iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   USB Probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/44607-usb-probleem.html)

De Generaal 27-09-09 12:20

USB Probleem
 
Ik heb een probleem! Wanneer ik mijn iPhone op mijn computer aansluit (USB 2.0 aansluiting) dan krijg ik een melding dat ik mijn iPhone op een trage USB-poort aansluit. Dat terwijl ik er van overtuigd ben dat het een 2.0 aansluiting is. Vervolgens krijg ik een venstertje te zien met beschikbare poorten met een 'snelle aansluiting' en het maakt niet uit op welke poort ik mijn iPhone aansluit, ik blijf dezelfde melding krijgen. Als gevolg duurt het echt enorm lang om muziek er op te zetten. Mijn iPhone is nieuw en ik wil er aardig wat muziek opzetten en dit duurt nu echt gewoon eeuwen.

Heb altijd een iPod Nano gehad en daarbij ging het altijd gewoon erg snel. Heb beide kabeltjes geprobeerd en ook daarbij kreeg ik dezelfde melding.

Heb in een eerder topic een soortgelijk probleem gezien, maar daar is uiteindelijk niemand meer met een antwoord gekomen. Ik hoop dat jullie mij wel kunnen helpen, want ik erger mij er mateloos aan.

Grtz,
De Generaal!

evmw 27-09-09 12:23

Heb je niet gewoon teveel apparatuur aan je USB hangen? Haal zoveel mogelijk er uit wat op je USB zit en probeer het dan nogmaals. Ook geen hub gebruiken.

De Generaal 27-09-09 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 357348)
Heb je niet gewoon teveel apparatuur aan je USB hangen? Haal zoveel mogelijk er uit wat op je USB zit en probeer het dan nogmaals. Ook geen hub gebruiken.

Dat was ik nog vergeten te posten. Heb er momenteel een draadloos toetsenbord/muis op aangesloten en een externe harde schijf. Heb al geprobeerd om de externe harde schijf er uit te halen, maar dit hielp ook niet (en heeft ook geen zin omdat al mijn muziek en alle andere zooi op deze externe schijf staan).

Het lijkt mij sterk dat deze twee dingen er voor zorgen dat ik deze melding krijg, want voorheen had ik hier nooit last van bij mijn Nano..

Thanks iig, iemand anders nog een idee?

Nu ik er zo over nadenk, is het wellicht een oplossing om mijn driver te updaten. Nu is mijn vraag waar kan je zien wat de nieuwste driver hiervoor is en wat is een goede betrouwbare site om drivers van af te halen..

EDIT

Ik heb nu het programmatje USB-View gedownload, en daarmee kan je zien welke poorten er door bepaalde USB-apparaten in beslag worden genomen. Ik heb blijkbaar '1' USB 2.0 poort ('SiS PCI naar USB-Enhanced (daaraan kan je zien dat het een 2.0 aansluiting is) host-Controller'). Wanneer ik mijn iPhone aansluit, pakt ie een poort die geen USB 2.0 is. Namelijk één van de andere 6 poorten (Roothubs) die ik heb. Wanneer ik mijn iPod Nano of iets anders erop aansluit, dan pakt ie wel gewoon de Enhanced (2.0) poort, waardoor die dus wel sneller is.Daar ligt dus het probleem (ik heb gelezen dat dit een veel voorkomend probleem is). Hoe zou ik dit kunnen aanpakken?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:11.