iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone stuurt elk uur een beetje data? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/44260-iphone-stuurt-elk-uur-beetje-data.html)

morphsie 21-09-09 20:01

iPhone stuurt elk uur een beetje data?
 
Leuke verrassing vandaag... Ik ben veranderd van abonnement (van myphone30 naar my5 gewoon omdat ik niet bel). Ik let er specifiek op om niet constant online te gaan met mijn iphone (ik heb bijna altijd Wi-Fi ter beschikking) en ik krijg vandaag mijn factuur 50 euro dataverkeer.

Ik kijk in de gedetailleerde beschrijving en daar blijkt dus dat ik elk uur/24 uur per dag heel even kort internet heb gebruikt. In al mijn opties staat fetch/push etc af... Iemand een idee wat er elk uur contact maakt?

King1987 21-09-09 20:04

 Verplaatst naar: iPhone en internet - GPRS / EDGE / UMTS / HSDPA / Wi-Fi / Tethering op iPhoneclub.nl

S¡mon 21-09-09 20:08

Het is een smartphone, die maakt altijd wel ergens verbinding om: ook dingen die je niet kunt uitzetten.

King1987 21-09-09 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 354858)
Het is een smartphone, die maakt altijd wel ergens verbinding om: ook dingen die je niet kunt uitzetten.

Jailbreak en gebruik SBsettings, zorg dat 3G en EDGE uitgeschakeld is, dan wordt er nooit iets verstuurd :)

morphsie 21-09-09 20:10

Dan ga je wel bankroet... Ik heb het nu pas ontdekt en dat grapje heeft me elke dag 24x0.50 gekost. Het kan niet zijn dat er voortdurend met internet contact moet worden gezocht.

Ik heb het internetprofiel aangepast zodat de iphone niet meer het internet op kan. Ik vraag me gewoon af wat er elk uur exact even het internet polst?

S¡mon 21-09-09 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 354859)
Jailbreak en gebruik SBsettings, zorg dat 3G en EDGE uitgeschakeld is, dan wordt er nooit iets verstuurd :)

Maar hij heeft geen jailbreak, dus "ook dingen die je niet uit kunt zetten" is correct.

morphsie 21-09-09 20:45

Tja is toch een beetje absurd dan he... Zal wel aan mij liggen dat ik dat bizar vind.

King1987 21-09-09 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 354881)
Maar hij heeft geen jailbreak, dus "ook dingen die je niet uit kunt zetten" is correct.

Jep, maar het was een optie dat het wel kan, mits je uiteraard Jailbreak heeft :D

ButcherJF 21-09-09 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morphsie (Bericht 354882)
Tja is toch een beetje absurd dan he... Zal wel aan mij liggen dat ik dat bizar vind.

Neen, ligt niet aan jou. Met jou zijn er velen die dat vinden. Het zou eigenlijk heel simpel moeten zijn om dat helemaal in eigen hand te hebben. Op je iPhone één knop waarmee je internet dicht- of open zet. En geen (sneaky) providers die toelaten dat je data verbruikt zonder een bijbehorend abonnement, of zonder dat je bewust de juiste gegevens hebt ingevoerd.
Utopia.....

ℜuben 21-09-09 23:44

Ik vind het sowieso nog veel vreemder dat "ieder uur even contact" je meteen al een rekening van 50 Euro oplevert. Dat is gewoon niets anders dan je reinste oplichterij. Welke provider is dat?

morphsie 22-09-09 07:22

Welkom in de wondere wereld van mobistar. Ik heb al een klacht ingediend bij de ombudsdienst telecom. Wordt vervolgd.

vdvorst 06-10-09 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 354859)
Jailbreak en gebruik SBsettings, zorg dat 3G en EDGE uitgeschakeld is, dan wordt er nooit iets verstuurd :)

Ook dat werkt niet perfect,
Ik heb ook sbsettings en edge staat altijd uit (Heb eerste gen iphone). Toch heb ik maandelijks dataverkeer.
Gisteren is het abo weer begonnen, en nu heb ik al een 0.4mb gebruikt... En ik gebruik toch echt alleen Wi-Fi.

Ik heb de instellingen wel eens veranderd maar dan kan ik niet meer gebeld worden, dus dat schiet niet op.
Is er toch een manier dit volledig uit te zetten?


Ontopic:
50 euro is wel heel erg veel! Ik heb maandelijks een 2-4 euro omdat er even contact gemaakt wordt...

WDS001 06-10-09 18:42

Een andere oplossing is je instellingen fout invoeren. Als apn, wachtwoord en gebruikersnaam voeg je dan bijvoorbeeld fout of vals of .. in.

vdvorst 07-10-09 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 361723)
Een andere oplossing is je instellingen fout invoeren. Als apn, wachtwoord en gebruikersnaam voeg je dan bijvoorbeeld fout of vals of .. in.

dan loop je ook het risico dat je niet meer bereikbaar bent... Heb dat namelijk al eens geprobeert.

macb 07-10-09 21:58

Dit.. Disable EDGE/3G data on iPhone (videos/picture) | Disable EDGE/3G data on iPhone was de oplossing voor mijn lekkende data probleem...

groet!

PeterTe 07-10-09 21:59

Als je geen jailbreak hebt. Je mail uitzetten (handmatige fetch) en push berichten uit. Dan maakt die geen automatische contact meer ;)

PeterTe 07-10-09 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macb (Bericht 362336)
Dit.. Disable EDGE/3G data on iPhone (videos/picture) | Disable EDGE/3G data on iPhone was de oplossing voor mijn lekkende data probleem...

groet!

Dat werkt tog alleen maar bij 3.0 & 3.0.1? ;)

macb 07-10-09 22:17

Had idd. na de update ook weer 2 dagen connectie gemaakt. even opnieuw de stappen doorlopen en met sbs set edge aan en weer uit gezet en klaar weer 0Kb de laatste paar dagen

Groet

Guest-20230818000136 07-10-09 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe (Bericht 362339)
Dat werkt tog alleen maar bij 3.0 & 3.0.1? ;)

Als eerste werkt de handmatige fetch volgens mij al sinds de 1.x versies.
Als tweede: tog? Ik dacht altijd in mijn Nederlandse les dat het met ch geschreven werd.

vdvorst 08-10-09 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macb (Bericht 362336)
Dit.. Disable EDGE/3G data on iPhone (videos/picture) | Disable EDGE/3G data on iPhone was de oplossing voor mijn lekkende data probleem...

groet!

Ga eens testen of dit beter werkt dan sbsettings, thanks! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:48.