iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3.1 Albums tig keer in albumlijst (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/44182-3-1-albums-tig-keer-albumlijst.html)

djaimy2 20-09-09 17:22

3.1 Albums tig keer in albumlijst
 
Ik heb sinds vandaag de 3.1 op mijn ihpone zitten. Voor deze update was de muziek op de telefoon helemaal goed geregeld: onder 'nummers' stonden alle losse nummers en onder 'albums' de albums.

Na de 3.1 update is het echter één grote zooi geworden, en dan met name bij de albums. Sommige albums staan een aantal keer in de lijst, en sommige zelfs zo vaak als dat er nummers op het album staan. Dus eigenlijk heb ik er nu bijna een tweede 'losse nummers' lijst bij. Mijn duim ligt dus al nagenoeg uit de kom voor ik uberhaupt bij het album aankom dat ik wil beluisteren.

In Itunes op de pc is alles gewoon goed. Alles overzichtelijk en maar één keer te zien in de lijst. Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen.

PDAHazzard 21-09-09 21:12

Nou ik wordt wel helemaal gestoord van dubbele nummers en het gebrek aan een goede ontdubbelfunctie in iTunes... :-(

Shorty007 22-09-09 09:31

Ik heb net ff gekeken... Bij mij op de iphone geen last van.

McNRiQ 27-09-09 17:15

!@#@zooi idd....komt omdat er meerdere artiesten namen staan in zo een album....heel irritant

wrc1 27-09-09 17:52

effen gekeken op mijn iphone (3.1) en ik heb inderdaad ook hetzelfde probleem

Timmeh_ 27-09-09 18:59

Probeer eens alle nummers van een album te selecteren in iTunes, dan reachtermuisknop, vervolgens kiezen voor 'Toon info' (op Windows 'Eigenschappen'). Vul dan een albumartiest, naast de artiest in. Dit zou moeten werken :)

pagr 28-09-09 22:27

Gaat zeker alleen maar fout bij albums met verschillende artiesten? Oplossing: anders alle nummers van het album kiezen -> Toon Info en dan bij Album artiest "diversen" invullen en bij tabje Sorteren bij Album artiest ook "diversen" invullen.

Shorty007 29-09-09 10:58

Nee ook gewoon bij een album van 1 artiest. Ik zie het ook bij SOMMIGE albums. Maar lang niet bij allemaal gelukkig.
Misschien als je op je Windows/Mac ff in de iTunes Bibliotheek gaat kijken hoe daar de mappensrtuctuur eruit ziet, dat je ff alles van 1 album in 1 map zet...Misschien staat het op je pc/mac wel niet goed waardoor het dus ook niet goed gesynct wordt.

Op mac kan je nummers gewoon verplaatsen zonder dat dit problemen geeft in iTunes...In Windows is dit geloof ik niet het geval, dus ff goed opletten bij wat je doet ;)

Nielsracing 27-10-09 19:39

Heb hier hetzelfde probleem en dit is volgens mij de oplossing.
Ga naar het album, selecteer alles, rechtermuisknop, Info en vul onder Artiest-album dezelfde naam in als het album. Syncen en klaar :)

djaimy2 28-10-09 11:56

Ja klopt, ik kwam erachter na de tip van pagr. Gewoon de albumnaam uit het eerste tabblad onder Info Tonen kopiëren naar het tabblad Sorteren.
Toch blijf ik het raar vinden dat dit allemaal nodig was na die update, daarvoor was het allemaal geen punt.

In ieder geval bedankt allemaal!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:24.