//

[Tweak] meer RAM geheugen

[Tweak] meer RAM geheugen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door quip Heb nu ook VM, echter heb ik gekozen voor dynamische variant van 64 MB. (Geloof dat HARUUUWN het over de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 01-03-10, 13:54
jeffrey52 jeffrey52 is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quip Bekijk bericht
Heb nu ook VM, echter heb ik gekozen voor dynamische variant van 64 MB. (Geloof dat HARUUUWN het over de statische van 256 Mb heeft) Werkt bij perfect, geheugen schommelt nu tussen de 80 en 30 Mb afhankelijk van wat ik aant doen ben ... maar nu komt m'n eigenlijke vraag : heb gisteren een clean restore gedaan (iets te veel gerommeld ) maar daarvoor op fw 3.0 had ik al 4 swap files in de VM map staan 0 1 2 en 3 en had geen flauw idee hoe die daar kwamen ! heb dus gisteren na de restore (fw 3.1.2. met blackra1n) weer VM erop gezet en direct gekeken in de VM map en daar stond er dus maar 1. ben vandaag lekker de hele dag aan het prutsen geweest met m'n foon, backup paar nieuwe progjes muziek filmpjes etc. en kijk nu net weer en nou staan er al weer 2 ? kan iemand dit bevestigen of weet misschien iemand hoe dit komt? bvd
Wat is het verschil tussen de dynamische variant en de statische?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 01-03-10, 20:15
quip's schermafbeelding
quip quip is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 42
Standaard

@jeffrey52

wat ik gelezen heb is dat bij de statische variant een vast blok van 256 Mb word gereserveerd op de "harde schijf" en bij de dynamische VM wanneer nodig een blok van 64 Mb word aangemaakt op een willekeurige vrij plek en ook weer wordt verwijderd als deze niet meer nodig is.. dit heeft dan als voordeel dat er niet steeds naar dezelfde plek op de schijf word gelezen en geschreven..
__________________
mislukken is zoveel mooier dan nooit proberen !
  #43  
Oud 01-03-10, 20:45
jeffrey52 jeffrey52 is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 71
Standaard

Ah.. En hoeveel levert dit nou echt op? Sommigen spreken over 50MB, anderen over (maar) 10MB. Als het nou 50MB is, dan neem ik die (mogelijke) schade voor lief, maar 10MB is dat niet waard.
  #44  
Oud 01-03-10, 21:25
quip's schermafbeelding
quip quip is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 42
Standaard

ik denk niet dat je er echt een getal aan kunt geven, het is meer het overall gevoel .. heb zelf de indruk dat progjes sneller openen zoals sms, tel. en safari .. maar als ik het toch in cijfers moet uitdrukken denk ik tussen de 20 en 30 Mb extra .. anders probeer je het gewoon en bevalt het niet gooi je het er weer af .. niet geschoten is altijd mis !
  #45  
Oud 01-03-10, 22:42
jeffrey52 jeffrey52 is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 71
Standaard

Kan dat dan? Zonder herstellen enzo? En hoe moet je het verwijderen?
  #46  
Oud 02-03-10, 14:55
trevisnl trevisnl is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 361
Standaard

het bestand staat niet meer online.. Zou iemand het nog een keer willen uploaden?
en kan iemand misschien duidelijk kunnen zeggen wat je in de terminal moet invoeren.. en waar je het bestand moet zetten..

Thanks

edit:
laat maar ik heb het al.. toch bedankt. wat zijn jullie ervaringen?

Laatst gewijzigd door Bomans; 02-03-10 om 15:00. Reden: edit-knop gebruiken aub.
  #47  
Oud 02-03-10, 15:07
joerieve joerieve is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl Bekijk bericht
het bestand staat niet meer online.. Zou iemand het nog een keer willen uploaden?
en kan iemand misschien duidelijk kunnen zeggen wat je in de terminal moet invoeren.. en waar je het bestand moet zetten..

Thanks

edit:
laat maar ik heb het al.. toch bedankt. wat zijn jullie ervaringen?
Upload het dan even voor andere leden dan hebben die er ook wat aan, en als ik de reacties lees zijn ze aardig tevreden
  #48  
Oud 02-03-10, 16:13
quip's schermafbeelding
quip quip is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 42
Standaard

heb em zelf via cydia geinstalleerd maar heb em van een source die ik volgens mij hier niet mag noemen ... maar 1 pagina terug heeft juggernaut al een link geplaatst waar de .plist te halen is ..
voor degene met een onvoldoende op engels in het kort de beschrijving .. hier staat de dynamische versie com.apple.dynamic_pager.plist
ssh, iPhonebrowser of ifunbox in je iPhone en plaats de .plist in System/Library/LaunchDeamons en dan je iPhone rebooten,klaar..
@jeffrey52 om het weer te verwijderen; ga weer je foon in naar /var/vm/ en verwijder de swap files DUS NIET DE HELE var/vm DIRECTORY maar alleen de swap files in de vm map ..
ga nu naar System/Library/LaunchDaemons en verwijder de com.apple.dynamic_pager.plist file
rebooten en klaar..
  #49  
Oud 02-03-10, 18:26
trevisnl trevisnl is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 361
Standaard

ik heb het via deze link gekregen..
iPhone Virtual Memory: Speed Boost For Your iPhone. Know The Risks | FSMdotCOM
  #50  
Oud 02-03-10, 19:54
quip's schermafbeelding
quip quip is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 42
Standaard

klopt das dezelfde site waar mijn link vandaan komt ..
  #51  
Oud 02-03-10, 20:05
jeffrey52 jeffrey52 is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 71
Standaard

Nou, dan ga ik het maar eens 'installeren' vanavond! Heb zelf een iPod touch, dus wat meer RAM zal ik zeker geweldig vinden! Ligt er natuurlijk wel aan wat het voordeel is

Laatst gewijzigd door jeffrey52; 02-03-10 om 20:14.
  #52  
Oud 02-03-10, 20:46
jeffrey52 jeffrey52 is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 71
Standaard

Oke, meteen maar de daad bij het woord gevoerd, en de dynamische versie geinstalleerd. Ik kan 1 ding zeggen: geweldig! Momenteel heb ik maar liefst 9 (klok, notities, aandelen, tweetie, TVGids, FokSuk, PapiJump+, Labyrinth 2 en de App Store) apps geopend, waar ik voorheen maar 2, misschien 3 met kleine apps (notities, klok, etc.). Je gelooft het bijna niet, maar SBSettings geeft weer dat er nog steeds zo'n 20MB RAM over is. Na 'free up memory' is dat zelfs 50MB geworden ().

Ik ben er dus achter gekomen dat je niet heel erg op de teller van SBSettings moet letten. Die geeft het niet goed weer, want als het nodig is wordt er pas wat bijgemaakt. Ik schrok eerst wel toen er direct na het rebooten stond dat er nog maar 30MB beschikbaar was, maar al snel werd dit weer het 'normale' 45GB.

In de opstarttijden merk ik toch weinig verschil. Misschien iets sneller, maar het valt niet op als je er niet specifiek op let. Dit was echter niet de belangrijkste reden om het te installeren, dus mij maakt het weinig uit. Misschien vinden andere dit wel de belangrijkste reden om het te installeren, dan zal ik het afraden.

Voor mij persoonlijk is dit zeker een uitkomst, en ik denk voor alle andere bezitters van zeker een iPod touch, maar ook iPhone ook. De kans dat het mis gaat met het flash geheugen neem ik in ieder geval voor lief, door een paar redenen. Als eerste vind ik dat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen. 9 apps in plaats van hopelijk 3, met nog heel wat MB RAM over, is voor mij echt een uitkomst. Daarnaast heb ik het idee dat de dynamische versie enkel een file aanmaakt als dit nodig is. Daarbij komt alsnog dat het de dynamische variant is, en er niet steeds naar hetzelfde stuk wordt geschreven.
Ook vind ik enkele punten op de hierboven genoemde URL erg sterk, bijvoorbeeld dat een auto ook sneller kapot gaat als je hem vaak gebruikt. Je kan hem ook niet gebruiken, en dan blijft de auto heel lang helemaal goed, maar dan heb je er niet veel plezier van.
Daarbij komt nog eens dat Nokia dit ook al standaard gebruikt. Misschien is dat er speciaal op gebouwd, maar het geeft wel aan dat het niet heel erg is als je het doet.

Al met al: gebruik dit! Test het uit, en je zal versteld staan van wat de winst is. En als het niet goed of voldoende werkt, dan kan je het altijd alsnog verwijderen. Maar ik ben dat voorlopig niet van plan!

EDIT: wow, dit is best een grote post geworden Ik vind het wel waard, want ik denk dat dit toch wel wat belangrijke informatie is.
  #53  
Oud 02-03-10, 20:57
quip's schermafbeelding
quip quip is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 42
Standaard

mooi he als het dan ook echt werkt veel plezier ermee !!!
  #54  
Oud 02-03-10, 21:16
jeffrey52 jeffrey52 is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 71
Standaard

Dank, en bedankt voor het helpen!
  #55  
Oud 03-03-10, 12:19
quip's schermafbeelding
quip quip is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 42
Standaard

Geen dank daar is dit forum voor !!!
  #56  
Oud 03-03-10, 13:32
peter-m peter-m is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quip Bekijk bericht
heb em zelf via cydia geinstalleerd maar heb em van een source die ik volgens mij hier niet mag noemen ... maar 1 pagina terug heeft juggernaut al een link geplaatst waar de .plist te halen is ..
voor degene met een onvoldoende op engels in het kort de beschrijving .. hier staat de dynamische versie com.apple.dynamic_pager.plist
ssh, iPhonebrowser of ifunbox in je iPhone en plaats de .plist in System/Library/LaunchDeamons en dan je iPhone rebooten,klaar..
@jeffrey52 om het weer te verwijderen; ga weer je foon in naar /var/vm/ en verwijder de swap files DUS NIET DE HELE var/vm DIRECTORY maar alleen de swap files in de vm map ..
ga nu naar System/Library/LaunchDaemons en verwijder de com.apple.dynamic_pager.plist file
rebooten en klaar..
ik heb jou manier gebruikt en heb het bestandje op mijn 3g geplaatst, maar hoe kan je nu zien hoeveel geheugen je heb dan?
  #57  
Oud 03-03-10, 16:29
jeffrey52 jeffrey52 is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 71
Standaard

Met SBSettings (gratis verkrijgbaar in Cydia) kan je dat zien.
  #58  
Oud 03-03-10, 19:03
peter-m peter-m is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 9
Standaard

thnx jeff ik ga er naar kijken
  #59  
Oud 03-03-10, 21:44
peter-m peter-m is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey52 Bekijk bericht
Met SBSettings (gratis verkrijgbaar in Cydia) kan je dat zien.
welke sbs settings moet ik nemen, ik heb op cydia sbsettings gedownload, en geinstalleerd maar ik zie hem totaal niet op mijn iphone? wat doe ik fout of welke sbsettings moet ik nemen? help
  #60  
Oud 03-03-10, 21:58
quip's schermafbeelding
quip quip is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 42
Standaard

even met je vinger van links naar rechts (of rechts/links) boven over de statusbalk gaan en dan komt er een scherm tevoorschijn waar je verschillende dingen kunt instellen en aan en uitzetten ...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek: liedjes nemen 25% meer geheugen op iphone 4 fasteddyr Muziek, foto & video 11 31-12-10 11:24
Ram geheugen verhoogd, toestel reageert niet meer! Illias_070 Jailbreak apps en thema's 3 20-08-10 21:18
Geen geheugen meer Jroen_w Unlock [archief] 2 01-06-08 14:28
geen geheugen meer rikkie123 Archief 2 16-10-07 00:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:04.