iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   LCD scherm zelf vervangen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/44982-lcd-scherm-zelf-vervangen.html)

philippefeij 03-10-09 05:31

LCD scherm zelf vervangen
 
Hallo,

Ben bezig met de iphone 3G van mijn schoonbroer te herstellen.

Digitizer + LCD defect.

Ik heb de digitizer al van het middleframe af weten te halen. Wat ik tot dusver nodig heb is een digitizer, adhesive strips en een LCD.

Bij deze laatste stuit ik op een probleem. Het lcd is geplakt op een metalen plaatje. Wordt een nieuw LCD geleverd met het metalen plaatje of moet ik het zelf plakken op mijn bestaande metalen plaatje?

ControlSje 03-10-09 10:18

Kan beide. Met metalen achterkant is alleen iets duurder.
Het plaatje kun je overigens eenvoudig overzetten.
Zelf gebruik ik daar altijd Glue-it van Pritt voor.

Let wel op datje niet te hard op de LCD drukt. Deze is redelijk gevoelig.

philippefeij 03-10-09 19:22

Dankje voor je antwoord.

Ik heb zonet op Ebay het volgende gekocht:
- digitizer
- LCD
- Schroevendraaier setjes
- adhesive strips

DIt alles incl. verzendkosten voor net € 50,-

Weet dat het waarschijnlijk geen originele onderdelen zijn. Maar heb me afgelopen weken helemaal suft gezocht naar onderdelen en dat varieert van 50 tot 290 euro voor dezelfde onderdelen. Mocht het zijn dat het Ebay setje niks is, heb ik pech gehad.

Ik zal mijn bevindingen hier op het forum posten.

philippefeij 08-10-09 15:56

Nou, laat deze reactie iets zijn voor mensen die nog huiveren om zelf hun iPhone te repareren.

Let wel, als je onhandig bent of 0 ervaring hebt met elektronika is het misschien toch verstandiger om te kiezen voor een reparatie bij een erkend bedrijf.

Gisteren kwam het pakketje binnen met de spullen die ik op E-bay had besteld. Omdat in mijn geval zowel digitizer (touchscreen) als LCD defect waren, had ik beide besteld voor slechts € 50,- incl. verzendkosten.

Bij het setje zaten ook alle gereedschappen en plakmaterialen om het geheel te repareren. Om even terug te komen op voorgaande berichten, het lcd is voorzien van 2 smalle plakstrips, waarmee je deze op het metalen plaatje kunt plakken.

De reparatie was een fluitje van een cent en het geheel werkt weer perfect! Moet wel eerlijk zeggen dat ik zonet 1 defect pixel ontdekte, maar goed daar is de prijs ook naar. Tevens stoort het niet.

De verkoper op E-bay: Tony-FastPC

sanderswerts 07-01-10 20:49

dankje!!! ik ga maandag bestellen goeie prijzen en goed dat ze werken!

Cokeman 19-07-10 14:26

Ik ga deze thread even omhoog halen.

Ik ben mijn LCD & dock connector aan het vervangen.

1st deed ik een test, gewoon ff mijn oude connectors los en terug vast en mijn LCD werkte nog (gebarsten), maar ik had perongeluk iets kapot gemaakt aan de dock connector, dus hij laadde niet meer op enzo.

Nu heb ik alles vervangen,
Dock connector werkt perfect, ik hoor een geluidssignaal als ik hem insteek en itunes herkent mijn iphone.

Maar, ik krijg geen beeld op mijn LCD. Zowel niet op de nieuwe als op de oude. Iemand hier ervaring mee? Alle connectoren zijn aangesloten, enkel die van het LCD klikt niet superhard vast. Maar deze zou toch signaal moeten geven.


Mvg,

gertjanb 06-08-10 16:57

iPhone 3G LCD vervangen
 
Ik ben van plan het kapotte LCD scherm van mijn iPhone 3G zelf te gaan vervangen.
Inmiddels heb ik het een en ander gelezen en bekeken over het vervangen van LCD in iPhones. Ik vroeg me alleen het volgende af.

Heb ik genoeg aan het LCD scherm en de tools of heb ik meer nodig. Hoe zit het bv met dat metalen plaatje aan de achterkant moet je die ook los bestellen? Of kan ik de oude hergebruiken...

Ik vond deze twee advertenties.

LCD scherm: UK LCD SCREEN DISPLAY REPLACEMENT FOR APPLE IPHONE 3G - eBay, LCD Screens, Other Mobile Phone Accessories, Mobile Phone Accessories, Mobile Home Phones. (Eindtijd 24-aug-10 09:10:09 CEST)

Metalen plaatje: Mittelrahmen Rahmen Metall Platte LCD für iPhone 3G 3GS - eBay, Sonstige, Für Apple, Handy-Zubehör, Handy Organizer. (Eindtijd 04-sep-10 18:05:05 CEST)

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen zodat ik het scherm kan vervangen.
Alvast bedankt!

Jamalietjuh 25-10-11 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cokeman (Bericht 492812)
Ik ga deze thread even omhoog halen.

Ik ben mijn LCD & dock connector aan het vervangen.

1st deed ik een test, gewoon ff mijn oude connectors los en terug vast en mijn LCD werkte nog (gebarsten), maar ik had perongeluk iets kapot gemaakt aan de dock connector, dus hij laadde niet meer op enzo.

Nu heb ik alles vervangen,
Dock connector werkt perfect, ik hoor een geluidssignaal als ik hem insteek en itunes herkent mijn iphone.

Maar, ik krijg geen beeld op mijn LCD. Zowel niet op de nieuwe als op de oude. Iemand hier ervaring mee? Alle connectoren zijn aangesloten, enkel die van het LCD klikt niet superhard vast. Maar deze zou toch signaal moeten geven.


Mvg,

ik heb dit ook gehad, ik ben zelf 14 jaar en heb dit ook gedaan. goed gelukt maar dan zit de connector van het lcd niet goed, zeer gevoelig. moet er goed in zitten.

gr Jamal


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:10.