//

GPS problemen en andere vreemde zaken

GPS problemen en andere vreemde zaken discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) @ experts Sinds een paar dagen lijkt mijn pas onlangs aangeschafte 3Gs toch een beetje de weg kwijt te zijn. Dit begon met het wegvallen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-09-09, 09:40
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard GPS problemen en andere vreemde zaken

@ experts

Sinds een paar dagen lijkt mijn pas onlangs aangeschafte 3Gs toch een beetje de weg kwijt te zijn. Dit begon met het wegvallen van GPS en daarnaast lijkt het alsof de Iphone sneller ontlaadt dan voorheen. Er is niets geïnstalleerd want ik was die periode in het buitenland. Uiteraard staat 'locatievoorziening' aan maar om onduidelijke redenen werkte zowel TT en ook kaart en kompas niet meer.

Thuis gekomen wilde ik mijn daar genomen foto's synchroniseren maar ook dit werkte niet helemaal lekker. Mijn muziek is inmiddels ook niet meer aanwezig op de Iphone (oorzaak onbekend) maar dat is allemaal niet zo heftig. Mij gaat het nu om het GPS gebeuren.

Ik heb hem, dat denk ik althans , een harde reset gegeven maar ook dat biedt geen soelaas. Herstellen binnen Itunes zou de laatste FW erop zetten en dat wil ik ook niet gezien het wegvallen van de mogelijkheid van jailbrake en de bijbehorende voordelen.

Iemand advies welke weg ik het beste kan bewandelen om mijn Iphone z.s.m. weer op de goede en zekere weg te helpen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-09-09, 09:52
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Een harde reset geven doe je door middel van de power/lock-button en de home-buttons tegelijk ingedrukt te houden, totdat het Apple-logo verschijnt.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #3  
Oud 28-09-09, 10:09
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard

Dat had ik inderdaad ook zo gedaan maar aangezien ik even twijfelde heb ik maar een smiley achter geplaatst.
Nadat het apple logo verscheen duurde het nog enige tijd voordat er weer iets aan beeld terug kwam. Ik ga ervan uit dat dit wel gelukt is, maar het reslutaat was helaas identiek. Geen.

En herstellen vanuit Itunes kan ook niet meer helaas omdat je dan FW 3.1.1 erop krijgt waarna je vermoedelijk niet meer terug kunt naar 3.0.1 en ook het jailbraken kunt vergeten.

Nu realiseer ik mij ineens dat de iphone wel een keer is gevallen, maar ik sluit eigenlijk uit dat hierin de oorzaak zit. Bits en bytes vallen niet om als gevolg van schok(je). Het was overigens maar vanaf een kleine meter op vloerbedekking dus dat zal het niet kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door frenske; 28-09-09 om 10:15.
  #4  
Oud 28-09-09, 10:13
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

reset je lokatie waarschuwingen eens.
settings->general->reset->reset location warnings.
zet je iphone dan uit en start normaal op.
Ga dan direct ( zonder eerst wat anders te doen) naar Maps en doe een lokatie bepaling.
Note; doe dit in openlucht en liefst in een ruime plaats zonder nabijgelegen gebouwen.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #5  
Oud 28-09-09, 12:51
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard

Ook deze tip had ik al gevolgd echter zonder de herstart. Dat heb ik nu wel gedaan maar ook dat geeft helaas niet het gewenste resultaat.

Indien ik hem nu ter reparatie aanbied, moet er dan persé de originele FW op staan of mag deze gejailbraked zijn? Daarnaast vrees ik, als ik hem ter reparatie aan ga bieden, dat ik hem met de laatste FW terug krijg en alle extra functionaliteit dientengevolge kan vergeten. Voor zover ik begrepen heb kan je niet meer terug van 3.1 naar 3.0 FW.
  #6  
Oud 28-09-09, 16:30
pipo-1998 pipo-1998 is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nijmegen
Berichten: 115
Standaard

ja wel alleen met veel moeite even op het forum zoeken hoe
__________________
iPhone 2G 8GB, 3G 16GB, 4 32GB, 4S 16GB. iMac 20", 24", 27".
  #7  
Oud 28-09-09, 17:07
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pipo-1998 Bekijk bericht
ja wel alleen met veel moeite even op het forum zoeken hoe
Ik had al enige tijd gezocht maar nog niets specifieks hieromtrent gevonden. Aangezien het lastig te vinden is, en jij het blijkbaar wel weet, zou het prettiger geweest zijn om even een linkje te geven lijkt mij.

Iemand die een tipje van de sluier kan oplichten?
  #8  
Oud 28-09-09, 18:34
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

als je hem gaat binnenbrengen gaat er inderdaad nieuwe software opgezet worden.
Jailbreak gaan ze ook niet leuk vinden ( je garantie vervalt)...
Met een 3GS kan je nog niet terug...( er is wel een manier maar...)
  #9  
Oud 01-10-09, 21:19
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard

De laatste dagen verder niets aan mijn probleem kunnen doen i.v.m. drukke wzh maar nu heb ik weer de gelegenheid om dit probleem proberen op te lossen zonder de Iphone op te laten halen.

Inmiddels heb ik een poging ondernomen d.m.v. shift herstellen om te herstellen naar 3.0.1 maar na controle bij Apple krijg ik de melding "de Iphone kan niet worden hersteld. This device isn't eligible for the requested build".
Met Redsnow kan ik enkel terug naar 3.0.0 wat ik eigenlijk ook niet wens.

Iemand advies wat ik het beste kan doen in deze situatie. Ik verwacht namelijk dat GPS weer werkt na een herinstallatie maar zou wel graag 3.0.1 minimaal behouden?
  #10  
Oud 01-10-09, 21:39
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

3.0.1 en 3.0 zijn nagenoeg hetzelfde dus je kan perfect naar 3.0 terug gaan ook. En als je dat echt niet wilt kan je 3.0 als tussenstap nemen en vandaar updaten naar 3.0.1
  #11  
Oud 01-10-09, 21:59
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard

Dan zal ik dat eerst maar eens proberen. Thanx.
  #12  
Oud 02-10-09, 12:57
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard

Dat is inmiddels geprobeerd. Althans zo leek het.
Met itunes (shift - herstellen) versie 3.0 erop gezet. Echter, uiteindelijk bleek er toch versie 3.1.1 op te zitten dus ik heb voorlopig pech.

Goed, GPS werkt weer, maar de applicatie die ik hiervoor gebruikte is er niet meer op te plaatsen omdat jailbreaken niet gaat.

Ik wacht met smart een nieuwe RedsnOw af waarmee Versie 3.1.1 ook te jailbreaken is.
Naar het schijnt gaat het wel met een MAC. Dat zal ik dan eens aan een kennis van mij moeten vragen of hij dat kan.
Voorlopig is de Iphone weer up and running maar helaas zonder creativiteit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GPS positie toond vreemde locatie waar ik al tijd niet meer ben geweest iphonedre iPhone algemeen 3 11-05-11 14:28
Vreemde gang van zaken Pro-Assist mbt beveiligingscode iphone ArnoNijhof Odido (T-Mobile) 3 15-09-09 07:17
GPS problemen Xavifunky iPhone Navigatie 2 25-07-09 16:49
Kan iemand mij helpen met unlocken en andere zaken voor de Iphone? Bullet Archief 2 28-04-08 16:36
Fotos en andere zaken beheren op iphone davidarma Unlock [archief] 4 21-11-07 19:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:06.