iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Columbus Skoda Bluetooth (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/44152-columbus-skoda-bluetooth.html)

skoda1234 20-09-09 10:32

Columbus Skoda Bluetooth
 
Afgelopen donderdag heb ik mijn nieuwe skoda bij de dealer opgehaald met een Columbus-systeem (volgens mij zou dit systeem hetzelfde moeten zijn als het nieuwe systeem dat wordt verkocht bij Volkswagen). Dit systeem bevat ook een bluetooth-carkit.

Als ik mijn iPhone wil verbinden met deze carkit, vinden ze elkaar wel, maar zegt het Columbus-systeem dat deze telefoon niet compatible is.

Kan iemand mij hiermee helpen??? De dealer kan mij in ieder geval niet helpen en ook op internet kan ik niet veel hierover vinden.

Alvast bedankt!!!!

RDEK 08-11-09 10:49

Hallo,

Ik ondervind precies hetzelfde probleem. Via andere forums blijkt dat er (nog) geen oplossing is. Toch hoorde ik van de Skoda dealer dat hij een klant heeft waarbij het wel werkt, dus misschien is er toch een oplossing.

Skoda1234: al een oplossing misschien?

Groet,

Robje17 08-01-10 01:32

Ik heb helaas hetzelfde probleem. Een nieuwe octavia en een iPhone 3gs. Deze wordt soms wel herkend door de Skoda, maar krijg dan de melding dat de telefoon niet compatible is, dus gaat niet werken. Maar meestal wordt de telefoon al niet gevonden. Erg jammer van de mooie functies van het Columbus systeem. Wacht af of nieuwe telefoon nemen volgend jaar:(. Iemand een oplossing?

Robert

pelelaur 10-01-10 11:24

Ik kan alleen maar zeggen dat ik de carkit van skoda achteraf heb laten inbouwen. het betreft een fabriek af car kit zoals die bij de assemblage van de auto ook wordt gemonteerd dus er is normaal geen verschil. Ik gebruik een iphone 3G en die werkt er perfect mee samen. Heb nog geen enkel probleem ondervonden. Ik heb dus ook een Columbus in mijn nieuwe superb zitten.

EwoudIphone 05-02-10 00:07

Voor iedereen waarbij het nog niet gelukt is om de Iphone te pairen met de Premium Bluetooth carkit van Skoda (Octavia / Superb) heb ik slecht nieuws.....

Er zijn namelijk verschillende types van de Bluetooth Premium carkit in omloop.
- Het wat oude systeem, gemaakt door harman/Becker heeft artikelnummer 1Z0035729B. Deze carkit ondersteund het Handsfree protocol.
http://www.skodateile.cz/images/prod...m/IMG_2631.JPG

- Het nieuwe type wordt gemaakt door Novero (onderdeel van Nokia) en draagt de naam HT-2 . Het artikelnummer van deze module is 5N0 035 730B. Deze module ondersteund alléén nog het rSAP protocol, ondanks dat in de folder staat ondersteuning voor UHV / rSAP.
http://i.ebayimg.com/08/!BZndMBg!mk~...6lGHw~~_35.JPG

Beide types zitten gemonteerd onder de voorstoel van de passagier. Het maakt niet uit in combinatie met welke audiosysteem deze zijn gekoppeld. De telefoonondersteuning zit niet in de radio. Zowel i.c.m. Columbus als Amundsen zijn deze carkits in omloop. Voordeel van de Columbus is dat je de telefoon ook via het touchscreen van de radio kunt bedienen. Dit is helaas bij de Amundsen niet mogelijk. Wel kan je e.e.a. bedienen vanuit je MaxiDot display.

Ik ben de gelukkige bezitter van een nieuwe O2 Combi Greenline met Amundsen en het nieuwe type carkit. Helaas werkt deze niet samen met mijn Apple Iphone 3GS. Apple ondersteund namelijk het nieuwere rSAP protocol (nog steeds) niet :( De oude module ondersteund de Iphone (UHV protocol) wel.

Ben je dus de "gelukkige" bezitter van een nieuw type carkit, dan kan je drie dingen doen om het werkend te krijgen:
- wachten tot Apple komt met ondersteuning voor het rSAP protocol (misschien in OS 4.0?? )
- wachten tot iemand zelf een bluetooth-stack schrijf die i.c.m. een gevangenisuitbraak is te gebruiken......
- naar de lokale sloperij op zoek naar een Skoda met een oude module en deze overzetten

Succes!

nomad 17-06-10 21:15

Het draadje is al wat ouder, maar neem gewoon een Fiscon ipv de af-fabriek carkit. Je hebt dan dezelfde functies, maar het werkt probleemloos met de iPhone 3g(s).

twcoolen 14-07-10 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nomad (Bericht 466463)
Het draadje is al wat ouder, maar neem gewoon een Fiscon ipv de af-fabriek carkit. Je hebt dan dezelfde functies, maar het werkt probleemloos met de iPhone 3g(s).

Niet te hard roepen! De laatste update naar iOS4 heeft de boel behoorlijk vernaggeld...

Istieven 13-09-11 19:43

Iphone 4 VS Columbus navigatie anno 2011
 
Hallo iedereen,

Ik ben Stieven, 26 en afkomstig uit België. We spreken dezelfde taal, dus zullen we ook wel met dezelfde problemen te maken hebben.

Ik ben redelijk nieuw hier, en had gehoopt dat een verzameling van iphone-gebruikers me wel verder zouden kunnen helpen.

Ik las al op dit forum dat er verschillende problemen waren aangaande de koppeling tussen een Iphone en een Columbus navigatie(ook gekend als de RNS510)
, dewelke bij mij in men Skoda Superb steekt. Na wat opzoekwerk ben ik er dus ook al uit dat dit ligt aan het feit dat ik in het bezit ben van een nieuwe NOVERO bluetoothmodule dewelke enkel het Rsap protocol ondersteunt en niet het Handsfree protocol, nodig voor iphone.

De meeste discussie's die hier over bestaan, zijn allen al enkele jaren oud en ondertussen is er al wat nieuwe technologie.

Er werd mij als oplossing geboden van een Parrot mki9200 aan te schaffen en dit zo op te lossen. Is niet echt ideaal, maar zou ook niet gaan omdat ik een surroundsysteem in de wagen heb.

Andere oplossing was de Dension 100 of 300, maar nu begrijp ik dat ook dat niet feilloos zou werken. Iemand hier ervaring mee ?

Mijn vraag : Kent er iemand nog een oplossing of nieuw systeem anno 2011, heeft er iemand gelijkaardige problemen gehad en een oplossing gevonden ?

Ik wil kunnen bellen met mijn iphone4 en dit door mijn multifunctioneel stuur en de Columbus te blijven gebruiken. Als extra optie (niet noodzakelijk), zou het leuk zijn om de muziek en/of video's van mijn iphone op de Columbus te kunnen zien en beluisteren.

Bestaat er een APP of iets gelijkaardig om de iphone rSap te laten ondersteunen ?

Hopelijk zijn hier ondertussen oplossingen voor. Ik hoor ze graag van jullie.

ashpee 08-01-13 14:01

Zie ook thread RNS510.

Al een oplossing voor dit probleem anno 2013?

Andere carkit monteren is geen optie en andere telefoon... welja...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:17.