//

probleem met sms.db help!

probleem met sms.db help! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) een van de redenen dat ik een iphone heb gekocht is de functie dat ik nooit men smse moet verwijderen gistere ging de iphone al ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-09-09, 00:59
fredkop fredkop is offline
• iOS 6.0.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 19
Standaard probleem met sms.db help!

een van de redenen dat ik een iphone heb gekocht is de functie dat ik nooit men smse moet verwijderen
gistere ging de iphone al een tijdje aan de trage kant dus ik wou hem een keer resetten en opnieuw unlocke/jailbreake
wat ik ervoor wel eerst heb gedaan is dmv winSCP een backup gemaakt vn sms.db ( de smse ) en adresbook map
dit is niet de eerst keer dat ik dit heb gedaan , het werkt normaal altijd perfect, en dit leek nu ook want al men contacten heb ik nog en ook al men smsen
na de installatie vn de iphone en nadat ik smse en adresbook heb teruggezet wil ik testen of ik wel degelijk smsen kan sturen / ontvangen
van zodra dat ik op verzenden druk loopt hij 3 sec vast en sluit hij sms gwn af en gaat hij naar homescreen
een typische crash , dit heb ik elke keer
ik kan ook geen smsen meer ontvangen
ik heb nu de sms.db verwijderd en deze is opnieuw aangemaakt door de iphone ,al mijn smsen zijn weg maar ik kan terug berichten ontvangen en sturen
ik zou graag mijn andere berichten terug op men gsm willen krijgen
klinkt dit bekend in de oren bij iemand?
mvg fré
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-09-09, 11:30
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredkop Bekijk bericht
een van de redenen dat ik een iphone heb gekocht is de functie dat ik nooit men smse moet verwijderen
gistere ging de iphone al een tijdje aan de trage kant dus ik wou hem een keer resetten en opnieuw unlocke/jailbreake
wat ik ervoor wel eerst heb gedaan is dmv winSCP een backup gemaakt vn sms.db ( de smse ) en adresbook map
dit is niet de eerst keer dat ik dit heb gedaan , het werkt normaal altijd perfect, en dit leek nu ook want al men contacten heb ik nog en ook al men smsen
na de installatie vn de iphone en nadat ik smse en adresbook heb teruggezet wil ik testen of ik wel degelijk smsen kan sturen / ontvangen
van zodra dat ik op verzenden druk loopt hij 3 sec vast en sluit hij sms gwn af en gaat hij naar homescreen
een typische crash , dit heb ik elke keer
ik kan ook geen smsen meer ontvangen
ik heb nu de sms.db verwijderd en deze is opnieuw aangemaakt door de iphone ,al mijn smsen zijn weg maar ik kan terug berichten ontvangen en sturen
ik zou graag mijn andere berichten terug op men gsm willen krijgen
klinkt dit bekend in de oren bij iemand?
mvg fré
Smsen worden ook opgeslagen in de reservekopie, misschien dat je die kan terugzetten?
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #3  
Oud 03-09-09, 15:30
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Als je geen reservie kopie hebt, dan moet je er in ieder gaval voor zorgen dat het bestand/datbase de juiste eigenaar en rechten krijgt nadat je hem hebt terug geplaatst.
Als deze verkeerd staan kan de SMS applicatie de database niet benaderen en kun je dit soort problemen krijgen.
  #4  
Oud 03-09-09, 19:52
fredkop fredkop is offline
• iOS 6.0.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ Bekijk bericht
Smsen worden ook opgeslagen in de reservekopie, misschien dat je die kan terugzetten?
dan komt al die shit weer terug , ik wil een clean install doen
ik denk dat ControlSje gelijk heeft , moet je de rechten iet verzetten terug naar 775 ofzoiets?
thanks
  #5  
Oud 03-09-09, 22:59
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Bij mij is het Owner=mobile Group=mobile en de permissions staan op 0644.

Als je het handmatig hebt terug gezet (met winsscp idisk o.i.d.) heb je grote kans dat je een probleem hebt met de Owner/Group setting.
Meestal wordt er met root geconnect naar de iPhone en als je dan iets kopieerd krijgt het bestand automatisch root als eigenaar.

Laatst gewijzigd door ControlSje; 03-09-09 om 23:02.
  #6  
Oud 10-09-09, 23:14
fredkop fredkop is offline
• iOS 6.0.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Bij mij is het Owner=mobile Group=mobile en de permissions staan op 0644.

Als je het handmatig hebt terug gezet (met winsscp idisk o.i.d.) heb je grote kans dat je een probleem hebt met de Owner/Group setting.
Meestal wordt er met root geconnect naar de iPhone en als je dan iets kopieerd krijgt het bestand automatisch root als eigenaar.
geweldig you made my day !
  #7  
Oud 02-10-09, 15:07
King Q King Q is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 28
Standaard

Ik heb het zelfde probleem.
Alleen krijg ik de Owner niet van root naar mobile.
Hoe doe je dat?

Edit: Opgelost: Zorg dat er één sms verstuurd is. Daarna dát sms.db bestand overschrijven met je backup sms.db en zie, hij neemt de map rechten over!

Laatst gewijzigd door King Q; 02-10-09 om 16:27.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wekker probleem met sms i_one iPhone algemeen 3 30-09-09 01:34
Probleem met sms berichten mabaelst iPhone algemeen 18 16-07-08 00:48
SMS conversatie probleem met beantwoorden sammy25ams iPhone algemeen 15 03-02-08 15:59
Probleem met sms applicatie xXsmileXx iPhone algemeen 3 15-01-08 18:57
Probleem met sms applicatie Help plz. xXsmileXx Unlock [archief] 4 13-01-08 00:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.