//

Batterij loopt leeg terwijl aan lader

Batterij loopt leeg terwijl aan lader discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Gister haalde ik mijn iPhone 3GS (met firmware 3.1) van mijn lader en zag dat de batterij 90% vol was. Terwijl er toch echt een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-09-09, 12:03
eddzzz eddzzz is offline
• iOS 8.0.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 34
Standaard Batterij loopt leeg terwijl aan lader

Gister haalde ik mijn iPhone 3GS (met firmware 3.1) van mijn lader en zag dat de batterij 90% vol was. Terwijl er toch echt een icoontje in beeld was van 'Connected to Power Source' ipv 'Charging'.

Vandaag lag mijn iPhone weer aan de oplader en leek alles normaal, batterij 100% en 'Connected to Power Source'. Maar een paar uurtjes later stond de batterij toch weer op 91% terwijl deze nog steeds aan de oplader hing!

Is ie stuk? Of wat anders is er mis?


Alvast dank voor alle hulp.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-09-09, 08:06
eddzzz eddzzz is offline
• iOS 8.0.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 34
Standaard

Geen reacties? Heeft niemand anders dan ooit dit probleem gehad?

Ik heb ondertussen, alsof mijn iPhone een Windows pc zou zijn, het ding uit-en-weer-aan gezet. Tot nu toe lijkt het erop dat dit heeft geholpen.
  #3  
Oud 07-10-09, 09:43
eddzzz eddzzz is offline
• iOS 8.0.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 34
Standaard

Het ging een tijdlang goed, maar nu haalde ik vanmorgen mijn iPhone van de lader en..... Inderdaad, de batterij stond op 99%!!!
Dus ik reply nog maar eens in de hoop dat er nu wel al wat meer bekend is.
Is dat ook zo???
  #4  
Oud 07-10-09, 09:49
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Al een restore van de firmware geprobeerd?
  #5  
Oud 07-10-09, 09:55
Genius66 Genius66 is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 15
Standaard

´k wilde net een nieuwe topic aanmaken voor hetzelfde soortgelijke probleem.
ik laad mn iphone altijd helemaal op voor het slapen gaan. daarna haal ik hem van de stekker en gebruikem als wekker. de volgende ochtend heb ik nog maar 72% batterij over :S
eerst deed hij dit niet.. ik heb een volledig herstel geprobeerd via itunes. hier heeft hij het 1 nachtje goed gedaan. de volgende ochtend was de batterij 98% als ik me niet verkeerd herriner. maar de volgende nacht begon het ellende allemaal opnieuw :S

iemand tips?
  #6  
Oud 07-10-09, 10:51
btentusscher btentusscher is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem..... Na een hele nacht laden 's ochtends wakker worden met 99%.... Samen met een dramatisch werkende GPS, zijn deze problemen ontstaan na 3.1...
  #7  
Oud 07-10-09, 11:52
eddzzz eddzzz is offline
• iOS 8.0.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 34
Standaard

Voor alle duidelijkheid: Ik haal hem dus 'snachts NIET van de lader.
Mijn batterij loopt leeg terwijl hij nog steeds aan de lader hangt.

Ik heb nog geen restore van de firmware geprobeerd.... misschien dan toch maar eens doen.
  #8  
Oud 07-10-09, 11:56
btentusscher btentusscher is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik heb al meerdere malen een firmware restore gedaan, met en zonder terugzetten van backup, maar dit heeft niet geholpen tegen deze kwaal......
  #9  
Oud 07-10-09, 13:06
Muracatun Muracatun is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Brabant
Berichten: 14
Standaard

De oplader is de apple adapter en die dan in het stopcontact zit? Dit omdat ik ooit eens mijn iPhone liep op te laden met een usb lader die blijkbaar niet genoeg mAh gaf waardoor die dus al ladend een lege batterij aangaf en dood ging...

Hoe zien jullie trouwens hoeveel % hij is, mijn balkje is niet zo nauwkeurig
  #10  
Oud 07-10-09, 14:02
OiP's schermafbeelding
OiP OiP is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Brugge
Berichten: 257
Standaard

Hang je hem aan de pc? Heb ooit ergens gelezen dat indien je laadt via de pc, de pc niet in slaapstand of sluimerstand of wat dan ook mag staan anders drained hij als het ware de energie van je iphone.
  #11  
Oud 07-10-09, 15:02
eddzzz eddzzz is offline
• iOS 8.0.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 34
Standaard

Hij hangt aan de standaard iPhone oplader, dus die ene die je in het stopcontact steekt.
En hij laad op zich ook volledig op. Maar als ie vol is dan begint ie meteen met de batterij aan te spreken voor stroom, in plaats van dat ie de USB-oplader blijft gebruiken.
Dus de batterij loopt leeg terwijl de lader is aangesloten. Hij zegt ook dat ie verbonden is met een power source als ik hem uit slaapstand haal (zonder de verbinding te verbreken). Maar toch staat de batterij op (bv.) 99% (en daarna op 98%, enz.)

Laatst gewijzigd door eddzzz; 07-10-09 om 15:07.
  #12  
Oud 07-10-09, 15:15
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Stadskanaal
Berichten: 122
Standaard

Hardware probleem? Lijkt of het laden bij 100% stopt en niet weer start als de acculading onder een bepaalde waarde komt.


Zelf nooit op gelet btw, als mijn iPhone ssn de lader hangt staat ie uit namelijk
__________________
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
http://www.postbus31.com
  #13  
Oud 07-10-09, 15:24
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Geeft het batterij icoon ook aan dat de oplader is aangesloten of gaan jullie er simpelweg van uit dat hij aan het opladen is als de oplader is aangesloten?

Dat batterij-icoon gaat namelijk pas naar een oplaad-icoon bij bepaalde spanning en stroomsterkte. Heb je iets te lage spanning of te lage stroomsterkte (laatste meestal geval bij opladen via pc) dan laadt hij heel langzaam op met jullie problemen als gevolg. Kan een hardware defect zijn van de dock-connector als het niet aan de oplader ligt.

Ik zou echter eerste een restore van de firmware proberen als je de problemen genoemd in dit topic hebt, en vervolgens eenmaal doorladen tot 100% en vervolgens nogmaals 2 uur laten opladen.
  #14  
Oud 07-10-09, 22:25
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Ik heb een iPod en die had het ook. Die was een keer nat geworden en nu moet ik em een dag lang laden voordat ie vol is. En als em aan de lader hang zonder in de stopcontact te steken loopt ie gewoon leeg. Misschien dat die van jou ook waterschade heeft?
  #15  
Oud 07-10-09, 23:10
yamakasi_28's schermafbeelding
yamakasi_28 yamakasi_28 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 19
Standaard

misschien is je lader stuk
  #16  
Oud 07-10-09, 23:40
mvdkamp01 mvdkamp01 is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone 3GS (niet gejailbreakt) die ik ook de hele nacht op de originele 220V adapter van Apple heb laden. S'morgens geeft hij dan nog maar 95% of na een paar minuten al minder aan terwijl die net van een nacht laden af komt.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat het uitschakelen en opnieuw opstarten helpt en dat je dit zeker moet doen na een app installatie. Dus ben ik s'avonds voor het naar bed gaan mijn iPhone nu eerst aan het opnieuw opstarten voordat hij op de lader gaat. Dan is hij s'morgens wel 100% geladen. Ik weet niet hoe het komt maar het lijkt een memory probleem van de batterij. Dus mijn Tip even herstarten en dan laden.
  #17  
Oud 08-10-09, 12:34
eddzzz eddzzz is offline
• iOS 8.0.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddzzz Bekijk bericht
Vandaag lag mijn iPhone weer aan de oplader en leek alles normaal, batterij 100% en 'Connected to Power Source'. Maar een paar uurtjes later stond de batterij toch weer op 91% terwijl deze nog steeds aan de oplader hing!
Het probleem is dus niet dat de batterij snel leegloopt als ik hem gebruik.
Het probleem is dus niet dat de batterij niet helemaal oplaadt 'snachts.

Het probleem is dat de batterij soms leegloopt terwijl hij aan de standaard usb-lader hangt.
  #18  
Oud 08-10-09, 12:50
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

En er draait geen app ?

Hij zit in een stopcontact ?

Als ie in een USB zit, probeer eens een andere. Niet op alles USB poorten staat genoeg volt.
__________________

  #19  
Oud 08-10-09, 13:10
DeHelpDeskert DeHelpDeskert is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 28
Standaard

Wat ik wel weet is dat als je hem aan je pc hangt om op te laden en je zet je pc uit en je laat hem aan de pc hangen loopt hij erg snel leeg! Maar voor de rest ben ik erg content met mijn telefoon en ken dit probleem dan ook niet. Vol is vol bij mij.
  #20  
Oud 08-10-09, 13:20
eddzzz eddzzz is offline
• iOS 8.0.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
En er draait geen app ?
Nee, maar dat zou niet uit moeten mogen maken.

Citaat:
Hij zit in een stopcontact ?
Ja, de standaard lader (van Apple) is een ding dat je in het stopcontact steekt.

Citaat:
Als ie in een USB zit, probeer eens een andere. Niet op alles USB poorten staat genoeg volt.
De standaard lader (van Apple) heeft maar één usb-poort.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4G 32GB batterij loopt heel snel leer terwijl alle applicaties gesloten zijn.. Ken Van Accolyen iPhone algemeen 4 24-03-11 17:03
Batterij loopt razendsnel leeg melvinw iPhone algemeen 1 21-03-10 19:38
batterij loopt leeg forum.bericht Archief 5 23-09-09 18:17
Leeg lopen batterij terwijl de iphone uitstaat ??? tlpeter Archief 1 25-04-09 11:58
batterij loopt langzaam leeg vrieweer iPhone algemeen 1 20-03-09 23:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:41.