iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterij loopt leeg terwijl aan lader (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/44159-batterij-loopt-leeg-terwijl-lader.html)

eddzzz 20-09-09 12:03

Batterij loopt leeg terwijl aan lader
 
Gister haalde ik mijn iPhone 3GS (met firmware 3.1) van mijn lader en zag dat de batterij 90% vol was. Terwijl er toch echt een icoontje in beeld was van 'Connected to Power Source' ipv 'Charging'.

Vandaag lag mijn iPhone weer aan de oplader en leek alles normaal, batterij 100% en 'Connected to Power Source'. Maar een paar uurtjes later stond de batterij toch weer op 91% terwijl deze nog steeds aan de oplader hing!

Is ie stuk? Of wat anders is er mis?


Alvast dank voor alle hulp.

eddzzz 21-09-09 08:06

Geen reacties? Heeft niemand anders dan ooit dit probleem gehad?

Ik heb ondertussen, alsof mijn iPhone een Windows pc zou zijn, het ding uit-en-weer-aan gezet. Tot nu toe lijkt het erop dat dit heeft geholpen.

eddzzz 07-10-09 09:43

Het ging een tijdlang goed, maar nu haalde ik vanmorgen mijn iPhone van de lader en..... Inderdaad, de batterij stond op 99%!!! :mad:
Dus ik reply nog maar eens in de hoop dat er nu wel al wat meer bekend is.
Is dat ook zo???

evmw 07-10-09 09:49

Al een restore van de firmware geprobeerd?

Genius66 07-10-09 09:55

´k wilde net een nieuwe topic aanmaken voor hetzelfde soortgelijke probleem.
ik laad mn iphone altijd helemaal op voor het slapen gaan. daarna haal ik hem van de stekker en gebruikem als wekker. de volgende ochtend heb ik nog maar 72% batterij over :S
eerst deed hij dit niet.. ik heb een volledig herstel geprobeerd via itunes. hier heeft hij het 1 nachtje goed gedaan. de volgende ochtend was de batterij 98% als ik me niet verkeerd herriner. maar de volgende nacht begon het ellende allemaal opnieuw :S

iemand tips?

btentusscher 07-10-09 10:51

Ik heb hetzelfde probleem..... Na een hele nacht laden 's ochtends wakker worden met 99%.... Samen met een dramatisch werkende GPS, zijn deze problemen ontstaan na 3.1...

eddzzz 07-10-09 11:52

Voor alle duidelijkheid: Ik haal hem dus 'snachts NIET van de lader.
Mijn batterij loopt leeg terwijl hij nog steeds aan de lader hangt.

Ik heb nog geen restore van de firmware geprobeerd.... misschien dan toch maar eens doen.

btentusscher 07-10-09 11:56

Ik heb al meerdere malen een firmware restore gedaan, met en zonder terugzetten van backup, maar dit heeft niet geholpen tegen deze kwaal......

Muracatun 07-10-09 13:06

De oplader is de apple adapter en die dan in het stopcontact zit? Dit omdat ik ooit eens mijn iPhone liep op te laden met een usb lader die blijkbaar niet genoeg mAh gaf waardoor die dus al ladend een lege batterij aangaf en dood ging...

Hoe zien jullie trouwens hoeveel % hij is, mijn balkje is niet zo nauwkeurig :)

OiP 07-10-09 14:02

Hang je hem aan de pc? Heb ooit ergens gelezen dat indien je laadt via de pc, de pc niet in slaapstand of sluimerstand of wat dan ook mag staan anders drained hij als het ware de energie van je iphone.

eddzzz 07-10-09 15:02

Hij hangt aan de standaard iPhone oplader, dus die ene die je in het stopcontact steekt.
En hij laad op zich ook volledig op. Maar als ie vol is dan begint ie meteen met de batterij aan te spreken voor stroom, in plaats van dat ie de USB-oplader blijft gebruiken.
Dus de batterij loopt leeg terwijl de lader is aangesloten. Hij zegt ook dat ie verbonden is met een power source als ik hem uit slaapstand haal (zonder de verbinding te verbreken). Maar toch staat de batterij op (bv.) 99% (en daarna op 98%, enz.)

postbus31 07-10-09 15:15

Hardware probleem? Lijkt of het laden bij 100% stopt en niet weer start als de acculading onder een bepaalde waarde komt.


Zelf nooit op gelet btw, als mijn iPhone ssn de lader hangt staat ie uit namelijk :D

evmw 07-10-09 15:24

Geeft het batterij icoon ook aan dat de oplader is aangesloten of gaan jullie er simpelweg van uit dat hij aan het opladen is als de oplader is aangesloten?

Dat batterij-icoon gaat namelijk pas naar een oplaad-icoon bij bepaalde spanning en stroomsterkte. Heb je iets te lage spanning of te lage stroomsterkte (laatste meestal geval bij opladen via pc) dan laadt hij heel langzaam op met jullie problemen als gevolg. Kan een hardware defect zijn van de dock-connector als het niet aan de oplader ligt.

Ik zou echter eerste een restore van de firmware proberen als je de problemen genoemd in dit topic hebt, en vervolgens eenmaal doorladen tot 100% en vervolgens nogmaals 2 uur laten opladen.

nebilem 07-10-09 22:25

Ik heb een iPod en die had het ook. Die was een keer nat geworden en nu moet ik em een dag lang laden voordat ie vol is. En als em aan de lader hang zonder in de stopcontact te steken loopt ie gewoon leeg. Misschien dat die van jou ook waterschade heeft?

yamakasi_28 07-10-09 23:10

misschien is je lader stuk

mvdkamp01 07-10-09 23:40

Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone 3GS (niet gejailbreakt) die ik ook de hele nacht op de originele 220V adapter van Apple heb laden. S'morgens geeft hij dan nog maar 95% of na een paar minuten al minder aan terwijl die net van een nacht laden af komt.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat het uitschakelen en opnieuw opstarten helpt en dat je dit zeker moet doen na een app installatie. Dus ben ik s'avonds voor het naar bed gaan mijn iPhone nu eerst aan het opnieuw opstarten voordat hij op de lader gaat. Dan is hij s'morgens wel 100% geladen. Ik weet niet hoe het komt maar het lijkt een memory probleem van de batterij. Dus mijn Tip even herstarten en dan laden.

eddzzz 08-10-09 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eddzzz (Bericht 354216)
Vandaag lag mijn iPhone weer aan de oplader en leek alles normaal, batterij 100% en 'Connected to Power Source'. Maar een paar uurtjes later stond de batterij toch weer op 91% terwijl deze nog steeds aan de oplader hing!

Het probleem is dus niet dat de batterij snel leegloopt als ik hem gebruik.
Het probleem is dus niet dat de batterij niet helemaal oplaadt 'snachts.

Het probleem is dat de batterij soms leegloopt terwijl hij aan de standaard usb-lader hangt.

Michel15 08-10-09 12:50

En er draait geen app ?

Hij zit in een stopcontact ?

Als ie in een USB zit, probeer eens een andere. Niet op alles USB poorten staat genoeg volt.

DeHelpDeskert 08-10-09 13:10

Wat ik wel weet is dat als je hem aan je pc hangt om op te laden en je zet je pc uit en je laat hem aan de pc hangen loopt hij erg snel leeg! Maar voor de rest ben ik erg content met mijn telefoon en ken dit probleem dan ook niet. Vol is vol bij mij.

eddzzz 08-10-09 13:20

Citaat:

En er draait geen app ?
Nee, maar dat zou niet uit moeten mogen maken.

Citaat:

Hij zit in een stopcontact ?
Ja, de standaard lader (van Apple) is een ding dat je in het stopcontact steekt.

Citaat:

Als ie in een USB zit, probeer eens een andere. Niet op alles USB poorten staat genoeg volt.
De standaard lader (van Apple) heeft maar één usb-poort.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.