//

iPhone kost mij 1500€/maand!!!

iPhone kost mij 1500€/maand!!! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, gelieve dit even te lezen, misschien/hopelijk kan iemand mij helpen. ik heb in december vorig jaar een iPhone 3G 16GB gekocht en die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-09-09, 22:34
Ghost's schermafbeelding
Ghost Ghost is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 41
Angry iPhone kost mij 1500€/maand!!!

Hallo allemaal,
gelieve dit even te lezen, misschien/hopelijk kan iemand mij helpen.

ik heb in december vorig jaar een iPhone 3G 16GB gekocht en die niet veel later gejailbreakt, ik heb een Proximus abonnement (van mijn werk) dat geen data ondersteund.

na de update naar OS3.0 ontdekte ik dat ik geen mms berichten kon versturen en ben dus beginnen zoeken op het net. Op de site van proximus vond ik de instellingen die ik daarvoor moest doen. (APN, ...) Ik heb deze ingegeven en alles werkte perfect, ik merkte dat ik nu ook op dat ik toegang had tot het mobiel netwerk maar was mij er wel van bewust dat dit mij veel geld kon kosten en heb dit dus nog nooit gebruikt. dit was ergens begin juli. begin augustus kreeg ik mijn factuur en die was normaal.

Nog een maand later (nu dus) krijg ik een factuur van Proximus van 1538€ !!!! ik ben NIET op het mobiel datanetwerk geweest, mijn 3G en EDGE zijn uitgeschakeld via SBSettings, e-mails en IPA's download ik altijd over mijn Wi-Fi verbinding en toch heeft mijn iPhone elke dag verschillende keren verbinding gemaakt met het mobiel netwerk. soms 5min soms een uur en dit op alle mogelijke tijdstippen van 's morgens vroeg tot midden in de nacht, op momenten dat ik ONMOGELIJK met mijn toestel bezig kon zijn.
ik heb nu alle instellingen van mijn mms verwijderd en nu kan hij niet meer op het mobiel netwerk. maar dat is ook geen oplossing

zijn er nog mensen die soortgelijke problemen hebben gehad? of zijn er mensen die weten waarom mijn toestel op het datanetwerk is gegaan?
laat mij dan aub iets weten.

als je van mij nog meer info wil ivm instellingen of programma's laat dan maar iets weten,

vriendelijke groeten.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-09-09, 22:46
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Vreemd dat je geen data abbo hebt en wel verbinding...

Zet Wi-Fi eens uit (bij instellingen) en open dan een pagina met safari.
Als je wel op het internet komt staat je data gewoon nog aan (werd vroeger gemeld bij Bosstools oid dat je dat moest checken).

Heb je nog navigon oid, kan het zijn dat die aan staat en data zoekt?
  #3  
Oud 19-09-09, 11:54
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Vreemd dat je geen data abbo hebt en wel verbinding...

Zet Wi-Fi eens uit (bij instellingen) en open dan een pagina met safari.
Als je wel op het internet komt staat je data gewoon nog aan (werd vroeger gemeld bij Bosstools oid dat je dat moest checken).

Heb je nog navigon oid, kan het zijn dat die aan staat en data zoekt?
Als je kan bellen ben je gewoon verbonden: het internetten werkt gewoon het zelfde.

Een beetje dom dat je geen dataplan hebt, want de iPhone is een ding dat regelmatig verbinding maakt met het internet, bijvoorbeeld om email op te halen etc.

Als je dan even geen Wi-Fi verbinding hebt gaat dit gewoon via het mobiele netwerk (en ja, meestal staat Wi-Fi uit als je het in stand-by hebt - als je hem aanzet springt Wi-Fi ook vanzelf weer aan).

In het buitenland word dit al snel geblokkeerd als je dataroaming uit hebt: maar nu ben je gewoon in het 'binnenland' dus tja.

Heb je er daarnaast ook eens aan gedacht dat je door je jailbreak zo nu en dan verbinding maakt met het internet?
  #4  
Oud 19-09-09, 12:35
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Jem oet gewoon eigenlijk geen smartphone nemen zonder data abonnement
Die telefons kunnen gewoon ongemerkt wel es verbinding maken enja dan zit je mooi....
Smartphones zijn er ook voor om internet tot je beschikking te hebben en mail enzo.
Als je alleen maar belt en sms en mms, neem dan een telefoon!
Windows Mobile is trouwens nog gevaarlijker dan de iphone wbt internet verbindingen op de achtergrond. Daar blijft de verbinding gewoon open staan als je je browser afsluit...

Wel ***** voor je!! Hoop dat t recht gezet kan worden of iets
  #5  
Oud 19-09-09, 15:17
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

en @Ghost schaf gewoon een dataplan aan ben je alsnog minder kwijt dan 1500 per maand. maar er zijn zat app's die met internet connecten of willen connecten. en bij jailbreak zitten er ook paar tussen.

Welke weet ik niet
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>

Laatst gewijzigd door Destiny; 19-09-09 om 17:59.
  #6  
Oud 20-09-09, 01:20
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Ik vind het een beetje lullige en zinloze reacties om te gaan vertellen dat 'ie dan maar een dataplan moet nemen. Niet dat ik wel een goede oplossing zou weten, maar een rekening van €1500,- is natuurlijk gewoon buitensporig absurd als je niet eens bewust verbinding maakt met Internet. Volgens mij kom je nog niet eens aan zulke bedragen als je iedere week een update van een paar honderd MB binnen sleept via 3G, als dat sowieso al mogelijk zou zijn. Tenzij je telefoon door een Hacker misbruikt is voor iets (na de jailbrake wel je root-wachtwoord aangepast???) is het gewoon ONMOGELIJK dat de iPhone zelfstandig zoveel data verstouwd dat je €1500,- euro moet ophoesten, of het zijn bij Proximus gewoon regelrechte oplichters die een paar tientjes per MB rekenen ofzo.
  #7  
Oud 20-09-09, 01:54
Ghost's schermafbeelding
Ghost Ghost is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 41
Standaard

@ Ruben: ik betaal zoveel omdat ik niet per MB betaal maat per 5min verbinding. Ik had maar 1,4MB ontvangen en 900KB verzonden.

Mijn SSH root paswoord is aangepast en mijn abonnement wordt aangepast maar de klacht is nog in behandeling.

Dit neemt nog altijd niet weg dat mijn toestel zonder mijn medeweten verbinding maakt.
Mijn e-mail en exchange acounts staan ingesteld op fedge en die staat handmatig. Lokatie voorziening staat uit.
Er moet dus nog iets zijn dat verbinding wil maken dus als er iemand een idee heeft, laat maar komen.
  #8  
Oud 20-09-09, 02:17
gaming boy's schermafbeelding
gaming boy gaming boy is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghost Bekijk bericht
Hallo allemaal,
gelieve dit even te lezen, misschien/hopelijk kan iemand mij helpen.

ik heb in december vorig jaar een iPhone 3G 16GB gekocht en die niet veel later gejailbreakt, ik heb een Proximus abonnement (van mijn werk) dat geen data ondersteund.

na de update naar OS3.0 ontdekte ik dat ik geen mms berichten kon versturen en ben dus beginnen zoeken op het net. Op de site van proximus vond ik de instellingen die ik daarvoor moest doen. (APN, ...) Ik heb deze ingegeven en alles werkte perfect, ik merkte dat ik nu ook op dat ik toegang had tot het mobiel netwerk maar was mij er wel van bewust dat dit mij veel geld kon kosten en heb dit dus nog nooit gebruikt. dit was ergens begin juli. begin augustus kreeg ik mijn factuur en die was normaal.

Nog een maand later (nu dus) krijg ik een factuur van Proximus van 1538€ !!!! ik ben NIET op het mobiel datanetwerk geweest, mijn 3G en EDGE zijn uitgeschakeld via SBSettings, e-mails en IPA's download ik altijd over mijn Wi-Fi verbinding en toch heeft mijn iPhone elke dag verschillende keren verbinding gemaakt met het mobiel netwerk. soms 5min soms een uur en dit op alle mogelijke tijdstippen van 's morgens vroeg tot midden in de nacht, op momenten dat ik ONMOGELIJK met mijn toestel bezig kon zijn.
ik heb nu alle instellingen van mijn mms verwijderd en nu kan hij niet meer op het mobiel netwerk. maar dat is ook geen oplossing

zijn er nog mensen die soortgelijke problemen hebben gehad? of zijn er mensen die weten waarom mijn toestel op het datanetwerk is gegaan?
laat mij dan aub iets weten.

als je van mij nog meer info wil ivm instellingen of programma's laat dan maar iets weten,

vriendelijke groeten.
k heb ook zoiets gehad met mijn 2G en ook met proximus alles stond uit en had normaal geen verbinding met grps/edge tot op het einde van de maand kreeg ik het blijde nieuws van proximus gelieve 167,58€ te betalen binnen de 10 dagen.... heb geen klacht ingediend dus heb gewoon betaald maarja dit is niets in vergelijking met jouw bedrag
  #9  
Oud 22-09-09, 01:04
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Mjah... ik zou echt niet weten welk programma verbinding blijft maken. Eigenlijk zou er voor de iPhone iets moeten komen als "Little Snitch" voor Mac OS X, echt een geweldig programma!

Het enige wat ik me wel eens afgevraagd heb (en misschien een antwoord is op de vraag "wat maakt er steeds verbinding") is hoe het toch kan dat de AppStore App telkens weet te melden dat er updates zijn terwijl ik niet internet, geen push aan heb staan en al zeker de AppStore App niet heb opgestart. Wellicht dat deze ieder uur een check doet? Soms komt er zomaar "uit het niets" ineens weer een "badge" met een getalletje in de AppStore App terwijl ik heel iets anders aan het doen was.
  #10  
Oud 22-09-09, 01:35
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ℜuben Bekijk bericht
Mjah... ik zou echt niet weten welk programma verbinding blijft maken. Eigenlijk zou er voor de iPhone iets moeten komen als "Little Snitch" voor Mac OS X, echt een geweldig programma!

Het enige wat ik me wel eens afgevraagd heb (en misschien een antwoord is op de vraag "wat maakt er steeds verbinding") is hoe het toch kan dat de AppStore App telkens weet te melden dat er updates zijn terwijl ik niet internet, geen push aan heb staan en al zeker de AppStore App niet heb opgestart. Wellicht dat deze ieder uur een check doet? Soms komt er zomaar "uit het niets" ineens weer een "badge" met een getalletje in de AppStore App terwijl ik heel iets anders aan het doen was.
Dat zal eerder gebeuren vanaf de servers van de betreffende app/van Apple. Die weten welke apps jij gedownload hebt en welke versie dat was. Als dan een nieuwe versie beschikbaar is wrdt dit automatisch als een soort pushnotificatie naar je iPhone gestuurd.
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #11  
Oud 23-09-09, 18:47
MartinT MartinT is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 35
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Als je kan bellen ben je gewoon verbonden: het internetten werkt gewoon het zelfde.
Een beetje dom dat je geen dataplan hebt, want de iPhone is een ding dat regelmatig verbinding maakt met het internet, bijvoorbeeld om email op te halen etc.
Als je dan even geen Wi-Fi verbinding hebt gaat dit gewoon via het mobiele netwerk (en ja, meestal staat Wi-Fi uit als je het in stand-by hebt - als je hem aanzet springt Wi-Fi ook vanzelf weer aan).
In het buitenland word dit al snel geblokkeerd als je dataroaming uit hebt: maar nu ben je gewoon in het 'binnenland' dus tja.
Heb je er daarnaast ook eens aan gedacht dat je door je jailbreak zo nu en dan verbinding maakt met het internet?
Beetje een domme reactie Simon, hij schrijft in zijn eerste post toch duidelijk dat ie 3G EN Edge (2G) UIT heeft staan (via SBSettings)
Dus als de iPhone op enig moment geen Wi-Fi verbinding heeft, hoe gaat ie dan contact maken met internet?...(via dialup?)

Wat is de reactie van Proximus? Gewoon betalen of zien ze dat het niet klopt?

Gr,
Martin
  #12  
Oud 23-09-09, 18:49
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Niet te vergeten dat je ook nog GRPS hebt.
  #13  
Oud 23-09-09, 19:55
Mindblower008 Mindblower008 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Niet te vergeten dat je ook nog GRPS hebt.
apn wegvegen, dan kun je geen connectie maken. wel best checken want als je de iphone reboot zal hij normaal de apn terug downloaden.

geen apn = geen dataverkeer via het mobiele netwerk

greetz
  #14  
Oud 23-09-09, 21:45
MartinT MartinT is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 35
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Niet te vergeten dat je ook nog GRPS hebt.
Is idd waar, maar dat valt in SBSettings ook onder EDGE...
  #15  
Oud 24-09-09, 11:55
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

uhm Nee..
Wij hebben geen EDGE meer in NL hoor, dus als je EDGE uitzet, heb je nog steeds gprs
Dat is niet hetzelfde hoor...
ALleen zonder EDGE aan, doet je 3G het niet vandaar dat je EDGE ook alleen met SBSettings uit kan zetten en officieel op de iphone (3G iig) niet.

Ow en over geen EDGE meer in NL, moet je maar ff googlen ofso
  #16  
Oud 24-09-09, 12:04
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Als ik mijn 3G en mijn EDGE uitzet via SBsettings, dan kan mijn iPhone geen mail meer ophalen, dus het lijkt alsof je dan geen data meer hebt
__________________

  #17  
Oud 24-09-09, 13:17
MartinT MartinT is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 35
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
uhm Nee..
Wij hebben geen EDGE meer in NL hoor, dus als je EDGE uitzet, heb je nog steeds gprs
Dat is niet hetzelfde hoor...
ALleen zonder EDGE aan, doet je 3G het niet vandaar dat je EDGE ook alleen met SBSettings uit kan zetten en officieel op de iphone (3G iig) niet.

Ow en over geen EDGE meer in NL, moet je maar ff googlen ofso
Ik heb nergens gezegd dat Edge en GPRS wel hetzelfde is...(lezen blijft moeilijk), maar zoals Michel15 in zijn post schrijft, als je EDGE in je SBSettings UIT zet, kan je ook geen mail meer ophalen en het internet niet op, dus is ook je (komt ie! GPRS uitgeschakeld. (op een iPhone 3GS).
Dus is wat ik wel gezegd had wel waar. (nl. dat GPRS IN SBSettings onder EDGE valt...(dat het in real life andersom is weet ik ook, maar daar gaat het hier niet om...)
  #18  
Oud 24-09-09, 14:07
Mischa84 Mischa84 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 95
Standaard

Ik heb gewerkt bij Vodafone Nederland. Deze rekening absoluut NIET betalen !!
Je moet eens weten hoeveel fouten er gemaakt worden bij de providers betreft data-verkeer. Daarbij zijn ze ( bij VF tenminste ) heel coulant bij dit soort foutjes.

Je dataverkeer heeft de prvovider slechts 2 euro gekost ofzo. ( die paar MB ) geld rekenen voor de "tijd" is zowieso onzin. Dit kost hun niks en zou jou dus ook niks moeten kosten. WM toestellen kosten dan ook niks meer dan andere hoor. Deze hebben wel de gehele tijd verbinding, maar dat wil niet zeggen dat er ook dataverkeer plaatsvindt.

Mijn idee : Niet jou schuld en oplichtingspraktijken vanuit Proximus.

- Bij VF was het zo dat wanneer het wel jou schuld geweest zou zijn, en het een uitzondering was qua hoogte van de rekening dat ze op z'n minst de helft crediteren.

Dus hier verder mee gaan voordat je de rekening betaalt!

TIP: Schrijf een klacht gericht aan de directie van Proximus ( gewoon ter attentie van de directeur. ) Deze klachten worden veel discreter en SNELLER en beter opgepakt. Suc6 ermee en hoop dat we horen wat de afloop is geweest

Grtz Mischa
  #19  
Oud 24-09-09, 14:12
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Bij de meeste proximus abonnement staat er in het contract dat je een melding krijgt bij overschrijding van x-aantal euro (meestal 30,40 of 50)

zo heeft m'n vriendin een rekening gehad van +500 euro en ook verwezen naar het contract dat ze die melding niet heeft gekregen, en toen hebben ze rekening teruggebracht tot 30 euro.

Misschien is dit een optie?
  #20  
Oud 24-09-09, 15:02
ArtV ArtV is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

Had je locatievoorzieningen wel aanstaan? Misschien is het de Assisted GPS die dit veroorzaakt...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie helpt mij en werkt samen met mij mijn idee uit!! jmulder Ontwikkelen voor iOS 5 22-04-13 21:16
1000 1500 2000 2500 ... berichten gescoord truckdiver Chat en geruchten 312 13-10-11 22:31
iPhone: HELPPP mij icontjes zijn weg van mij iphone vingros Jailbreak 7 22-01-09 16:39
edge uitzetten kpn! help dit kost mij heel veel geld. lers Archief 9 03-05-08 00:33
edge uitzetten kpn! help dit kost mij heel veel geld. lers Archief 5 02-05-08 23:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:58.