iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   probleem met sms.db help! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/42952-probleem-sms-db-help.html)

fredkop 02-09-09 23:59

probleem met sms.db help!
 
een van de redenen dat ik een iphone heb gekocht is de functie dat ik nooit men smse moet verwijderen
gistere ging de iphone al een tijdje aan de trage kant dus ik wou hem een keer resetten en opnieuw unlocke/jailbreake
wat ik ervoor wel eerst heb gedaan is dmv winSCP een backup gemaakt vn sms.db ( de smse ) en adresbook map
dit is niet de eerst keer dat ik dit heb gedaan , het werkt normaal altijd perfect, en dit leek nu ook want al men contacten heb ik nog en ook al men smsen
na de installatie vn de iphone en nadat ik smse en adresbook heb teruggezet wil ik testen of ik wel degelijk smsen kan sturen / ontvangen
van zodra dat ik op verzenden druk loopt hij 3 sec vast en sluit hij sms gwn af en gaat hij naar homescreen
een typische crash , dit heb ik elke keer
ik kan ook geen smsen meer ontvangen
ik heb nu de sms.db verwijderd en deze is opnieuw aangemaakt door de iphone ,al mijn smsen zijn weg maar ik kan terug berichten ontvangen en sturen
ik zou graag mijn andere berichten terug op men gsm willen krijgen
klinkt dit bekend in de oren bij iemand?
mvg fré

Timmeh_ 03-09-09 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredkop (Bericht 346743)
een van de redenen dat ik een iphone heb gekocht is de functie dat ik nooit men smse moet verwijderen
gistere ging de iphone al een tijdje aan de trage kant dus ik wou hem een keer resetten en opnieuw unlocke/jailbreake
wat ik ervoor wel eerst heb gedaan is dmv winSCP een backup gemaakt vn sms.db ( de smse ) en adresbook map
dit is niet de eerst keer dat ik dit heb gedaan , het werkt normaal altijd perfect, en dit leek nu ook want al men contacten heb ik nog en ook al men smsen
na de installatie vn de iphone en nadat ik smse en adresbook heb teruggezet wil ik testen of ik wel degelijk smsen kan sturen / ontvangen
van zodra dat ik op verzenden druk loopt hij 3 sec vast en sluit hij sms gwn af en gaat hij naar homescreen
een typische crash , dit heb ik elke keer
ik kan ook geen smsen meer ontvangen
ik heb nu de sms.db verwijderd en deze is opnieuw aangemaakt door de iphone ,al mijn smsen zijn weg maar ik kan terug berichten ontvangen en sturen
ik zou graag mijn andere berichten terug op men gsm willen krijgen
klinkt dit bekend in de oren bij iemand?
mvg fré

Smsen worden ook opgeslagen in de reservekopie, misschien dat je die kan terugzetten?

ControlSje 03-09-09 14:30

Als je geen reservie kopie hebt, dan moet je er in ieder gaval voor zorgen dat het bestand/datbase de juiste eigenaar en rechten krijgt nadat je hem hebt terug geplaatst.
Als deze verkeerd staan kan de SMS applicatie de database niet benaderen en kun je dit soort problemen krijgen.

fredkop 03-09-09 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 346814)
Smsen worden ook opgeslagen in de reservekopie, misschien dat je die kan terugzetten?

dan komt al die shit weer terug , ik wil een clean install doen
ik denk dat ControlSje gelijk heeft , moet je de rechten iet verzetten terug naar 775 ofzoiets?
thanks

ControlSje 03-09-09 21:59

Bij mij is het Owner=mobile Group=mobile en de permissions staan op 0644.

Als je het handmatig hebt terug gezet (met winsscp idisk o.i.d.) heb je grote kans dat je een probleem hebt met de Owner/Group setting.
Meestal wordt er met root geconnect naar de iPhone en als je dan iets kopieerd krijgt het bestand automatisch root als eigenaar.

fredkop 10-09-09 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 347119)
Bij mij is het Owner=mobile Group=mobile en de permissions staan op 0644.

Als je het handmatig hebt terug gezet (met winsscp idisk o.i.d.) heb je grote kans dat je een probleem hebt met de Owner/Group setting.
Meestal wordt er met root geconnect naar de iPhone en als je dan iets kopieerd krijgt het bestand automatisch root als eigenaar.

geweldig you made my day ;) !

King Q 02-10-09 14:07

Ik heb het zelfde probleem.
Alleen krijg ik de Owner niet van root naar mobile.
Hoe doe je dat?

Edit: Opgelost: Zorg dat er één sms verstuurd is. Daarna dát sms.db bestand overschrijven met je backup sms.db en zie, hij neemt de map rechten over!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:09.