//

Iphone bouw/mod ervaringen

Iphone bouw/mod ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Iedereen. Eerder berichtte ik al over mijn 3GS die door waterschade helaas al snel aan het einde van zijn leven was gekomen. Na een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-08-09, 19:45
GeneralA GeneralA is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 29
Standaard Iphone bouw/mod ervaringen

Hallo Iedereen. Eerder berichtte ik al over mijn 3GS die door waterschade helaas al snel aan het einde van zijn leven was gekomen. Na een tijdje bleek deze nog wel in staat om op te starten maar helaas was het scherm vlekkerig, werd er niet meer bijgeladen en reageerde het touchscreen niet meer. Gelukkig heb ik hierdoor nog wel een reservekopie kunnen maken.

Anyway, om mijn verhaal verder op te pakken. Ik had geen zin om weer veel geld neer te leggen voor een nieuwe of om ook maar over die stomme lost & stolen procedure na te denken.
Ik ben dus maar het internet opgegaan en heb een zwaar beschadigde iphone 3g op de kop weten te tikken voor een zacht prijsje. Gelukkig werkte alles aan deze telefoon nog wel. Vervolgens heb ik daarnaast ook nog een nieuw glas met digitizer aangeschaft (geen krassen).

Toen ben ik aan het klussen gegaan. Ik heb de complete inhoud uit de kapotte Iphone 3GS gehaald op de aan/uit-, volume- en mute-knop na. Ook heb ik de batterij laten zitten omdat deze netjes in is gesealed en daarom beschermd is tegen waterschade (hij is uiteraard ook veel nieuwer). Vervolgens heb ik deze kapotte onderdelen vervangen met die uit de tweedehands 3G. Het oude bekraste scherm heb ik uit het framepje weten te halen en daarna heb ik het nieuwe glas erin gelijmd. Nadat de telefoon weer helemaal in elkaar zat bleek hij tot mijn grote verbazing nog perfekt te werken ook.

De batterij lijkt het zelfs nog langer vol te houden dan toen deze nog met de 3GS verbonden was. Bij normaal gebruik is kan ik hem zeker 5 tot 6 dagen gebruiken zonder op te laden. Ondanks dat ik nu de kleine extra's van de 3GS moet missen (alhoewel die nauwelijks opvallen) ben ik toch hartstikke blij met het resultaat. En misschien ook wel een beetje trots op mezelf.

Wanneer jullie wat meer informatie of hulp willen bij reparaties aan de iphone stuur dan gerust een pm'etje dan help ik jullie graag! Ik weet er nu immers alles van en het kan best nog wel eens fout gaan.

Laatst gewijzigd door GeneralA; 31-08-09 om 19:48.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-08-09, 19:53
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Goed om te horen dat alles nog is goed gekomen! En daar mag je best trots op zijn hoor
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #3  
Oud 01-09-09, 00:42
Phoef Phoef is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 85
Standaard

Gedurfte ondernemening, denk niet dat ik de "balls" hebt, om dat ding uit elkaar te gaan zitten halen, en opnieuw te bouwen.

Roeping gemist?
  #4  
Oud 01-09-09, 23:49
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Lol? Dus wat heb je nu eigelijk gedaan?
Een 3g omgebouwd naar een 3gs of de onderdelen van de 3g in de 3gs gedaan? ik volg het niet meer nl...
Wel heeeel veel respect dat je zoiets durft te ondernemen!
  #5  
Oud 02-09-09, 10:52
justin2108 justin2108 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Hey man.
knap gedaan niet iedereen zal je dat nadoen.
zelfs sommige Elektronic Engineers zullen deze gok nooit gewaagd hebben.

ik zou een klein bedrijfje mee beginnen soort van beunhaas bijv...
gewoon goedkoop reperatie voor mensen die geen garantie of verzekering hebben.
  #6  
Oud 22-09-09, 17:16
adpatat adpatat is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Soesterberg
Berichten: 1
Standaard

Hi beste iPhone liefhebber,
Mij is hetzelfde gebeurd met de iPhone 3G. In het water gevallen en hij doet helemaal niets meer. Mijn vraag is nu: hoe krijg ik het toestel open? Ik hoor graag van je en alvast bedankt voor de moeite.
Groeten, Radboud
  #7  
Oud 22-09-09, 20:07
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adpatat Bekijk bericht
Hi beste iPhone liefhebber,
Mij is hetzelfde gebeurd met de iPhone 3G. In het water gevallen en hij doet helemaal niets meer. Mijn vraag is nu: hoe krijg ik het toestel open? Ik hoor graag van je en alvast bedankt voor de moeite.
Groeten, Radboud
onderaan zitten twee schroefjes, en voor zover ik gehoord heb kost het nog wel wat kracht om hem open te maken, meer weet ik er niet vanaf
  #8  
Oud 27-09-09, 01:59
VonZescao VonZescao is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 83
Standaard

Op Youtube staan enkele video's waarin te zien is hoe je hem uit elkaar kan halen en weer in elkaar moet zetten. Wellicht staat op instructables.com ook ergens een handleiding.
  #9  
Oud 27-09-09, 09:32
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Uit nood geboren zou ik het misschien wel aandurven.

Zo lang de iPhone het goed doet zou ik niet beginnen te ontleden
__________________

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:05.