iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   US iphone unlocked werkt niet met NL sim kaart (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/45102-us-iphone-unlocked-werkt-niet-nl-sim-kaart.html)

mgrt 05-10-09 00:25

US iphone unlocked werkt niet met NL sim kaart
 
Zopas in de VS een iphone gekocht, die werd unlocked door aardige dame van AT&T en ik heb de iphone daar met een Amerikaans sim only kaartje gebruikt, dat werkte prima; Nu terug in holland in op m'n amerikaanse itunes account (ik heb een NL en een US itunes account) met een NL KPN sim only kaartje de iphone geupdate ging ook nog goed. Maar nu, heel gek, kan ik wèl de GPS gebruiken en internetten maar niet bellen. Waar kan dat aan liggen?

mgrt 05-10-09 00:50

Ahum, ik geloof dat ik zelf t antwoord heb gevonden op MacRepair.nl: als je een ge-unlockte iphone update schijnt t normaal te zijn dat je niet meer kunt bellen. Geen idee waarom maar MacRepair zegt dat zij de iphone dan opniew kunnen unlocken. even kijken waar dat op neer komt...

Michel15 05-10-09 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mgrt (Bericht 360853)
Zopas in de VS een iphone gekocht, die werd unlocked door aardige dame van AT&T en ik heb de iphone daar met een Amerikaans sim only kaartje gebruikt


Ik denk dat je bedoelt geactiveerd door de aardigde dame.....


AT&T unlocked niet, dus jij hebt nu je iPhone een update gegeven waardoor een unlock nu voorlopig niet meer kan

mgrt 05-10-09 10:48

Beste Michel, dank voor antw. maar wat betekent dat unlocken nu "voorlopig" niet meer kan? Waar moet ik dan op wachten?

Michel15 05-10-09 10:52

Wat staat er bij instellingen/algemeen/info bij je modemfirmware ?

Ik denk 05.11.07

Goed dit forum in de gaten houden wanneer deze unlocked kan worden dan.

Je zou nog kunnen proberen om fuzzyband via cydia te downloaden, maar er schijnen maar heel weinig telefoons te zijn waarmee je dan je modemfirmware kunt downgraden

Bomans 05-10-09 10:52

Welke iPhone heb je gekocht in US? Een 3G of een 3GS?

Michel15 05-10-09 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 360902)
Welke iPhone heb je gekocht in US? Een 3G of een 3GS?

Volgens zijn profiel 8 gig, dus zal wel een 3G of original zijn

Alhoewel, profielen zijn niet altijd juist ingevuld ;)

Bomans 05-10-09 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 360905)
... of original zijn

Alhoewel, profielen zijn niet altijd juist ingevuld ;)

Denk ik niet, aangezien hij zegt dat gps wel werkt.

Michel15 05-10-09 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 360906)
Denk ik niet, aangezien hij zegt dat gps wel werkt.

Aha, scherp hoor

Dan moet het een 3G zijn dus die nog niet te unlocken is want er zal de nieuwe baseband op staan nu

mgrt 05-10-09 17:56

He fijn dit forum - nu nog hopen dat iemand wat op mn probleem kan verzinnen..! OK, het is dus een US 3G met 3.1 (zie mn profiel specs) net gekocht in augustus in de VS.

Michel15 05-10-09 18:04

Je bent niet de enige die wacht op een oplossing, zijn heel veel mensen die een gat in de lucht springen als ze 3.1 weer kunnen unlocken ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:58.