//

Provider buitenland roaming werkt niet

Provider buitenland roaming werkt niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een vreend probleem met mijn 3Gs. (T-mobile abbo) Ik ben net een weekend in frankrijk geweest en merkte dat de wisseling naar andere ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-08-09, 22:11
Sebastiaan's schermafbeelding
Sebastiaan Sebastiaan is offline
• iOS 9.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 48
Question Provider buitenland roaming werkt niet

Ik heb een vreend probleem met mijn 3Gs. (T-mobile abbo)
Ik ben net een weekend in frankrijk geweest en merkte dat de wisseling naar andere providers niet werkt.

Als ik de belgische grens oversteek gaat hij op "geen service" (dus geen netwerk) Als ik dan de provider lijst opvraag zie ik diverse netwerken verschijnen terwijl mijn selectie nog op "AUTOMATISCH" staat. Als ik dan bijv. Mobistar kies is alles weer ok, ook als ik weer "automatisch" terug selecteer.

Overschakelen van belgie naar frankrijk...zelfde probleem.

opmerking: Terwijl "automatisch" geselecteerd is, kan ik dat (de)selecteren en weer opnieuw selecteren. dan pakt hij wel een netwerk naar keuze.

Vreemd he?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-08-09, 22:22
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Het duurt een tijd voordat hij weer gaat zoeken als er no service is. Als hij elke seconde zou zoeken, dan zou op sommige plekken je batterij zo leeg zijn als je even geen bereik hebt.

Zelfde met 3G, als ergens geen 3G bereik is en het gaat standaard over naar grps en op een gegeven moment rijd je weer in een gebied waar wel 3G is, dan kan het nog even duren voordat hij weer verbind met het 3G netwerk (simpelweg omdat het niet elke seconde gaat controleren of je weer bij een 3G netwerk zit: dan is je batterij zo leeg).

Dus het antwoord: hij gaat niet continue controleren, pas na een bepaalde tijd weer.
  #3  
Oud 30-08-09, 22:25
Sebastiaan's schermafbeelding
Sebastiaan Sebastiaan is offline
• iOS 9.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 48
Standaard

@Simon #2
Ik kwam in belgie pas na 2,5 uur er achter dat ik geen service meer had, en daarna in frankrijk de volgende dag.... zoveel tijd geef ik geen enkele iphone om een ander netwerk te vinden.

Laatst gewijzigd door Sebastiaan; 30-08-09 om 22:25. Reden: typo
  #4  
Oud 30-08-09, 23:45
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

precies hetzelfde gehad afgelopen weekend. Zowel belgie, france en luxemburg. (kpn abbo)

Ook na het handmatig selecteren van een provider, lukt het niet om data binnen te halen. Gaf steeds foutmelding geen data abbo.
  #5  
Oud 31-08-09, 12:12
Sebastiaan's schermafbeelding
Sebastiaan Sebastiaan is offline
• iOS 9.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 48
Standaard

@ Harley4: Jij hebt het over dataroaming... dat is iets anders dan netwerk roaming
  #6  
Oud 31-08-09, 13:31
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Daarom staat er voor de 2e zin "ook"

Maar heb hetzelfde probleem als jij.
  #7  
Oud 29-10-10, 18:14
didiersergei's schermafbeelding
didiersergei didiersergei is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 24
Standaard

toevallig was ik gister in brussel, en heb het zelfde probleem. De grens over en geen netwerk meer, vroeger ( had mijn iphone gejailbreakt and unlocked) was dit geen probleem, tegenwoordig heb ik mijn iphone laten unlocken via officele kanalen, dus kan nu zonder jailbreak en unlock elk kaartje er in doen.

Het netwerk handmatig instellen werkte ook niet, hij pakte ze geen van alle, na een tijdje geprobeerd te hebben pakt hij wel proximus, erg vreemd, weet iemand hoe dit kan?
__________________
Apple rules
  #8  
Oud 21-10-11, 13:56
Losdos Losdos is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 33
Standaard

Ik woon in Spanje, 2 maanden geleden een iPhone gekocht met abonoment, zit nu in Nederland en de telefoon doet niets meer. Wel bij mijn zoon via Wi-Fi internet. Maar ik heb de telefoon nodig. Wat doe ik verkeerd. Wie kan mij snel een oplossing bieden. Losdos
Reageren

Labels
buitenland, provider, roaming



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Provider zoeken in buitenland jvdmaten iPhone algemeen 3 25-10-10 13:40
Provider uit buitenland blijft op iphone staan mortar iPhone algemeen 2 16-11-09 15:25
SMS Naar Buitenland Werkt Niet Moumentai Internet in buitenland (roaming) 2 19-10-09 17:54
3g unlocked: IMAP werkt niet in buitenland fstegge Internet in buitenland (roaming) 4 14-01-09 08:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:11.