iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone besteld (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/44626-iphone-besteld.html)

poncke 27-09-09 20:09

iphone besteld
 
hallo allemaal,

ik heb vorige week iphone 3gs 16g zwart besteld
maar ik zou eens willen weten of het scherm kras gevoelig is.
is het aan te raden om er een beschermhoesje om heen te kopen

groeten john

WDS001 27-09-09 20:33

Het scherm is helemaal niet krasgevoelig. Ik zal zelfs meer zeggen: toen ik m'n iPhone liet vallen op het scherm was waren er helemaal geen krassen op. Enkel een grote barst :D
Je iPhone kan dus al tegen wat voor er krassen op komen. Zoek maar eens naar filmpjes op Youtube hierover :rolleyes:

poncke 27-09-09 22:47

dank je voor je reactie,dus eigenlijk is het niet echt nodig

Runaque 28-09-09 00:00

Als je toch schrik hebt voor krasjes, koop dan een invisible shield van Zagg, ben je zeker dat er niets mee kan gebeuren.

nebilem 28-09-09 14:29

Ook slim om te bestellen terwijl die overal in de winkel ligt. Mag je nu 2 maanden wachten.

apotheosis 28-09-09 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poncke (Bericht 357499)
hallo allemaal,

ik heb vorige week iphone 3gs 16g zwart besteld
maar ik zou eens willen weten of het scherm kras gevoelig is.
is het aan te raden om er een beschermhoesje om heen te kopen

groeten john

Simpel;als je je iphone bij je (auto)sleutels steekt dan vraag je er zelf achter en ga je zeer zeker krassen op je scherm krijgen.
Als je deze altijd apart steekt en er zorg voor draagt dan ga je praktisch geen last van krassen hebben.
Wie zegt deze geen krassen heeft of krijgt als deze ze bij z'n autosleutels steekt is een leugenaar,daar moet je niks van geloven.
Het kan altijd zijn een aantal keer je het geluk heb er geen krassen opkomen te staan maar vroeg of laat als je sleutel er tegen komt zeer zeker krassen.
Op de achterkant trek ik mij niet aan,ik begin er niet mee mee van die plastiekskes om het te beschermen,als je er zorg voor draagt heb je dit allemaal niet nodig vind ik.

PeterTe 28-09-09 14:55

De Scherm van de iPhone bestaat uit glas dus daarom niet kras gevoelig en reageerd ook alleen op warmte. dus niet op een styles of nagel. als je de iPone in je broekzak doet samen met je sleutels komen er zelf geen krassen op!(doordat het glas is) De achterkant in tegendeel, Die is wel krasgevoelig. Het is altijd handig om een hoesje of sok te kopen zodat als je hem laat vallen niet meteen stuk gaat.

Shake3000 28-09-09 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe (Bericht 357759)
De Scherm van de iPhone bestaat uit glas dus daarom niet kras gevoelig en reageerd ook alleen op warmte. dus niet op een styles of nagel. als je de iPone in je broekzak doet samen met je sleutels komen er zelf geen krassen op!(doordat het glas is) De achterkant in tegendeel, Die is wel krasgevoelig. Het is altijd handig om een hoesje of sok te kopen zodat als je hem laat vallen niet meteen stuk gaat.

Ik dag je bij deze uit om een sleutel over je autoruiten te halen :)

apotheosis 28-09-09 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shake3000 (Bericht 357763)
Ik dag je bij deze uit om een sleutel over je autoruiten te halen :)

Ik ben het allesins totaal niet mee eens wat peterTE hier verkondigd.

PeterTe 28-09-09 15:50

Als je echt met een sleutel op het scherm hard druk+ schuift ja dan krijg je een kras.. niet als je het eroverheen haalt ;) zelf gedaan(zie ook youtube)

Stidge 28-09-09 16:20

Het scherm krast niet ZOMAAR. Een sleutel er overheen wrijven of met een klein beetje druk geeft geen kras. Tsja, als je met je hele gewicht op de sleutel gaat hangen, dan vraag je er ook om.

WDS001 28-09-09 16:38

Samengevat: steek je sleutels en iPhone niet in dezelfde broekzak! Dan heb je geen screenprotector nodig ;)

Shake3000 28-09-09 16:39

ANYWAY. Als je geen hoesje of folie gebruikt krijg je bij normaal gebruik geheid krassen op het scherm. Ik spreek uit ervaring met mijn oude iPod touch 1G

WDS001 28-09-09 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shake3000 (Bericht 357804)
ANYWAY. Als je geen hoesje of folie gebruikt krijg je bij normaal gebruik geheid krassen op het scherm. Ik spreek uit ervaring met mijn oude iPod touch 1G

Als je autosleutels en iPhone bij elkaar steekt en dit 'normaal gebruik' noemt dan heb je inderdaad een screenprotector nodig. Steek je je iPhone altijd afzonderlijk heb je absoluut geen protector nodig! En ik spreek ook uit ervaring: ik heb nog steeds geen krassen.

apotheosis 28-09-09 16:43

Iedereen doet wat'em wil maar ik raad het ook af om je dure mooie iphone bij je sleutels te steken,idd,het krast niet snel maar er moet maar eens en dat gebeurt wel meermaals dat er een lomperik tegen je aan loopt en als dan je sleutel eens op de verkeerde plaats beland zal je wel krassen hebben.Ik neem met zo'n duur ding het risico niet en wat kan het kwaad en hoeveel moeite is het om het in je andere zak ofzo te steken :-).

kuotje 28-09-09 17:23

geen 1 mobiel moet je bij je sleutels steken klaar:P
maar je hebt niks nodig. alleen ik gebruik zelf wel een case maar weet eik niet waarom.
omdat je toch stiekem bent dat ie beschadigt;p
maar nu komt het mooiste

zaterdag: de dag om te stappen :) uit me handen gevallen wat krassen en beschadiging op de hoekjes:p
OMDAT ik me case erafgehaald had die dag haha :P
maar het screen zelf nee niet echt een kras


screenprotector; die KRAST wel en er zaten er een hele hoop op dus heb ik het er af getrokken. lelijk ding.

Gr

Shake3000 28-09-09 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 357809)
Als je autosleutels en iPhone bij elkaar steekt en dit 'normaal gebruik' noemt dan heb je inderdaad een screenprotector nodig. Steek je je iPhone altijd afzonderlijk heb je absoluut geen protector nodig! En ik spreek ook uit ervaring: ik heb nog steeds geen krassen.

wanneer heb je mij horen zeggen dat ik sleutels in m'n broekzak had??

Runaque 28-09-09 22:45

Wat een onzin dat glas niet kan krassen, diegene die dat geloofd is gewoon dom! Uiteraard bestaan er verschillende sterkten in glas, maar het glas dat op de iPhone gebruikt wordt is niet heilig en zeker niet van de sterkste.
Diegene die bikkelhard beweerd dat zijn scherm niet kan krassen mag eens met een schuursponsje over zijn schermpje wrijven en maak er liefst ook een video van zodat wij ons ongelijk kunnen toegeven.

In de mineralogie spreekt men van hardheid van materialen, vanaf hardheid 6 krast een mineraal glas, ik kan je alvast vertellen dat aluminium daarboven zit... :rolleyes:

WDS001 29-09-09 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shake3000 (Bericht 358025)
wanneer heb je mij horen zeggen dat ik sleutels in m'n broekzak had??

Niet, maar jij zegt:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shake3000 (Bericht 357804)
ANYWAY. Als je geen hoesje of folie gebruikt krijg je bij normaal gebruik geheid krassen op het scherm. Ik spreek uit ervaring met mijn oude iPod touch 1G

En zo snel krast een iPhone of iPod touch dus niet. Bij normaal gebruik zal je helemaal niet snel krassen krijgen: ik veronderstel dus dat jouw normaal gebruik iPhone + sleutels is ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:28.