iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gebruik Agenda in iphone 3GS (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/43822-gebruik-agenda-iphone-3gs.html)

Suurt 15-09-09 14:05

Gebruik Agenda in iphone 3GS
 
Kan iemand mij vertellen hoe je in je agenda de afspraken van een kleurcodering voorziet? Volgens de site van Apple moet dit mogelijk zijn. En met kleurcodering bedoel ik het coderen van diverse afspraken in een agenda. Prive kun je dan een andere kleur toekennen dan bijvoorbeeld zakelijke afspraken.

Shorty007 15-09-09 14:07

Kleurcodering?
Alle agenda´s hebben toch hun eigen kleur?
Snap t niet denk ik :D

Suurt 15-09-09 14:17

met kleurcodering bedoel ik het coderen van diverse afspraken in een agenda. Prive kun je dan een andere kleur toekennen dan bijvoorbeeld zakelijke afspraken

Shorty007 15-09-09 14:29

Er staan standaard 3 agenda´s in de iphone. Werk, Privé en uuh overig ofso. Deze hebben alle 3 een andere kleur al. Kun je zien als je je agenda open, en dan links boven aan, Agend´s druk.

Suurt 15-09-09 14:37

Klopt, die optie had ik inmiddels gevonden. Maar aangezien ik voor mijn werk een aantal kleurcoderingen gebruik (uitvoering, voorbereiding, optie, deadline etc) en deze ook in outlook heb staan zou ik deze graag integraal overnemen tijdens het synchroniseren. En zo werd het ook een beetje voorgespiegeld op het introductiefilmpje en brochure van apple op internet.

Mootjuh 15-09-09 14:42

Maar na het synchroniseren neemt die de kleuren niet over?? Net al gekeken, maar idd staat nergens vermeld hoe je een kleuren schema krijgt voor afspraken.. (weet precies wat je bedoeld gebruik dit ook atlijd voor me werk met kleuren codes.. )

Mootjuh 15-09-09 14:44

zie onderstaande ... moet dus wel mogelijk zijn...
http://images.apple.com/nl/iphone/ip...r-20090608.jpg

Shorty007 15-09-09 14:55

Uhm..Nee...Hier laat hij ALLE Agenda´s zien :)
Dat kan jij ook, als je dus daar druk wat ik hierboven zei en dan op Alles druk.
Dit is niet 1 agenda bijvoorbeeld werk.

Mootjuh 15-09-09 14:58

Okay..dat betekend dus dat je een werk en een prive agenda op de iphone moet houden. (zag niet erboven dat het all agenda's was, maar dacht meer aan het voorbeeld van de kleuren verschillen..)..

Shorty007 15-09-09 15:00

Voor zover ik weet kan t niet binnen 1 agenda, de kleurverschillen. Wat je wel kunt doen is bijvoorbeeld 5 verschillende agenda´s maken voor je werk, en m dan op ALL zetten constant, dan zie je de kleurverschillen, mja dan zie je ook je privé agenda ertussen staan :s

cv8x 15-09-09 15:33

Ik zie geen extra optie staan. Ik heb maar 1 agenda op mijn iPhone en die bevat geen kleuren...

Shorty007 15-09-09 15:53

Ow ok.
hmmm op de iphone zelf kan je volgens mij geen agenda erbij maken.
Op Mac kun je in iCal agenda´s erbij maken en deze worden vervolgens gesynchroniseerd met je iphone. Ik weet niet hoe dit op Windows moet.

PeterTe 15-09-09 16:23

Via Google agenda kun je ook de kleuren veranderen + syncen(via internet word het op de iPhone gepusht dus word direct upgedate waneer je het invoert)

jap74 17-09-09 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe (Bericht 351768)
Via Google agenda kun je ook de kleuren veranderen + syncen(via internet word het op de iPhone gepusht dus word direct upgedate waneer je het invoert)

Sorry als ik hier inbreek...
Ik heb meerdere google calenders op mijn Iphone en met iCal. Het lukt me echter niet om de kleuren op mijn Iphone aan te passen. Heb jij gevonden hoe dat moet? Op het Web en in iCal kun je het makkelijk wijzigen, maar op de Iphone heb ik dit niet kunnen vinden.

XIII 17-09-09 12:58

Als je jouw Google Agenda via Google Sync synchroniseert krijg je willekeurige kleuren omdat het protocol geen ondersteuning voor kleuren biedt.

Als je jouw Google Agenda via CalDav synchroniseert neemt de iPhone de kleuren van de webvariant automatisch over.

Werkt prima bij mij!

Let op: kleur per agenda, niet per afspraak...

jap74 17-09-09 17:18

Ahh. Ik gebruik Google Sync.

Ik las deze link

Configuring CalDAV on iPhone 3.0 for Google Calendar - Robert Chien's Blog

Duidelijk verhaal. Kan ik dit nu eigenlijk gewoon vervangen? Dus de oude googlesync verwijderen en een nieuwe account tot voegen via CalDav? waarschijnlijk wel, want al mijn afspraken staan op de server van google.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:54.