//

Ervaringen m.b.t. zelf scherm vervangen

Ervaringen m.b.t. zelf scherm vervangen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik ben bezig met het vervangen van de digitizer van de iphone 3G van mijn schoonbroer. Graag zou ik eens willen weten wat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-09-09, 07:24
philippefeij philippefeij is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 48
Standaard Ervaringen m.b.t. zelf scherm vervangen

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het vervangen van de digitizer van de iphone 3G van mijn schoonbroer. Graag zou ik eens willen weten wat de ervaringen zijn van andere forumgebruikers m.b.t. deze klus.

Omdat het lcd-scherm na demontage ook defect bleek te zijn, moet deze dus ook worden vervangen. Heb eens op internet gezocht en er al snel achter gekomen dat de prijzen echt zeer sterk variëren. Van € 45,- tot € 180,- voor een lcd + digitizer. Deze laagste prijs tref ik aan op ebay.
Gaat het hierbij om originele Apple onderdelen of zijn er inmiddels ook imitatie-onderdelen ontwikkeld?

Ook wil mijn schoonbroer graag de achterzijde vervangen, deze trof ik wederom op ebay voor slechts € 18,-?!

Heeft iemand de achterzijde al eens zelf vervangen?

Om geen wildgroei in dit draadje te laten onstaan, gelieve alleen te reageren als je zelf ervaring hebt met o.a. het vervangen van schermen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-09-09, 08:52
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Als de lcd en digitizer allebei stuk zijn, kun je misschien beter kijken voor een complete set. Ik heb al een keer een digitizer vervangen, maar je moet goed uitkijken dat je geen flatcables beschadigd van de home button en de speaker enz.
Of er imitatie in omloop is weet ik niet, maar als ik die prijzen zie zou ik denken van wel.

Die goedkope achterkant zou ik niet bestellen, die zijn echt imitatie en zien er naar mijn mening niet uit.
  #3  
Oud 09-09-09, 08:56
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Zowel LCD, touchscreen als achterkant is er in immitatie. Let er bovendien op dat LCDs van lage prijs mogelijk defecte pixels of hot spots hebben.
  #4  
Oud 09-09-09, 11:52
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Zo´n goedkope achterkant kan ik je alleen maar afraden. Dit zijn allemaal immitaties, en ze passen ook niet (bijv het gat voor de lens van de camera is te klein). Meestal wordt er ook geen brezel bijgeleverd, en zo wel dan ontbreekt de montage mogelijkheid van de tril-motor.
  #5  
Oud 09-09-09, 13:18
philippefeij philippefeij is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 48
Standaard

Hmmm zo te lezen uit jullie reactie's blijkt dat er inderdaad een hoop imitatiespul in de omloop is .

Dat natuurlijk het volgende punt, waar krijg ik ergens originele onderdelen of goede imitatie versies.


Groeten en alvast bedankt voor de reacties!
  #6  
Oud 09-09-09, 13:25
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Verplaatst naar Ervaringen.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
LCD scherm zelf vervangen philippefeij iPhone algemeen 7 25-10-11 21:31
Scherm vervangen ? Bartje iPhone algemeen 13 18-06-10 12:26
Zelf oorspeaker vervangen Barzi iPhone algemeen 26 05-11-09 18:50
Scherm vervangen..? RFE iPhone accessoires en onderdelen 2 19-03-09 12:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:17.