iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Uit het niets herstelmodus actief!? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/42675-niets-herstelmodus-actief.html)

Ali 29-08-09 19:31

Uit het niets herstelmodus actief!?
 
Na urenlang het internet en diverse online forums te hebben geraadpleegd, om het probleem met mijn iPhone 3G op te lossen, lijkt het alsof ik de enige ben met dit probleem. De situatie is als volgt:

Op een ochtend werd ik wakker, maar niet door het alarm van m'n iPhone, dus ik keek op m'n telefoon om te kijken hoe laat het was. Tot mijn verbazing zegt mijn iPhone dat ik 'm moest aansluiten op iTunes. Dit heb ik vervolgens gedaan waarna iTunes de volgende melding gaf:

iTunes heeft een iPhone aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is. U moet deze iPhone herstellen voordat u deze kunt gebruiken met iTunes.

Maar het probleem is dat ik mijn iPhone helemaal niet wil herstellen gezien hij dan terug gaat naar de fabrieksinstellingen en al mijn muziek, foto's, contacten, notities en instellingen verwijderd.

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn documenten veilig kan stellen zodat ik mijn iPhone daarna kan herstellen en weer kan gebruiken?!
(Het maken van een reservekopie is niet mogelijk via rechtermuisknop op de iPhone in iTunes!)

WDS001 29-08-09 19:33

Je hebt toch ooit wel al eens een reservekopie gemaakt? Die kan je na het herstel terugplaatsen, een andere optie is er niet.

evmw 29-08-09 19:37

Inderdaad, van de iPhone krijg je het helaas niet meer af. Laatste backups is dus enige redmiddel, en een syncrhonisatie met Outlook e.d. wellicht in jouw geval.

Ali 29-08-09 19:39

O ja, dat heb ik er vergeten bij te zetten. Ik heb heel oude of zelfs geen reservekopieën maar daar heb ik niets aan. Het gaat namelijk voornamelijk om foto's en notities die ik afgelopen weekend heb gemaakt, waar ik echt veel waarde aan hecht. Na het weekend heb ik geen reservekopie gemaakt.

Sowieso heb ik weinig reservekopieën gezien mijn laptop vaak een blauw scherm krijgt als ik m'n iPhone erop aansluit. Maar dat is een ander, minder belangrijk, probleem op dit moment.

evmw 29-08-09 19:53

Als je iPhone vanzelf naar herstelmodus gaat is dat niet zomaar, dit komt door software of hardware problemen en verbinding met je iPhone kun je daarom nu wel schudden helaas.

Ali 29-08-09 20:09

Kan ik 'm niet via usb als externe schijf lezen met één of ander programma? Zodat ik mijn bestanden alsnog kan redden?

evmw 29-08-09 20:10

Lees je wel wat er gepost wordt?

Ali 29-08-09 20:15

Natuurlijk lees ik wat er gepost wordt!!!

Ik vraag door naar mogelijke andere opties omdat ik geen genoegen neem met het feit dat ik alles kwijt ben!

evmw 29-08-09 20:26

Tja als er geen andere opties zijn, maar goed. Vraag gerust verder....

Ali 29-08-09 20:47

Ik wacht nog even op reacties van andere gebruikers, als je het niet erg vindt!?

PeterTe 29-08-09 21:00

Homeknop + uitknop inhouden totdat applelogo komt(Los van je computer!) even wachten en dan zou het moeten werken :p

evmw 30-08-09 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe (Bericht 344794)
Homeknop + uitknop inhouden totdat applelogo komt(Los van je computer!) even wachten en dan zou het moeten werken :p

Dat werkt als het goed is alleen als je hem zelf in herstelmodus zet, niet als hij uit zichzelf in herstelmodus komt.

ButcherJF 30-08-09 18:11

Vwb de foto's: er komt niet een popup in Windows als je hem aan je pc hangt?Daarin zou je de mogelijkheid moeten krijgen je foto's iig te redden. Anders met Diskaid naar je fotomap browsen en je foto's kopiëren.

evmw 30-08-09 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 345130)
Vwb de foto's: er komt niet een popup in Windows als je hem aan je pc hangt?Daarin zou je de mogelijkheid moeten krijgen je foto's iig te redden. Anders met Diskaid naar je fotomap browsen en je foto's kopiëren.

Dat gebeurt toch nooit in recovery mode, of ligt dat nou aan mij?

Ali 31-08-09 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe (Bericht 344794)
Homeknop + uitknop inhouden totdat applelogo komt(Los van je computer!) even wachten en dan zou het moeten werken :p

Helaas werkt dit niet. Het Apple logo verschijnt wel na enkele seconden maar daarna vraagt hij wederom om contact te maken met iTunes.

Ali 31-08-09 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 345130)
Vwb de foto's: er komt niet een popup in Windows als je hem aan je pc hangt?Daarin zou je de mogelijkheid moeten krijgen je foto's iig te redden. Anders met Diskaid naar je fotomap browsen en je foto's kopiëren.

Nee, er komt geen pop-up in Windows als ik 'm aansluit aan m'n pc. De enige pop-up die ik krijg is in iTunes: iTunes heeft een iPhone aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is. U moet deze iPhone herstellen voordat u deze kunt gebruiken met iTunes.

Via DiskAid m'n foto's redden werkt ook niet gezien m'n iPhone niet herkend wordt wanneer ik 'm aan m'n pc aangesloten heb. Hoogstwaarschijnlijk omdat de herstelmodus actief is kan dit programma (en enkele anderen die ik geprobeerd heb) m'n iPhone niet lezen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:47.