iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Blauwe G op display iphone. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/43081-blauwe-g-op-display-iphone.html)

peaceman 04-09-09 19:43

Blauwe G op display iphone.
 
Hallo,

Ik ben aan het zoeken geweest hier en op anders sites maar ik kan maar nergens achterhalen waar nu het soms witte vierkantje en soms blauwwe vierkantje met de G er in voor staat.
(heb geen boekje)
Gaat het hier nu om de internet verbinding? heb de iphone pas en heb nog geen internet erbij als ik internet op ga gebruik ik een Wi-Fi thuis of open netwerk.
Als dit dan internet is gaat dit dan van mijn bel te goed af? zoja hoe kan ik dit dan uitzetten.
Help.

Mvg,
Peaceman.

iMario 04-09-09 19:48

Instellingen > Algemeen > Netwerk > Schakel 3G in (zet uit).

En zorg dan even dat er geen APN gegevens zijn ingevuld bij Mobiel-datanetwerk.

peaceman 04-09-09 19:56

Hallo thnx,

Maar asl ik naar netwerk ga heb ik alleen maar staan:
dataroaming, die staat uit.
VPN, niet geconfigureerd.
WI-FI geen verbinding.

Staat alles dan uit?
De G blijft wel in mijn diplay staan.

Groeten,
Peaceman

iMario 04-09-09 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peaceman (Bericht 347474)
Hallo thnx,

Maar asl ik naar netwerk ga heb ik alleen maar staan:
dataroaming, die staat uit.
VPN, niet geconfigureerd.
WI-FI geen verbinding.

Staat alles dan uit?
De G blijft wel in mijn diplay staan.

Groeten,
Peaceman

Als Wi-Fi uitstaat, kun je dan nog internetpagina's laden? Zo ja: Dan staat het aan.

peaceman 04-09-09 20:02

ik kan als ik op internet wil gewoon internet op de iphone dus hij gaat gelijk verbinding maken.
Nu is dat niet zo een probleem als ik dat zelf wil, maar ik ben bang dat hij met die "blauwe G" dus altijd aan staat.
De G is trouwens wit als ik gewoon in het overzichts display sta maar zodra ik naar een bv. instellingen gaat wordt hij blauw.
Ik weet het echt niet wat dit is waar staat die G eigenlijk voor.

iMario 04-09-09 20:06

De G staat voor GPRS.

Je kan even SBSettings installeren en daarmee EDGE (ook 3G) uitzetten. Na de installatie van SBSettings moet je over de status bar vegen met je vinger, een pop-up zal verschijnen met aantal schakelaars.

peaceman 04-09-09 20:16

Zo, even alles gelezen en ik als dummie klappert even met mijn oren!?
Je kan even SBsettings installeren, ehja waar? ja ik zei al dat ik een leek ben.
en kan ik dan nog wel gewoon om mijn eigen Wi-Fi komen?

Pelle4495 06-09-09 12:16

Je kan sbsettings downloaden in cydia.
die krijg je als je je iPhone jailbreakt.
in je profiel staat dat je iPhone is gejailbreakt dus eigenlijk moet je alleen maar op je homescherm op cydia tikken daarna op zoeken en dan zoeken op sbsettings.
dan veeg je met je vinger over de bovenste balk (met het klokje batterijtje e.d.) en ze tikt op edge zodat hij uit (rood) is en daarna op 3g zodat die ook uit is.
daarna kun je gewoon internetten via Wi-Fi en weet je zeker dat je geen gegevens via het mobiele datanetwerk laadt.
vreemd eigenlijk dat je een g krijgt ik krijg altijd een rondje of 3g.
veel sucsess


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:17.