebben: videobellen kan vaak duur uitvallen, en de andere telefoon moet het ook nog eens ondersteunen. De iPhone heeft een handige video editor en de kwaliteit van het beeld is aardig goed bij het filmen: veel mensen vonden dit verassend, omdat er gedacht werd dat de kwaliteit lager was. De iPhone heeft het voordeel van de grote app store: hierin zijn veel camera applicaties te vinden, waarbij je de kleur-felheid kan aanpassen, extra dingetjes, de foto verkleinen etc. etc. - in mijn ogen is het hier gelijkspel. Vooral vanwege de extra functie's die de app store te bieden heeft, en vanwege de betere kwaliteit dan verwacht werd.

geen punten gewonnen

[size=4]Prestaties[/size]
Het is mij onduidelijk hoeveel standaard geheugen je krijgt als je de Samsung koopt: op sommige site's staat 8GB, op andere 16GB. De Samsung heeft wel een uitbreidbaar geheugen van maximaal 16GB. De iPhone heeft geen uitbreidbaar geheugen, maar heeft wel standaard 16GB of 32GB. Beide hebben ze de zelfde batterij: Li-Ion. De iPhone 3Gs heeft een topsnelheid in verhouding met het vorige model, en dat is zeker een voordeel. Daarnaast heeft de iPhone een super grote app store met tienduizenden applicaties: zowel nuttige, als onzinnige. Die onzinnige kunnen grappig zijn, die nuttige kunnen handig zijn: het mooiste van alles is dat jij zelf bepaald welke applicaties je erop zet.

+ 1 punt voor de iPhone

[size=4]Functies[/size]
Er zitten standaard functie's op beide telefoons meegeleverd, echter kan ik dit niet goed bespreken want je kan zelf applicaties bij downloaden. Ik kan je wel zeggen dat de Samsung geen kompas heeft en de iPhone wel: lijkt onnodig, maar het kan zeker handig zijn. Met een kompas komen er ook weer een hoop nieuwe mogelijkheden voor applicaties.

geen punten

[size=4]Conclusie[/size]
3-2 voor de iPhone! Als je perse een HD camera wilt en videobellen, dan kan je beter voor de Samsung gaan. Vind je de iPhone camera goed genoeg (zie de twee voorbeelden die ik je heb gegeven) en wil je handige applicaties hebben: dan is de iPhone beter. Je moet dus afgaan op wat voor JOU het beste is.

Nog beter zou het zijn als JIJ zelf op internet opzoek gaat naar ervaringen. Bijvoorbeeld op bol.com de telefoon opzoeken en dan kijken bij de reactie's, wat de mensen er van vinden.

Succes!

Groetjes!

Laatst gewijzigd door S¡mon; 29-08-09 om 15:34.
  #12  
Oud 29-08-09, 16:04
dejong12 dejong12 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik zit ook tussen die 2 te kiezen. Die eerste foto die je gemaakt hebt met de iPhone zit er wel scherp uit!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
A.u.b hulp bij abonnement keuze ceesboersen Overige providers Nederland 0 06-12-10 21:16
iPhone: iPhone 3GS 32 GB Black - Hulp Nodig JorisW Jailbreak 1 08-08-10 16:09
iPhone: hulp nodig iphone 3gs 3.1.3 jailbreaken bjorn831 Jailbreak 10 16-06-10 21:28
hulp gevraagd bij keuze ... I-300 of relax + Web'n'Walkplus???? tsteen Odido (T-Mobile) 22 09-02-10 09:50
Hulp Nodig Bij Aankoop Iphone !!!! mrky Koopinformatie Nederland 4 15-02-08 20:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:13.