iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Bewakings Camera's (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/4377-bewakings-camera-s.html)

vandepoel 31-12-07 15:04

Bewakings Camera's
 
hallo, kan er mij iemand iets meer vertellen, over het inloggen op een camerabewakingsysteem via de iphone?

vandepoel 31-12-07 15:38

kan er mij iemand vertellen hoe dit hier in zijn werk gaat?? Chat??

Dennisf 01-01-08 08:51

Ik ken het programma remote buddy wat werkt met de camera van mijn MacBook. Via safari log ik in op de computer en kan dan de camera aan en uit zetten.
Ik kan mij voorstellen dat je een bewakingssysteem waarmee je kan inloggen via internet om de beelden te bekijken ook via de iphone kunt bekijken.
Heb hier overigens nog geen kant en klare oplossing voor gevonden zoals remote buddy

depl0y 01-01-08 09:17

De bewakingssystemen die ik wel eens gezien heb, zijn gewoon bereikbaar via een web-adres. Mocht dit zo zijn, dan kan je natuurlijk gewoon gaan surfen met je iPhone.

Ik gok wel dat dit via GPRS niet grappig meer is.

ButcherJF 01-01-08 14:54

Misschien via VNSea en een Tight/RealVNC-achtige applicatie? Kijk eens in de Wiki onder VNSea.

vandepoel 02-01-08 12:05

inloggen camerabewaking
 
ik heb in het verleden altijd met mijn Qtec of laatst met mijn HTC, kunnen inloggen via Wi-Fi of via gprs, op het computersysteem (no ip) met de camerabewaking, deze draait met de software van "geovision", ik kreeg in het verleden een link met software van mijn leverancier van het bewakingssysteem, maar nu met de aanschaf van de iphone, krijgt hij ineens enorm vele vraagtekentje rond zijn hoofd zweven, dit ook daar dit geen "windows" gebaseerd systeem is, als ik met mijn iphone via het internet naar de link ga , krijg ik een vierkant 3D "blokje", dit heb ik al meerdere keren te zien gekregen bij het openen van een of andere webcam waar men live streaming beelden kan bekijken, videofilmpjes of zo... ik kom daar gewoon niet verder....

depl0y 02-01-08 12:06

Dit zijn waarschijnlijk op flash gebasseerde sites, wat vaak gebruikt wordt bij filmpjes enzo. De iPhone ondersteund jammer genoeg nog geen Flash.

vandepoel 02-01-08 12:09

dat zou wel eens goed kunnen, want ik kan op verschillende website's de intro's ook niet zien, hier krijg ik ook zo een "blokje" te zien..

EDIT1: is er een mogelijkheid met bepaalde software dit te omzeilen? want echt gebruiken kan je de iphone volgens mij niet op het internet, wel alles bekijken, kan het zijn dat je ook niet op dit forum kan reageren, dit heb ik ook al eens geprobeerd, maar ik kom niet verder...

EDIT2: vraagje i.v.m. VNC, Moet deze software geinstalleerd worden op de pc waar het camerabewaking systeem draait, of mag dit gewoon gebeuren op de pc waar ik dagelijks mee bezig ben, want op deze laatste pc doe ik ook de syncronisatie en dergelijke!

Amp. 02-01-08 18:26

Edit eens je berichten ipv een nieuwe te posten ;)
En mss een kijkje in de Wiki nemen?
Overigens, VNC werkt rete traag, het scherm refreshed niet vaak, dus live camerabewaking zal zo niet 123 werken :)
Moet op de PC waar je beeld kan zien.

vandepoel 02-01-08 20:54

hallo "Amp",
laat mij eens even waten wat je bedoeld met "edit" ipv "posten", ik ben hier totaal onbekend mee !!!
de VNC is niet de oplossing, het is niet de bedoeling een pc "over te nemen", met mijn "htc" kon ik over gprs of Wi-Fi inloggen op het camerabewakingssysteem, zo kreeg ik live stream beelden te zien, maar deze software was allemaal in windows, hier knelt het probleempje met de iphone.....

stephenvis 02-01-08 20:59

Citaat:

laat mij eens even waten wat je bedoeld met "edit" ipv "posten", ik ben hier totaal onbekend mee !!!
Als je een bericht geplaats hebt (gepost) dan kan je hem nog aanpassen (editen), nu zie je dat jij bijv. 3 berichten achter elkaar hebt geplaats maar het zou handiger zijn als je je bericht gewoon aangepast had ;) ik hoop dat je het begrijpt :p

Stephen

vandepoel 02-01-08 21:38

awel stephen, weeral iets bijgeleerd, ik zeg, ik ken er totaal niets van, maar met de reacties van personen als jij, komen we wel wat verder, niet?
als ik het niet weet, kan ik er ook niet aan doen hé!
DANK U WEL STEPHEN .... :)

ButcherJF 02-01-08 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vandepoel (Bericht 34562)
(...)
de VNC is niet de oplossing, het is niet de bedoeling een pc "over te nemen", met mijn "htc" kon ik over gprs of Wi-Fi inloggen op het camerabewakingssysteem, zo kreeg ik live stream beelden te zien, maar deze software was allemaal in windows, hier knelt het probleempje met de iphone.....

Dit kan met VNSea toch ook? Je camera's draaien (op Windows?) op een bewakingssysteem. Ik log met VNSea op mijn iPhone in op de server die onder RealVNC draait op mijn Windows-systeem.
In jouw situatie draait daar de bewakingssoftware op, die je dan dus via die pc kunt zien en bedienen -of misschien zit er in die software een mogelijkheid daarin rechtstreeks in te loggen? Misschien een kleine omweg in vergelijking met je HTC.
Bij mij draait VNSea icm RealVNC (klik) als een t**t, en, i.t.t. wat eerder beweerd werd, absoluut niet traag. Ik denk dat TightVNC de vertragende factor is, was het bij mij nl. wel.

vandepoel 02-01-08 22:02

heb je ook meerdere camera's, die je gelijktijdig, of afzonderlijk kan raadplegen?
ik was in de veronderstelling dat je met de iphone dezelfde beelden zou kunnen opvragen als met een gewone pc, dus minder omslachtig als een htc...
via mij vaste pc, via een link in de browser, kan ik zonder probleem inloggen op de pc, van overal ter wereld, maar als ik dit probeer via de iphone, blijft deze net haperen, op het laatste frame waar de beelden zichtbaar worden..., dus de live streaming...

Amp. 02-01-08 23:37

Mja ik heb een refreshrate op VNsea die echt traag is, kan wel gewoon mijn gang gaan :p

ButcherJF 02-01-08 23:43

Ik heb geen camera's, maar veronderstelde dat het wel zou werken. Heb net even een en ander geprobeerd, bijv. een live webcam ergens op het www en dan met VNSea op mijn iPhone mijn pc benaderen. Ben bang dat ik hetzelfde ervaar als jij: de hele pagina wordt goed weergegeven, maar het venster van de cam blijft zwart helaas.
Vrees dat depl0y gelijk heeft (zie een paar posts naar boven) dat FLASH de boosdoener is. Spijt me dat ik je mogelijk blij heb gemaakt met een dode mus...

vandepoel 03-01-08 11:15

volgens mij is het een klein detaille dat over het hoofd word gezien, een software pakketje dat geinstalleerd moet worden, maar welk natuurlijk, met flash heeft het volgens mij niets te maken, zou het lukken met een quick time player? dit is toch ook voor bewegende beelden, zoals de media player, of is dit enkel voor het afspelen van filmpjes?

Amp. 03-01-08 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vandepoel (Bericht 34765)
volgens mij is het een klein detaille dat over het hoofd word gezien, een software pakketje dat geinstalleerd moet worden, maar welk natuurlijk, met flash heeft het volgens mij niets te maken, zou het lukken met een quick time player? dit is toch ook voor bewegende beelden, zoals de media player, of is dit enkel voor het afspelen van filmpjes?

hmm ik weet niet, er zijn wel bepaalde streams over safari die wel te kijken zijn.
Alleen weet ik niet zeker of dat quicktime is :)

vandepoel 03-01-08 13:18

even een vraagje tussendoor, ik wil niet afwijken van het onderwerp, maar is het normaal dat je zelf handmatig moet synchroniseren in Itunes als je de iphone in de craddle steekt, ik heb trouwens het vinkje bij de tekst "automatisch synchroniseren wanneer deze iphone word aangesloten" aangevinkt. maar als ik m aansluit, blijft ie dood, tot ik handmatig synchroniseer...? dan schiet ie wakker en doet zijn werk.
terug naar het "begin", staat die quick view al standaard op de iphone? of moet die nog worden geinstalleerd, via safari kan je schijnbaar niet downlaoden, doet ie moelijk over...ik kan nog niet eens via de iphone inloggen op dit forum, is jullie dit wel al gelukt?

EDIT1: het is mij opgevallen dat als ik via een "vaste pc" wil inloggen, het programme "ActiveX" benodigd is, maar weeral een windows gestuurd programma, zou er echt geen andere mogelijkheid zijn?

metck 04-01-08 22:53

Ik weet niet of je met mijn info iets kunt, maar ik kan met mijn iPod Touch (en de iPhone werkt in dat opzicht hetzelfde) deze webcam prima bekijken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:51.