//

Tril functie kapot?

Tril functie kapot? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben er net achter gekomen dat de mute knop niet goed meer werkt. Als ik deze aanzet dan voel je de telefoon niet meer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 20-09-08, 13:58
Kees1981 Kees1981 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 7
Standaard

Ik ben er net achter gekomen dat de mute knop niet goed meer werkt. Als ik deze aanzet dan voel je de telefoon niet meer trillen en als ik dan gebeld wordt, is de beltoon gewoon te horen. Als ik de mute knop dan iets terug duw naar de oorspronkelijke stand, voel ik de telefoon trillen en zie dan ook het symbool van het geluidsloos stellen van de telefoon (bel met streep er doorheen)

Meer mensen die dit hebben? Ik heb mijn telefoon in België gekocht en is nog helemaal origineel, geen jailbreak. Ik probeer Mobistar te bereiken, maar dat valt niet mee.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 12-10-08, 00:53
Lektronic Lektronic is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

OPGELOST !
Ik had hetzelfde voor, na een keertje te laten gevallen hebben en
kben langs de apple reseller geweest, mocht me niet helpen,
heb hem vervolgens zelf maar uit elkaar gehaald,met behulp van het filmpje in deze discussie, en wat bleek ?

de schroefjes die het vibratieblokje vasthouden, schenen niet zo goed meer
op hun plaats te zitten waardoor het blokje blokkeerde.
ff schroefjes eruit gehaald, opnieuw erin, ervoor gezorgd dat niets meer in de weg zat van het blokje, dichtgedaan, en het werkte weer

het openprutsen van de achterkant was wel karweitje en kan wel het omhulsel lichtjes beschadigen, wat in mijn geval zo was
__________________
Macbook Pro15' // 2,4gh / 2GigRAM //
Iphone //1g 16gig//
  #23  
Oud 15-10-08, 14:48
twaalfuur twaalfuur is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 20
Standaard

Dat klinkt als een bekend probleem. Een tijdje geleden is mijn iphone heel ongelukkiv gevallen, precies op het hoekje boven de mute knop, waar de trilfunctie module zit. Ik hoorde de trilmotor wel proberen, maar doordat de case in die hoek een beetje gedeukt was kon hij niet draaien. Ik hoorde het motortje wel tikken. Mijn speaker was ook stuk, die heb ik vervangen. Toen ik mijn iphone open gemaakt had, zag ik dat de het trilmotortje vastliep. Na het vervangen van de speaker heb ik mijn iphone weer in elkaar gezet. Daarna heb ik op het gedeukte hoekje een beetje uitgedeukt met een hamer en een boek (dat was het enige wat ik binnen handbereik had om de klap met de hamer te dempen waardoor er geen krassen of verdere schade toegebracht werd ). Ik heb een harde klap tegen de achterkant van de case gegeven, waardoor de trilmotor weer genoeg ruimte heeft. Nu trilt mijn iphone weer als nooit tevoren. Kijk wel uit met zulke praktijken. Je kan heel gemakkelijk iets beschadigen
  #24  
Oud 03-02-09, 13:31
Eduardboon Eduardboon is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 65
Standaard

hier ook is de trilstand dood.
rake klappen mogen niet baten, zou t-mobile hier wat aan doen?
  #25  
Oud 28-03-09, 22:28
Missbehavin Missbehavin is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 4
Standaard

Heb mijn iPhone nu 3 weken.. en helaas is sinds gister ook mijn tril funtie kaput.. Heeft iemand enige ervaring met de telefoon terug brengen naar T Mobile?Ik neem aan dat Apple hier wat aan kan doen?!
  #26  
Oud 16-10-09, 11:31
mime_negert mime_negert is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb er ook last van, heb de telefoon nog geen week

Denk dat ik vandaag even naar België ga om dit te claimen.
  #27  
Oud 19-10-09, 19:27
Arash Arash is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 57
Standaard

Het is inderdaad de trilfunctie die los zit. Ik heb die van mij open gehaald om te kijken en de trilfunctie zat gewoon los.
Erg raar, want hij zit ook met niks vast (bij mij dan).
Ik heb even de trilfunctie vast gezet met dubbelzijdig plakband (hij hangt aan een metalen klepje).
Ik moet hem nog terugzetten, maar het zal moeten werken.
  #28  
Oud 19-10-09, 19:29
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arash Bekijk bericht
Het is inderdaad de trilfunctie die los zit. Ik heb die van mij open gehaald om te kijken en de trilfunctie zat gewoon los.
Erg raar, want hij zit ook met niks vast (bij mij dan).
Ik heb even de trilfunctie vast gezet met dubbelzijdig plakband (hij hangt aan een metalen klepje).
Ik moet hem nog terugzetten, maar het zal moeten werken.
Zit met 2 kleine schroefjes vast aan de chromen rand. Die schroefjes hoorde je wellicht rammelen en liggen nu ergens in je toestel, belangrijk dat je die er even uithaalt en weer terugplaatst ivm kortsluiting die ze kunnen veroorzaken.
  #29  
Oud 19-10-09, 19:31
Arash Arash is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 57
Standaard

Het klepje zat inderdaad vast met 2 schroefjes aan de chromen bezel, maar de trilmotor zelf lag los. Het klepje zat dus nog gewoon vast aan de bezel..
  #30  
Oud 19-10-09, 19:32
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arash Bekijk bericht
Het klepje zat inderdaad vast met 2 schroefjes aan de chromen bezel, maar de trilmotor zelf lag los. Het klepje zat dus nog gewoon vast aan de bezel..
Dat is wel heel slordig, duidelijk productiefout dan. Ik zou toch even voor garantie gaan claimen.
  #31  
Oud 19-10-09, 19:34
Arash Arash is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 57
Standaard

Naja, het is een toestel dat ik tweedehands heb gekocht, garantie geld dus niet meer.
Ook de sticker "warranty blablabla" heb ik moeten verwijderen omdat er een schroefje onder zat die ik weg wilde hebben om er makkelijker bij te komen.
Ik weet ook niet of dubbelzijdig plakband het lang zal houden, aangezien het metaal tegen metaal is..
  #32  
Oud 23-10-09, 19:13
Jalla Jalla is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 10
Standaard

Hoi,

Ik heb ook mijn iphone sinds een jaar in mijn bezit. (dus valt net niet meer onder garantie). Maar aangezien ik het toch vrij vervelend vindt dat mijn gsm niet meer trilde heb ik hem binnen gedaan in een apple store.
Na drie weken had ik nog niets van ze gehoord dus ging ik even langs.
Daar wisten ze me te vertellen dat mijn iphone niet meer gerepareerd kon worden en dat ik dus drie opties had.
1. Ik koop een nieuwe iphone in die winkel.
2. Ik neem mijn iphone zonder trilfunctie mee naar huis en betaal 62€
3. Ik doe afstand van mijn iphone.

Nu opties 1 en 3 zijn al uit de boze. Maar 62€ betalen voor mijn gsm 3 weken af te geven en dan ongerepareerd terug te krijgen vind ik persoonlijk veel te veel.

Dus ik reclameer even maar zij kunnen mij niet verder helpen. Dit zouden verzendingskosten en dergelijke zijn. Nu dit is mijn probleem niet. Ik wil gewoon dat ze mijn iPhone maken. Dus ik wil apple contacteren maar moet of wel 20 min wachten aan de telefoon. En na 20 min hoor je nog altijd niemand. En vind verder geen contactgegevens.

Heeft iemand van jullie meer ervaring met dit soort zaken? Of weet iemand hoe ik iemand van van Apple aan de telefoon krijg? En ten laatste zijn er nog mensen die 62€ moeten betalen om hun iPhone 3 weken te missen en nog steeds stuk terug te krijgen?

Mvg,

B
  #33  
Oud 23-10-09, 19:15
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Tja zo gaat dat tegenwoordig he (overigens zijn dat opties van het reparatie centrum en niet van Apple, maar die rekent alles natuurlijk gewoon door zoniet duurder). Als je rechtsbijstands-verzekering hebt kun je misschien nog wat regelen, anders wordt het lastig.
  #34  
Oud 23-10-09, 19:18
Jalla Jalla is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 10
Standaard

Ja ik heb ook de indruk dat het een externe firma is die mijn iPhone heeft open gehaald, gesloten en 62€ aanrekent.

Maar deze prijs vind ik veel te hoog. En zeker omdat er niets aan gebeurd is. Een trilmotortje vervangen of dergelijke mag voor professionals geen probleem vormen vind ik. Maar enfin, ze kunnen hem niet maken. Geef hem dan op zen minst gewoon terug...
  #35  
Oud 23-10-09, 19:32
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Even iets anders, ben je er van tevoren op gewezen dat dit de consequensties konden worden?
  #36  
Oud 23-10-09, 19:34
16MRB06 16MRB06 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalla Bekijk bericht
Ja ik heb ook de indruk dat het een externe firma is die mijn iPhone heeft open gehaald, gesloten en 62€ aanrekent.

Maar deze prijs vind ik veel te hoog. En zeker omdat er niets aan gebeurd is. Een trilmotortje vervangen of dergelijke mag voor professionals geen probleem vormen vind ik. Maar enfin, ze kunnen hem niet maken. Geef hem dan op zen minst gewoon terug...
Even een voorbeeld:

Je auto is stuk, je gaat ermee naar de garage. De monteur kijkt er naar (duurt een uurtje) de monteur kan het niet repareren maar je moet wel 80 € arbeidsloon betalen. Daar betaal je dus gewoon voor er is niemand die voor niks gaat kijken hoor.
  #37  
Oud 23-10-09, 21:48
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Even iets anders, ben je er van tevoren op gewezen dat dit de consequensties konden worden?
mij hebben ze daar indertijd niet van op de hoogte gebracht (vind ik persoonlijk heel smerig eigenlijk...)

En @ts: je hebt echt wel 2 jaar garantie hoor.
Ik snap niet waar mensen dat halen dat er maar 1 jaar zou zijn...
  #38  
Oud 23-10-09, 22:03
Jalla Jalla is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 10
Standaard

Ja ik begrijp dat mensen uurlonen vragen voor de uren dat ze bezig zijn geweest aan uw product.
Maar mij is verteld geweest dat als er kosten gingen vallen indien men garantie zou verlopen zijn (op apple site zie je 1j garantie, terwijl ik wel meen bij aankoop 2j gehoord te hebben) ze mij telefonisch gingen contacteren. Ik ging er vanuit dat mijn toestel in garantie opgestuurd ging worden en dat ik na twee weken het gemaakt terug kreeg.
Nuja. Als ze je al niet bellen en je zelf moet langsgaan om dan te horen dat iemand hem open gedaan heeft, niets kon doen en je vragen om aub 62€ te betalen om je iPhone terug te krijgen.
Graag had ik hem gemaakt teruggekrege. Normaal zou de garantie alles dekken dus moest ik niet betalen. Nu moest ik betalen maar een gemaakte iphone hebben zou ik het nog raar vinden. Nu moet ik betalen voor een iphone die niet hersteld is...

Maar tot hiertoe ben ik de enigste die dit heeft meegemaakt ?

Laatst gewijzigd door Jalla; 24-10-09 om 13:23.
  #39  
Oud 29-10-09, 15:40
Pelle4495's schermafbeelding
Pelle4495 Pelle4495 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oranjewoud
Berichten: 133
Stuur een bericht via MSN naar Pelle4495
Standaard

ik heb nog geen last van dit probleem maar ik wil het wel graag voorkomen.
ik heb een paar vraagjes:

is het gebuik van apps als haptic pro (trillen bij toetsenbordaanslagen en tikken op knopjes e.d.) slecht voor je trilorgaan? zoja hoe slecht?
en hoe zit het met van die massage apps? die laten je trilorgaan continu werken dus ik denk dat dat ook niet erg goed is maar hoe erg?
alvast bedankt!
  #40  
Oud 29-10-09, 15:46
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Hoe meer je de trilmotor gebruikt, hoe eerder hij slijt. Dat is het nadeel van mechanische onderdelen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tril functie schakelaartje kapot GuidoBman iPhone algemeen 1 13-06-10 15:56
Tril functie monteren sentmen iPhone algemeen 6 05-03-10 17:28
Tril functie - Push & Sms SergioEdelman Jailbreak apps en thema's 1 21-01-10 08:37
Wekker/Tril rBEL iPhone algemeen 2 30-08-09 18:19
Tril Knop Kapot rjfalcon iPhone algemeen 0 30-10-08 00:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:14.