iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   emergency call scherm (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/43442-emergency-call-scherm.html)

hean 10-09-09 14:27

emergency call scherm
 
hallo,

ik zit met een probleem,
mijn iphone deed het perfect, alleen itunes gaf steeds de melding dat ik een originele simkaart moets plaatsen(het is een 3gs uit de usa)
dus ik dacht ik restore hem, maar nu krijg ik alleen maar een emergency call scherm, hoe kan ik dit oplossen? jailbreaken maar met welke software, en waar kan ik die vinden? daarna unlocken maar met welke software

wel vroeg hij toen ik hem wou restoren of ik de nieuwste software wou installeren dat is dus 3.01 en ik had 3.0 weet niet of dit erg is want ik moest wel. ik kom er dus niet uit, nu heb ik iemand gevonden die het voor 30 euro voor mij wil doen, zal ik hem laten doen dan?

mvg han

evmw 10-09-09 14:30

https://forum.iculture.nl/f14/i...ak-unlock.html

hean 10-09-09 15:02

oke en maakt het dan nog uit welke restore firmware ik donwload? dus ik heb nu 3.01 kan ik dan 3.0 ook downloaden? want die staat daarbij toch? of hoe kan ik dat zien?

oke heb hem nu dus gejailbreaked via de handleiding die jij me gaf die van maikel,
nu is dat helemaal gelukt tot aan stap 19( jb voor windows met iphone 3gs) nu is hij bij stap 19 aan het rebooten, (duurt erg lang overigens)
opeens zie ik het apple symbool ik blij dat het gelukt is.
wat denk je, WEET het emergency call menu,

wat nu? want ik weet het nu ook niet meer.

evmw 10-09-09 16:43

Restore vanuit DFU en doe het hele proces even overnieuw, je zal ergens iets fout hebben gedaan of er is iets onverhoopt misgegaan.

Ik ga er van uit dat je redsn0w gebruikt. Begrijp ik het goed dat hij stap 18 wel goed doorlopt (dus hij eindigt met 'DONE')? Zo ja, wat zie je vervolgens op je scherm van je iPhone verschijnen?

hean 11-09-09 19:43

zover ik weet is het redsnow0.8(voor versie 3.01) zoals in de handleiding stond, maar hij loopt alles door totdat ik op finisch druk, dan blijft het scherm heel erg lang zwart licht geven. en daarna start hij op en krijg ik weer dat emergency scherm, probleem is als ik hem aan itunes hang dan zegt hij ook nog steeds "ongeldige simkaart, plaats een geldige simkaart" vind het heel vreemd en ik weet het nu echt niet meer.
heb het overigens al een paar keer geprobeerd. heb hem naar 3.01 overgezet en daarna met redsnow 0.8 geprobeerd te jailbreaken maar tevergeefs
jij nog ideen?

mvg han

heb nog even gekeken, redsnow geeft gewoon done! aan en ik kan op finish drukken dit heb ik nu gedaan en nu is mijn telefoon dus bezig, hij geeft gewoon een zwart scherm de heletijd en is weer opgestart in het emergency call scherm, dus weet niet wat ik verkeerd doe! gr han

evmw 12-09-09 13:04

Als redsnow even blijft hangen, haal dan even je USB-kabel eruit en plaats deze weer terug.

Kan overigens best zijn dat er iets mis is met je iPhone waardoor het niet meer lukt, maar dan is hij waarschijnlijk echt bricked.

hean 12-09-09 13:14

nee redsnow doet het perfect eigenlijk, zonder moeite of blijven hangen, iig niet dat ik merk, redsnow is al klaar na 2 min. alleen het opnieuw opstarten van de iphone duurt een tijdje(10min.) zijn er niet nog andere programmas waarmee ik het kan proberen? of is er niet iets waarmee ik het emergency call scherm mee kan omzeilen?
lees de klacht wel meer op internet maar een duidelijke oplossing is ver te zoeken.

evmw 12-09-09 13:18

Geeft je iPhone aan dat hij geactiveerd moet worden of geeft hij een andere melding aan als je op het emergency call scherm komt?

Restoren van de firmware ging wel zonder problemen?

hean 12-09-09 13:56

ja alles ging zonder problemen, had hem eerst van 3.0 naar 3.01 geupdate via itunes en toen wou ik hem dus via redsnow 0.8 weer jailbreaken.
als hij nu opstart geeft hij niets weer, alleen het stekkertje met het itunes logo en een slider dat ik emergency call's kan maken. verder niets

itunes geeft de melding dat mijn simkaart niet ondersteunds wordt. maar hij herkend wel een iphone

nutty75 12-09-09 14:38

euh.. misschien een domme opmerking (indien het geval, negeer deze post dan maar!), maar is het niet zo dat redsnow je telefoon jailbreaked?! Voor zover ik weet zijn de iPhones uit de VS ge(sim)locked... Ik lees nergens in dit topic dat er een unlock gedraaid wordt? Logisch dus dat je simkaart (nederlands neem ik aan, iig niet VS) niet ondersteund wordt?

of zeg ik nu echt iets heel raars?!:(

evmw 12-09-09 15:04

Die unlock maakt even niet uit, maar dat is inderdaad de reden dat hij nu geen andere sim accepteert dan de SIM uit de USA (waarschijnlijk AT&T). Met een jailbreak activeert hij de iPhone echter ook soort van dus ben je om die emergency call gedoe heen.

hean 12-09-09 18:51

idd het is de bedoeling dat je je iphone eerst jailbreaked en daarna unlocked met ultrasn0w (iig als ik het goed heb) maar het jailbreaken wil dus niet lukken. misschien dat ik iets fout doe maar zover ik weet doe ik precies wat me gevraagd wordt.

mvg han

edit: en het vreemde is dat ik zelfs niet met een originele at&T simkaart om het emergency screen heen kom, want heb hier een at&t simkaart liggen en dat wil ook niet helpen.

evmw 12-09-09 19:01

Toen je de firmware restore deed, deet je dit vanuit DFU?

hean 12-09-09 19:37

ja heb eerst de firmware restore gedaan vanuit itunes, toen is hij gelijk geupdate naar 3.01 en dit heb ik vanuit dfu gedaan, (power home knop tegelijk indrukken, power knop na 10 sec. loslaten en de andere ingedruk houden tot itunes hem vind in herstel.) en ik wil hem nog wel een keer via itunes restoren maar volgensmij zet ik er dan 3.1 op en dat is ook niet de bedoeling. of is die nog niet uit?

evmw 12-09-09 19:59

Je kan gewoon kiezen welke firmware je restored. Maar ik weet het niet meer, heb licht vermoeden dat er toch iets met je iPhone is.

hean 12-09-09 20:23

nu wou ik hem in itunes nog een x herstellen met shift + herstellen en de nieuwe software 3.01 op mijn laptop nu zegt itunes "de iphone iphone kan niet worden hersteld. this device isnt eligible for requested build"

hoop het niet

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 350482)
Je kan gewoon kiezen welke firmware je restored. Maar ik weet het niet meer, heb licht vermoeden dat er toch iets met je iPhone is.


maar het vreemde is dat voordast ik hem restorde de iphone het wel gewoon goed deed, bellen smsen apps, alles... dus vind t heel raar


IS het misschien mogelijk om hem via Purplera1n te jailbreaken? werkt dit goed, aangezien mijn telefoon voorheen ook gejailbreaked is met freeze(heb hem zo uit amerika ontvangen) want had het programma freeze op mijn iphone staan dus neem aan dat hij dan met purplera1n is gejailbreaked????

werkt dit programma goed/beter als redsn0w?

edit: mijn computer vind de iphone wel als een externe harddisk, heb een foto gemaakt van de achtergrond(home+sleep button) en ik kan deze foto dus wel van mijn iphone afhalen, het wordt steeds gekker


edit: misschien een optie om met purplera1n te unlocken? zo is hij ook geunloced geweest toen ik hem kreeg, aangezien het programma freeze in mijn home screen stond? is dit een goede optie?

mvg han

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hean (Bericht 350488)
nu wou ik hem in itunes nog een x herstellen met shift + herstellen en de nieuwe software 3.01 op mijn laptop nu zegt itunes "de iphone iphone kan niet worden hersteld. this device isnt eligible for requested build"

hoop het niet

ik zie in je profiel dat je een 3GS hebt. Die kan je niet meer terug brengen naar 3.0 of 3.0.1.
Stond iets van op iPc site

oke dat is mooi om te weten, maar vind het maar raar dat ik hem zoiezo niet kan restoren met fw 3.0 en fw 3.01 want hij geeft dan steeds de melding dat hij de iphone niet kan herstellen.

ik zie hier en daar trouwends reacties op internet dat wanneer je hem jailbreaked er een logo van een harddisk met een groene pijl op je iphone verschijnt maar dit is niet het geval bij mij, weet niet of dit ook normaal is bij een 3gs met fw 3.01?

hean 13-09-09 22:13

kan het bovenstaande bericht op 1 of andere manier niet editen dus geef me geen waarschuwing meer want het lukt gewoon niet,

maar is het misschien mogelijk om hem met purplera1n te jailbreaken, aangezien ik voorheen op mijn telefoon ook het programma freeze had staan(wat volgensmij komt van purplera1n) werkt dit programma goed/beter als redsn0w????

Janny_i 14-09-09 18:19

Haii,
heb je inmiddels al een oplossing gevonden? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem..

Groetjes

hean 15-09-09 09:25

nee, heb nog geen oplossing gevonden, en het lijkt alsof hier op het forum ook niemand er iets van weet.

sjenkox 19-09-09 09:24

ik heb hetzelfde, heb van alles geprobeerd maar niets lijkt te lukken om door die emergency call te komen..Onmogelijk?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:03.